Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 Populært innlegg #1 Skrevet 18. juli 2022 Er så møkklei av å gå på busser,kjøpesentret og andre offentlige steder med unger som skriker og skriker så trommehinnen til folk holder på å sprekke! Kan dere plis for guds skyld holde dere hjemme eller på steder det ikke er mye folk?? Er en pest og en plage for de rundt dere! Hvis en hund lager lyd eller bjeffer noe voldsomt på kjøpesentret eller på bussen får eieren høre det så det synger etter, men småbarnsmødre skal tas hensyn til selvom ungen er til større plage enn dyr selv! Flere som tenker det samme? Anonymkode: 3d102...33b 46 1 16
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #2 Skrevet 18. juli 2022 Skjønner ikke hvorfor teksten ble så rar, men drit i det. Ts Anonymkode: 3d102...33b 9
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #3 Skrevet 18. juli 2022 Til en viss grad enig. Er forresten småbarnsmor selv, men mine tre oppfører stort sett bra Anonymkode: f9318...762 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #5 Skrevet 18. juli 2022 Ikke gi etter for å få dem til å ti stille, men ta dem ut av butikken og bussen til de roer seg ned. Anonymkode: 0ef4d...e1a 9 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 Populært innlegg #6 Skrevet 18. juli 2022 Altså jeg bruker å gå ut/trekke oss unna hvis det blir voldsom og langvarig skriking, men ærlig talt. Man kan ikke kreve at småbarnsforeldre må gå i isolasjon hjemme i et par år fordi det kan bli litt skriking og misnøye. Anonymkode: 8af53...a67 51 2 7
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #7 Skrevet 18. juli 2022 Er i grunnen enig, TS. Anonymkode: 97bc1...608 14
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #8 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Altså jeg bruker å gå ut/trekke oss unna hvis det blir voldsom og langvarig skriking, men ærlig talt. Man kan ikke kreve at småbarnsforeldre må gå i isolasjon hjemme i et par år fordi det kan bli litt skriking og misnøye. Anonymkode: 8af53...a67 Jeg var kanskje litt hard i overskriften. Mener ikke at dere bør gå i isolasjon, men heller holde dere til steder det ikke er så mye folk. Mange er veldig dårlig på å vise hensyn til andre når det gjelder dette. Ts Anonymkode: 3d102...33b 11 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #9 Skrevet 18. juli 2022 Helt enig! På samme måte som man må kunne forvente at man har kontroll på hunden sin om man går ut offentlig må man kunne forvente det samme med barn. Hvis ikke får man holde de hjemme. Det burde være normal folkeskikk. Forstår ikke hvorfor det skal være forskjell på barn og dyr: en ting er å handle matvarer men når man tar med skrikerungen sin inn på hm, glassmagasinet etc så kan man ikke skylde på nødvendighet heller. Anonymkode: 582b0...902 23 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #10 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt enig! På samme måte som man må kunne forvente at man har kontroll på hunden sin om man går ut offentlig må man kunne forvente det samme med barn. Hvis ikke får man holde de hjemme. Det burde være normal folkeskikk. Forstår ikke hvorfor det skal være forskjell på barn og dyr: en ting er å handle matvarer men når man tar med skrikerungen sin inn på hm, glassmagasinet etc så kan man ikke skylde på nødvendighet heller. Anonymkode: 582b0...902 Der sa du det 👏🏻 Er akkurat det jeg også tenker. Ts Anonymkode: 3d102...33b 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 Populært innlegg #11 Skrevet 18. juli 2022 Klart. Aleneforeldre med barn som for eksempel har diagnoser som gjør at de gråter mye eller er høylytte bør egentlig bare holde seg hjemme. De trenger ikke handle mat, hente barnet i barnehagen eller noe. Og barnet skal selvsagt holdes unna andre mennesker, det sier seg selv. Sure grinebitere kan heller holde seg hjemme, så kan vi andre delta i samfunnet. Og nei, jeg har ikke bråkete unger. Anonymkode: 9583d...a48 42 7 8
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #12 Skrevet 18. juli 2022 Ja, verste er unger på spisesteder. Skriker, kaster ting rundt, går bort og irriterer andre som spiser- burde vært 12 års grense på stedet med matservering. Anonymkode: a82de...a55 16 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #13 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Klart. Aleneforeldre med barn som for eksempel har diagnoser som gjør at de gråter mye eller er høylytte bør egentlig bare holde seg hjemme. De trenger ikke handle mat, hente barnet i barnehagen eller noe. Og barnet skal selvsagt holdes unna andre mennesker, det sier seg selv. Sure grinebitere kan heller holde seg hjemme, så kan vi andre delta i samfunnet. Og nei, jeg har ikke bråkete unger. Anonymkode: 9583d...a48 Ja det sier de fleste. Ungene deres er perfekte og alt det der. De gjør aldri noe galt osv.. Sier ikke det gjelder deg men mange har ikke selvinnsikt når det gjelder sine egne barn. Ts Anonymkode: 3d102...33b 10 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #14 Skrevet 18. juli 2022 Nei, beklager. Du får holde deg hjemme om det blir for ille. Anonymkode: e5b87...1dc 29 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #15 Skrevet 18. juli 2022 Nei, vi har ingen planer om å holde oss hjemme. Anonymkode: cdc38...3fd 11
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #16 Skrevet 18. juli 2022 Vi gjør nettopp det, men får bare negative tilbakemeldinger fra de rundt oss på det. Vi får høre at ungen må lære seg til å være rundt folk, at de fleste har forståelse, at andre ikke bryr seg og at det sitter i hodet vårt at det kan være ubehagelig for andre etc. Så det blir tydeligvis feil uansett. Bare så det er sagt: Vi isolerer oss ikke helt, men unngår situasjoner hvor vi ikke har mulighet til å fjerne barnet ganske raskt, samt unngår steder med mange ting barnet ikke får lov til å ta på. Vi har en veldig aktiv 2-åring som vil ta og rive i alt, samt kaste seg utfor farlige skrenter etc og skriker høylytt og spreller hver gang hen ikke får viljen sin. Anonymkode: 1ff4b...fff 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #17 Skrevet 18. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja det sier de fleste. Ungene deres er perfekte og alt det der. De gjør aldri noe galt osv.. Sier ikke det gjelder deg men mange har ikke selvinnsikt når det gjelder sine egne barn. Ts Anonymkode: 3d102...33b Leste du det jeg skrev om diagnoser som gjør at barna kan være mer tilbøyelige til å gråte eller være høylytte på andre måter? Jeg er så heldig at barna mine ikke har slike utfordringer. I tillegg er de i skolealder. Man kan ha forståelse for situasjonen til tross for at det ikke gjelder en selv. Anonymkode: 9583d...a48 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #18 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Leste du det jeg skrev om diagnoser som gjør at barna kan være mer tilbøyelige til å gråte eller være høylytte på andre måter? Jeg er så heldig at barna mine ikke har slike utfordringer. I tillegg er de i skolealder. Man kan ha forståelse for situasjonen til tross for at det ikke gjelder en selv. Anonymkode: 9583d...a48 Om man har unger som har lett for å skrike eller hylgråte så må man ihvertfall klare å ta hensyn til folk. Om man har et barn med diagnoser klarer man vel å tenke at dette barnet sikkert har lett for å gråte og dermed burde holde seg unna folkemengder og folk som blir sliten og ikke orker barneskrik, vanskeligere er det ikke. Ts Anonymkode: 3d102...33b 9 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #19 Skrevet 18. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Om man har unger som har lett for å skrike eller hylgråte så må man ihvertfall klare å ta hensyn til folk. Om man har et barn med diagnoser klarer man vel å tenke at dette barnet sikkert har lett for å gråte og dermed burde holde seg unna folkemengder og folk som blir sliten og ikke orker barneskrik, vanskeligere er det ikke. Ts Anonymkode: 3d102...33b Niks. De barna har like mye rett til å ta bussen, dra på ferie med fly, spise is i sentrum på 17. mai og være med bestemor på kiosken. De som ikke tåler lyd får heller holde seg hjemme. Anonymkode: 9583d...a48 27 3 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #20 Skrevet 18. juli 2022 Har 2 små under 2 år selv, og er helt enig. Vi tar de sjelden med på butikken og resturanter, da de blir utålmodige og sutrer. Vi finner heller på barnevennlige ting. Anonymkode: f5515...b74 7 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå