AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #1 Skrevet 18. juli 2022 Skulle ønske det kom en lov som gjorde det forbudt å fly med små barn, under 2 år. Flyturen blir veldig tung og strevsom for alle med et lite barn som gråter og gråter og ikke lar seg roe ned. Først og fremst synes jeg synd på barnet, som kanskje har skrekkelig smerte i ørene eller plages på andre måter. Jeg får vondt i hele meg av å høre den hysteriske gråten. Kan man ikke vente med å fly til barnet er litt større?? Det er jo krevende både for foreldrene selv, alle andre på flyet og selvsagt barnet. Hvor mye får et så lite barn ut av feks en sydentur? Vent til barnet er 3-4, så vil det kanskje til og med ha minner fra turen senere i livet. Egoistisk å reise på lange turer med en liten en som får vondt/er redd. Anonymkode: 09ace...411 12 1 8
Mnjah Skrevet 18. juli 2022 #2 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skulle ønske det kom en lov som gjorde det forbudt å fly med små barn, under 2 år. Flyturen blir veldig tung og strevsom for alle med et lite barn som gråter og gråter og ikke lar seg roe ned. Først og fremst synes jeg synd på barnet, som kanskje har skrekkelig smerte i ørene eller plages på andre måter. Jeg får vondt i hele meg av å høre den hysteriske gråten. Kan man ikke vente med å fly til barnet er litt større?? Det er jo krevende både for foreldrene selv, alle andre på flyet og selvsagt barnet. Hvor mye får et så lite barn ut av feks en sydentur? Vent til barnet er 3-4, så vil det kanskje til og med ha minner fra turen senere i livet. Egoistisk å reise på lange turer med en liten en som får vondt/er redd. Anonymkode: 09ace...411 Du er biologisk programmert til å reagere på barnegråt, derfor du reagerer så sterkt. Som oftest er barnet bare veldig overtrøtt og ikke redd eller har vondt. 17 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #3 Skrevet 18. juli 2022 Hm fikk troll jobb søkeren virkelig jobb her inne. Anonymkode: e8f26...2bb 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #4 Skrevet 18. juli 2022 Helt enig med deg! Hele familien reiste til Syden men jeg ble hjemme. Ville ikke ta med velsa på 2. Det hadde bare hvert slitsomt for alle, neste år eller året deretter så blir det tur. XD Anonymkode: d4e08...474 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #5 Skrevet 18. juli 2022 Mnjah skrev (1 minutt siden): Du er biologisk programmert til å reagere på barnegråt, derfor du reagerer så sterkt. Som oftest er barnet bare veldig overtrøtt og ikke redd eller har vondt. Dette er jo noe alle vet, har selv barn som jeg har flydd med men ikke da de var så små. Hva vet du om en baby på 6 mnd har vondt i ørene eller ikke? Anonymkode: 09ace...411 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #6 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hm fikk troll jobb søkeren virkelig jobb her inne. Anonymkode: e8f26...2bb Hvorfor tror du dette er trolling? Fløy til og fra Kreta forrige uke, begge veiene var det spebarn som gråt i over 30 minutter, det var vondt å høre på. Jeg diskuterte dette med min mann og mine brødre og deres samboere på flyet på veien hjem. Alle var av samme oppfatning som meg så så veldig trollet kan det ikke være.. 🤦🏻♀️ Anonymkode: 09ace...411 11
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #7 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt enig med deg! Hele familien reiste til Syden men jeg ble hjemme. Ville ikke ta med velsa på 2. Det hadde bare hvert slitsomt for alle, neste år eller året deretter så blir det tur. XD Anonymkode: d4e08...474 Klokt og empatisk gjort...! Anonymkode: 09ace...411 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #8 Skrevet 18. juli 2022 Mamma fortalte meg om da jeg var 2-3 år og vi skulle fly Oslo-Trøndelag. Jeg hadde visst hylt heeeele veien og mamma var så flau 😂 og det var ikke grine hyling, men mer karusell hyling Anonymkode: 1c9a8...a57
Mnjah Skrevet 18. juli 2022 #9 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er jo noe alle vet, har selv barn som jeg har flydd med men ikke da de var så små. Hva vet du om en baby på 6 mnd har vondt i ørene eller ikke? Anonymkode: 09ace...411 Hva vet du om den har det eller ikke? 3
Maestro Skrevet 18. juli 2022 #10 Skrevet 18. juli 2022 Ønsker det samme. Og tenker og hvor behagelig er det for så små barn i varmen? Vet jo at de ligger i skyggen og blir duppet i vann og sånn altså på armen med foreldrene. Reiser de for at de tror at småbarn har glede av det, eller reiser de fordi at de selv vil på ferie? 🧐 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #11 Skrevet 18. juli 2022 Min unge (over 2) mangler språk og sier kun o fra via geåt, desverre. Mener du da vi ikke har rett til å teose med ungen? Anonymkode: 18715...a1a 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #12 Skrevet 18. juli 2022 Er det virkelig ikke nok lover, regler og forbud og påbud i dette landet enn at det trengs ennå flere? Hvis du virkelig ikke takler 30 minutter med gråting så høres det ut som du er det største problemet her. Anonymkode: c191b...967 14
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #13 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min unge (over 2) mangler språk og sier kun o fra via geåt, desverre. Mener du da vi ikke har rett til å teose med ungen? Anonymkode: 18715...a1a *i fra via gråt * rett til å reise Anonymkode: 18715...a1a
Maestro Skrevet 18. juli 2022 #14 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min unge (over 2) mangler språk og sier kun o fra via geåt, desverre. Mener du da vi ikke har rett til å teose med ungen? Anonymkode: 18715...a1a Ungen har vel en måte og uttrykke seg? Typ holde på ører, om det gjør vondt der? Er lettere og avverge hyling på en over to år, kontra en baby på 5 mnd. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #15 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min unge (over 2) mangler språk og sier kun o fra via geåt, desverre. Mener du da vi ikke har rett til å teose med ungen? Anonymkode: 18715...a1a Nei dere burde klare å vente til ungen er eldre enn 2 år. Anonymkode: 09ace...411 9
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #16 Skrevet 18. juli 2022 Flyr aldri. Men var på tur med baby på 6mnd. Fordi jeg skulle i konf, og jeg ammet. Så etter råd, så ammet jeg under oppstigning av flyet, slik at barnet ikke skulle få trykk i ørene. Fungerte helt supert og gråt ikke på turen opp til nord Anonymkode: f6933...a1d 6 1
Sofakona Skrevet 18. juli 2022 #17 Skrevet 18. juli 2022 Maestro skrev (1 minutt siden): Ønsker det samme. Og tenker og hvor behagelig er det for så små barn i varmen? Vet jo at de ligger i skyggen og blir duppet i vann og sånn altså på armen med foreldrene. Reiser de for at de tror at småbarn har glede av det, eller reiser de fordi at de selv vil på ferie? 🧐 Vi har to barn og eldste er 10 år og vi har reist hver år siden han var 1 år...og vi alle har stort kost oss. Tro det eller ei...men små barn koser seg i syden de å...helt utrolig..og sp koser mamma og pappa seg å...tenk at en hel familie kan slappe av og kose seg i syden. 5 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #18 Skrevet 18. juli 2022 Vi fløy over 50 turer i inn og utland mens eldste var under 2, hun skrek ikke en eneste gang, selv på 12+ timers turene. Problemet er jo at folk ikke klarer å unngå at barna gråter, ikke barna i seg selv. Jeg unngikk gråt ved å amme ved alle tegn til trøtthet, surhet, ørevondt, kjedsomhet eller hva som helst, passe på at hun hadde stabilt blodsukker ved jevne måltider og skikkelig snacks (uten sukker og raske karbohydrater!), bruk av bæretøy for soving og flyplassgåing, og leker og bøker for underholdning. Folk ammer ikke lenge nok, og gir barna masse sukker og dritt så de blir hypre og får ustabilt blodsukker. Så har de vennet barna til å sove flatt i en vogn i stillhet, istedet for på dem selv mens de gjør alt mulig. Foreldre gjør ting komplisert uten grunn. Anonymkode: f7c8b...57e 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #19 Skrevet 18. juli 2022 Livet stopper ikke opp fordi man får barn, og skal man fly må barnet kunne være med. Voksne mennesker som plages kan jo bare skaffe seg ørepropper eller støydempende hodetelefoner. Derimot burde flyselskapene være strengere med å nekte berusede mennesker ombordstigning, og maks servere to enheter på flighten. Smått berusede folk som har det «morsomt» på turen er syyyykt mye mer irriterende enn et barn som gråter! Anonymkode: 5185b...7d5 25 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #20 Skrevet 18. juli 2022 Jeg er enig i at man ikke burde reise til syden med små spedbarn. Mitt barns besteforeldre, tante og flere slektninger bor i et annet europeisk land, så jeg kommer til å ta ham med dit på et tidspunkt, da. Anonymkode: df333...e1b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå