Gå til innhold

Hva slags type menneske er dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har over tid gått opp for meg at person som står meg nær kanskje ikke helt er den jeg trudde..

Ikke at personen har vært falsk. Men den han egentlig er, det har kommet tydeligere frem den siste tiden. Og så har kanskje jeg og forandret meg.

Dette blir litt vanskelig å gjengi/forklare men jeg skal forsøke etter beste evne.

Denne personen kan fremstå som veldig sympatisk og varm. Personen ønsker å hjelpe andre som har det trasig men ender opp med å nærmest bli utnyttet. Tror veldig godt om mange og bruker store ord.

Personen kan godt snakke om følelsene sine. Men når det kommer til å innrømme at han har et alkoholproblem så går det i svart. Det skal ikke snakkes om. Han lyver om pengeforbruk for å holde drikkingen skjult.

Personen forsøker ikke å fremstille seg bedre enn hva han er. Liker ikke å fremheve seg selv men liker å hjelpe andre. Er ikke forfengelig.

Personen kan godt finne på å stakkarsliggjøre seg selv på en hårfin måte. Inntar ikke direkte offerrollen men fremstiller gjerne ting verre enn hva de er. Uten at han inntar offerrollen.. Veldig vanskelig å forklare..

Personen blir nesten aldri fornøyd med enkelte ting. Enten er det for mye eller så er det for lite. Og når man forsøker å få han til se positivt på ting så er det bare svartmaling.

Personen har vært veldig glad i rutiner og at ting skal foregå på en bestemt måte. Nå derimot flyter alt. Tar hverken vare på seg selv eller hjemmet.

Personen sier aldri takk når han får hjelp eller gaver. Virker nesten å bli litt fornærmet når han får hjelp av og til.

Personen vil ikke innse realitetene. Vil ikke planlegge for en kald vinter f.eks. Skyver problemene foran seg og skjønner ikke at han da vil bli en belastning for de rundt seg.

Mange vil nok si at personen er deprimert og det er han nok til en viss grad. Samtidig så er det så mye som han gjør (eller ikke gjør) som ikke akkurat bidrar til at ting blir bedre. Det er nok mange detaljer jeg utelater her og det er vanskelig å få frem det store bilde.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere denne personen snart lengre. Det tærer på meg.

Anonymkode: f8e75...45f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

i hvor stor grad må du forholde deg til ham da? Noen mulighet for å bare la ham seile litt for seg selv en stund? 

Anonymkode: d405a...854

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...