AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #1 Del Skrevet 18. juli 2022 Skal ha lønn 20.juli. Burde ikke skattekortet vært hentet digitalt nå da? Håper noen som jobber med lønn kan svare Anonymkode: 36aa7...05a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #2 Del Skrevet 18. juli 2022 Jeg begynner i ny jobb 1.august, lønn den 12. Fikk melding om at skattekortet var hentet ut for tre uker siden. Så jo... Men sikker på at du får lønn nå? Den er jo sikkert kjørt for noen dager siden. Anonymkode: c3a3c...bc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #3 Del Skrevet 18. juli 2022 Det kommer an på hvor du jobber, og om du har krav på lønn nå den 20. Jeg jobber med lønn og vi er så få, så det trenger ikke å bli kjørt lønn/ hentet skattekort før dagen før vi skal ha lønna på konto. (altså i morgen) Men så kommer det også an på om du har fastlønn/ timelønn, og når du startet i jobben. Hvis du startet nå i juli og har timelønn, så får du neppe noe før neste mnd, da timer som oftest utbetales en måned på etterskudd. Anonymkode: 574a1...79a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #4 Del Skrevet 18. juli 2022 Har du jobbet tidligere i år? Det kan være at den første lønningen ikke blir trekt skatt på, fordi du er unner grensen. Det skjedde med meg da jeg begynte å jobbe i Norge igjen etter mange års arbeid utenfor Norge. Hadde ikke betalt skatt på mange år. Men de pengene må du selvsagt betale til slutt, uansett. Anonymkode: 4dd28...7d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #5 Del Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kommer an på hvor du jobber, og om du har krav på lønn nå den 20. Jeg jobber med lønn og vi er så få, så det trenger ikke å bli kjørt lønn/ hentet skattekort før dagen før vi skal ha lønna på konto. (altså i morgen) Men så kommer det også an på om du har fastlønn/ timelønn, og når du startet i jobben. Hvis du startet nå i juli og har timelønn, så får du neppe noe før neste mnd, da timer som oftest utbetales en måned på etterskudd. Anonymkode: 574a1...79a Begynte 1.juli og har månedslønn, så skal ha utbetalt for hele måneden denne uken ble også bekreftet at jeg får utbetalt lønn den 20. denne mnd. Ser han i morgen da, hvis skattekortet ikke er hentet da så får jeg ringe lønningskontoret og høre Anonymkode: 36aa7...05a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #6 Del Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du jobbet tidligere i år? Det kan være at den første lønningen ikke blir trekt skatt på, fordi du er unner grensen. Det skjedde med meg da jeg begynte å jobbe i Norge igjen etter mange års arbeid utenfor Norge. Hadde ikke betalt skatt på mange år. Men de pengene må du selvsagt betale til slutt, uansett. Anonymkode: 4dd28...7d9 Har skattet i år, så enten har de glemt meg, eller så henter de vel skattekort i morgen 🤔 Anonymkode: 36aa7...05a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #7 Del Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har du jobbet tidligere i år? Det kan være at den første lønningen ikke blir trekt skatt på, fordi du er unner grensen. Det skjedde med meg da jeg begynte å jobbe i Norge igjen etter mange års arbeid utenfor Norge. Hadde ikke betalt skatt på mange år. Men de pengene må du selvsagt betale til slutt, uansett. Anonymkode: 4dd28...7d9 Skattekort eller frikort skal hentes uansett! AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Begynte 1.juli og har månedslønn, så skal ha utbetalt for hele måneden denne uken ble også bekreftet at jeg får utbetalt lønn den 20. denne mnd. Ser han i morgen da, hvis skattekortet ikke er hentet da så får jeg ringe lønningskontoret og høre Anonymkode: 36aa7...05a Kanskje lønningskontoret ikke har fått kontrakten din, og ikke vet at du skal ha lønn. Ta en telefon / send en mail til dem i morgen og sjekk. Anonymkode: 574a1...79a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #8 Del Skrevet 18. juli 2022 Jeg jobber med lønn. Lønna må senest kjørest i morgen dersom dere skal ha penger på konto den 20. Skattekortet skal hentest før lønnskjøring. Hvor tidlig vi kjører lønningene avhenger av når vi får inn grunnlaget fra lederene. Noen er tidlig ute og er ryddige, noen er trege og har mye rot. Noen leverer kontrakter på nyansatte med en gang. Da kan vi melde inn på a-melding straks og samtidig hente skattekort. Noen informerer ikke om nyansatte før de sender lønnsgrunnlaget. Litt kipt da visst skattekortet ikke er iorden. Anonymkode: 90f10...1f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #9 Del Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg jobber med lønn. Lønna må senest kjørest i morgen dersom dere skal ha penger på konto den 20. Skattekortet skal hentest før lønnskjøring. Hvor tidlig vi kjører lønningene avhenger av når vi får inn grunnlaget fra lederene. Noen er tidlig ute og er ryddige, noen er trege og har mye rot. Noen leverer kontrakter på nyansatte med en gang. Da kan vi melde inn på a-melding straks og samtidig hente skattekort. Noen informerer ikke om nyansatte før de sender lønnsgrunnlaget. Litt kipt da visst skattekortet ikke er iorden. Anonymkode: 90f10...1f2 Det ble heldigvis hentet ut idag Anonymkode: 36aa7...05a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå