Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg kom inn på et it (nettbasert) studie, var ikke det jeg hadde håpet for så skal søke neste år og prøve å komme inn der jeg egentlig vil. Men jeg skal takke ja til plassen, også tenkte jeg for å øke snittet mitt enda mer å ta opp it 1 og 2 eksamener og håpe på seksere. Siden studiet jeg kom inn på er nettbasert har jeg mye fleksibilitet til å studere som jeg vil, og ved å gå gjennom studiets oppbygning og kompetansemålene til it 1 & 2 er det en del samsvar.

Fortsatt er jeg litt usikker på om dette er en god ide.. for det første er jo å studere på universitet ingen vits, og å samtidig få seksere på eksamener er sikkert ikke det letteste heller, og det er det jeg trenger for å kunne komme inn med ordinær kvote der jeg vil. 

Hva synes dere? Har dere hatt noen lignende situasjoner? Hvordan håndterte dere for å oppnå det resultatet dere ønsket dere?

Takk på forhånd for alle svar!

Endret av lunteloven
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tok 45+ studiepoeng (husker ikke helt, men tror det meste jeg tok var 60) enkelte semester og VGS-fag i tilleg, ikke noen problem så lenge fagene overlapper litt.

Ville satt opp et excelark over karakterene dine. Hvis du har andre fag du kan få opp til 5 er det mye enklere og krever mindre innsats enn 6'ere. 

Anonymkode: c3eb2...fa9

AnonymBruker
Skrevet

Du får jo realfagspoeng som kan løfte poengsummen din, så det ville jeg absolutt prøvd. Uten at jeg har IT selv. 

Anonymkode: cd810...e71

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Tok 45+ studiepoeng (husker ikke helt, men tror det meste jeg tok var 60) enkelte semester og VGS-fag i tilleg, ikke noen problem så lenge fagene overlapper litt.

Ville satt opp et excelark over karakterene dine. Hvis du har andre fag du kan få opp til 5 er det mye enklere og krever mindre innsats enn 6'ere. 

Planen er å få 60 studiepoeng fra det studiet jeg kom inn på, pluss alderspoeng også å ta opp fagene. Så allerede har jeg 4 tilleggspoeng fra alderspoeng & studiepoeng. Pluss strøkne karakterer i it vil jeg akkurat komme inn der jeg vil. Forslaget ditt er fornuftig men det finnes nok ikke mange fag som ligner på it utdanning ellers, derfor jeg vil fokusere på det. Har 3 i både s1 og t så kanskje det er noe jeg burde prøve å forbedre og?

AnonymBruker
Skrevet

Ville definitivt prøvd å forbedre de også ja. Skal ikke så mye til å komme opp på en 4'er.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde både IT 1 og 2 på vgs og syns det var ganske enkelt. Fikk 5 i begge fag og samme på eksamen uten nevneverdig innsats. Med litt innsats og ekstra kunnskaper fra studiet burde det ikke være noe problem å få en god karakter på eksamen, men det er alltid vanskelig å få en sekser

Anonymkode: d2f2a...c43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...