AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #1 Skrevet 18. juli 2022 Hva blir riktig her? Jeg begynte på dagpenger pga nedskjæring i forrige jobb. Har fått tildelt nesten 100% stilling et annet sted i juni-august. Jeg sender meldekort, men vil nok ikke få utbetalt dagpenger i dette tidsrommet. Dessverre fikk jeg korona. Lege sykemeldte meg en uke. Jeg valgte å gå tilbake to dager før endt sykmelding. Nå har nav fått med seg sykemelding og ber meg fylle ut noe. Mister jeg lønn for vaktene jeg var satt opp på når jeg var syk og får sykepenger på dagpengesats? Jeg må vel merke sykedagene i meldekortet. Hadde jeg vært frisk hadde jeg jobbet 100% i de ukene. Anonymkode: b2e72...f13
Sofakona Skrevet 18. juli 2022 #2 Skrevet 18. juli 2022 Om du melder at du har vært syke på meldekort og fått sykemelding får du penger fra sykemelding
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #3 Skrevet 18. juli 2022 Sofakona skrev (Akkurat nå): Om du melder at du har vært syke på meldekort og fått sykemelding får du penger fra sykemelding Takk. Men er det arbeidsgiver eller nav via sykepenger dagpenger som utbetaler? Anonymkode: b2e72...f13
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #5 Skrevet 18. juli 2022 Sofakona skrev (2 minutter siden): Er du i jobb nå? Eller når begynner du Begynte 1 juni Anonymkode: b2e72...f13
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #7 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk. Men er det arbeidsgiver eller nav via sykepenger dagpenger som utbetaler? Anonymkode: b2e72...f13 Det er arbeidsgiver som betaler de første 16 dagene av sykefraværet. Anonymkode: 25dcb...b32
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #8 Skrevet 18. juli 2022 Sofakona skrev (Akkurat nå): Hvorfor går du på dagpenger nå? Hun går på dagpenger fordi hun er arbeidssøker. Hun har fått en midlertidig jobb, og da får man midlertidig trekk i dagpengene. Man er likevel regnet som arbeidssøker. Midlertidige stillinger er en svært vanlig måte å komme tilbake til arbeidslivet på. Anonymkode: 25dcb...b32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå