Gå til innhold

Hva bør man reise i når det er varmt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise hjem fra Paris på onsdag. Det er spådd 29 varmegrader den dagen. Jeg skal i utgangspunktet gå av et tog og finne meg en taxi. Men det er jo sikkert varmt på toget også. Og i taxien.

Jeg lurer på hva som lønner seg som antrekk. Alternativene er 1: en singlet med spaghetti stropper og en Capri bukse, eller en kjole med korte ermer og tights. Skal ha en jakke med i tilfelle det er kaldt på flyet.

Hva tenker dere her inne? Hva ville dere reist i?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres jo bra ut begge de, ta på noe som er behagelig i varmen og å sitte i pluss noe til flyet hvor det fort er kaldere.

Ville brukt naturstoffer som puster og lukter mindre, man blir jo fort litt svett og klam på en sånn reise. 

Jeg synes flyseter er litt ekkelt, så ville ikke hatt spaghettistropper = naken hud mot flysete. Det er kanskje bare meg.

Anonymkode: 404e2...dcb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hatt kort t-skjorte, jeans og sandaler og en jakke til flyet

Anonymkode: 49d8b...e81

AnonymBruker
Skrevet

Har du sko med borrelås? Anbefaler de i så fall.

Anonymkode: c2d69...5a4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser alltid i kjole, og litt ekstra klær i handbagasjen. 

Nå om sommeren en ermeløs, knelang kjole i lett stoff. En lang cardigan i ull. Og et varmt skjerf. Reiser i sandaler eller slip-in sko, og har alltid meg meg varme sokker i tilfelle det er kaldt på flyet. Men som regel blir jeg bare sittende i sandalene. 

Også enig i det som er nevnt over. Velger alltid kjole som dekker opp til halsen og ned til knærne på fly, da flyseter er ganske skitne. 

Anonymkode: af35a...4d9

Skrevet

Foretrekker å reise i lintøy! Puster godt, er behagelig mot hud, gjerne løst og ledig. Samtidig liker jeg ikke bar hud mot seter på offentlig transport. Tar også alltid med forbehold om at det fort er kaldt på fly. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeans blir jo kjempevarmt! Jeg hadde hatt en løs linbukse.

Anonymkode: a6c63...21b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

29 grader er da ikke så utrolig varmt. 

Anonymkode: c0a47...66d

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg reiste til tilsvarende varme i sommer så reiste jeg i strømpebukse av ull, kjole og ulljakke (fryser lett). Pakket sokker i håndbagasjen, så tok av strømpebuksa og jakka da jeg ankom flyplassen. Funket veldig bra :)

Anonymkode: 220b5...e25

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann. Ville dratt i shorts og lin-skjorte.

Anonymkode: 93ce9...0c0

AnonymBruker
Skrevet

Ull. Det regulerer varme best og lukter ikke.

Anonymkode: b5c56...655

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeans blir jo kjempevarmt! Jeg hadde hatt en løs linbukse.

Anonymkode: a6c63...21b

Jeg synes er noe av det bedre å ha på når det er varmt

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2022 den 20.05):

29 grader er da ikke så utrolig varmt. 

Anonymkode: c0a47...66d

Jo! Det er det jeg vil kalle terror-varme! Intens og ubehagelig følelse på huden i den varmen der. Alt for varmt!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2022 den 19.45):

Jeans i 29 grader? 🤨

Anonymkode: 7edac...fac

Skrevet

Bruker som oftest å reise i kjole i bomull eller lin (fraråder å reise i klær i syntetisk materiale da det fort blir klamt og lukter svette), med knelengde og korte ermer i håndbagasjen så har jeg med en tynn cardigan i ull i tilfelle det blir kjølig på flyet og i tilfelle det er kaldt ved hjemkomst. Har også strømpebukse i håndbagasjen i tilfelle det blir kaldt (personlig så bruker jeg aldri tights). Reiser jeg fra Norge til varmere strøk og det er kaldt i Norge så er det bare å stikke innom toalettet på flyplassen ved ankomst å skrelle av seg strømpebukse og cardigan og putte det i håndbagasjen :) 

Reiser alltid med sneakers som fottøy da det blir endel gåing på flyplasser. 

Har også reist i litt baggy jeans med tskjorte/topp i bomull, og med tynn cardigan i ull i håndbagasjen 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeans i 29 grader? 🤨

Anonymkode: 7edac...fac

Ja?

• Liker 1
Skrevet

Reiser alltid i kjole, mest behageleg det

AnonymBruker
Skrevet

Reiser i det samme hele året, ettersom det ofte er kaldt på flyet. T-skjorte og to treningsjakker, da kontrollerer man varmen med glidelåsene eller en kan taes av. Det er glidelåser i lommene, som gjør at pass, lommebok, nøkler etc ikke mistes. Og tar man av en eller begge kan de stappes ned i sekken uten at de krølles noe særlig. Og komfortabel joggebukse på bena. Alltid joggesko. Og to par gode sokker med høyde, type Nike/ Adidas etc siden jeg tar av skoene når jeg sitter på flyet. Klamt med skoene på, for kaldt med ett par. 

Anonymkode: c7b20...ce7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å ta med en bukse i håndbagasjen som jeg kan skifte til på flyet. 

Anonymkode: b34d2...f55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spaghettistropper eller bare skuldre er helt uaktuelt på tog og fly, så jeg ville nok reist i t-skjorte i alle fall...

Anonymkode: 2ec69...23b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...