AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #1 Skrevet 18. juli 2022 Hei, jeg brakk et ben i hælen for en ukes tid siden, og skriver i håp om å høre andres erfaringer. Dette skjedde tidlig i ferien til familien min, derfor ble det ekstra uheldig. Vi har en treåring som krever en del å ta seg av, og nå faller jo alt på samboeren. Det synes både jeg og han er dumt. Vi har også et eldre barn som er mer selvstendig. Jeg skal ikke belaste foten i det hele tatt de første to ukene. Helst holde den høyt, for å få ned hevelsen. Jeg har fortsatt mye smerter. Er ikke verdensmester med krykkene heller. Tok av gips etter noen få dager etter legens anbefaling. Jeg får til å brette litt klær, smøre skiver med bordet og holde på med bordaktiviteter/spill/lesing med barna. Jeg har tilrettelagt med krakk i dusj slik at jeg kan dusje. Armene virker jo, men jeg blir fortere trøtt enn vanlig og får vondt i foten så snart den ikke ligger høyt. Så da vil jeg spørre dere som har brukket foten: kunne dere belaste foten mer etter to uker? Var det mer du kunne gjøre hjemme/med barna? Kom du deg rundt? Kjørte du bil? Jeg synes bare hele greia er fortvilende, er utålmodig, føler meg ubrukelig, er redd for å slite ut samboeren. Samtidig er jeg også redd for å gjøre foten verre ved å gjøre for mye. 😂 Er sykemeldt i 6 uker. Etter 4 uker skal samboeren på jobb igjen. Da blir jeg alene med ungene. Vi er bortreist nå, men har trapper opp til leiligheten hjemme. Usikker på om det blir fysisk mulig å være hjemme. Fortell gjerne din historie om brudd i foten. Anonymkode: 1aaf8...459
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #2 Skrevet 18. juli 2022 Det er viktig at du ikke belastet foten for tidlig. Gjør du det kan du i verste fall få varige skader/smerter. Anonymkode: 4e700...cc4 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #3 Skrevet 19. juli 2022 Støtter innlegget over. Brudd i hælen er ikke til å spøke med, så det er viktig at du avlaster og gjør slik du har fått beskjed om! Du risikerer å ødelegge foten for resten av livet. Anonymkode: 216ac...3ee
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #4 Skrevet 19. juli 2022 Ikke belast foten om du ikke skal, det er første bud. Jeg brakk ankelen mange steder i fjor og kunne ikke gå på 12 uker- det var skikkelig dritt. Anonymkode: 2396a...875
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #5 Skrevet 20. juli 2022 Rart du tok av gipsen så tidlig. Da jeg brakk benet hadde jeg gips i seks uker uten å kunne gå på den. Jeg hadde krykker i nesten ni uker. Anonymkode: ad1c8...ce9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå