Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Regner med det er flere som drikker en del pepsi max og er kaffekjerringer her 🙈 Hva erstattet dere det med når dere ble gravide? 

Anonymkode: 38f5a...20a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Før drakk jeg sikkert 4 kopper kaffe og 1,5 liter pmax daglig🙈😂

Ble gravid, og kaffen vi har hjemme, har ikke fristet siden graviditeten startet. Jeg synes kun traktekaffe/kaffelatte fra kaffebar er godt nå, så det har blitt kanskje totalt 5 kommer ila 21 uker.

Pmax drikker jeg fortsatt hver dag, forsøker å holde meg innenfor 200mg koffein, og minsker inntak de få gangene jeg tar en kaffekopp. 

Prøver å drikke mer vann og saft om jeg føler for det.

Kaffekapsler uten koffein kan IKKE anbefales, men har fått koffeinfri traktekaffe, og syntes den var helt ok. Hadde jeg hatt trakter, ville det nok gått en del av det.

Anonymkode: cc5b3...20b

AnonymBruker
Skrevet

Coca coholiker her, jeg begrenser meg til toppen 4 glass innen samme dag, men klarer meg oftest med toppen -. Går helt fint 😊

Anonymkode: b1e03...47b

AnonymBruker
Skrevet

Ofte regulerer kroppen dette selv. Jeg har mistet totalt lysten på cola. Drikker en del kopper iskaffe til frokost. 

Anonymkode: 0cdd2...0cd

AnonymBruker
Skrevet

Gikk over til koffeinfri kaffe jeg. Og sluttet med lettbrus/brus. Så her er jeg flink. Ikke like flink med kosten da 🤷‍♀️

Anonymkode: c1e2b...3e2

• Liker 1
Skrevet

Drikker 1-2 kopper kaffe om dagen. Holder med en kopp om jeg ikke er på jobb.  
Om jeg bare har drukket en kopp kaffe hender det jeg under meg et stort glass pepsi max 💗 

I starten av graviditeten taklet jeg ikke kaffe, men lysten kom raskt tilbake rundt 14 uker. 

Siden du spør om erstatninger; når jeg skal kose meg (og har nådd koffeinkvoten for dagen) og de jeg er sammen med drikker brus/vin/drinker går jeg gjerne for mozel ligth eller villa uten sukker. Også noe sukkerfri saft og mye vann. Har drukket litt koffeinfri te også. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inntatt enorme mengder sukkerfri husholdningssaft i graviditeten 🙂

Kutta ned til 1 kppp kaffe daglig. 

1-2 glass cola fredag, lørdag og søndag. 

Anonymkode: 671cf...b1c

AnonymBruker
Skrevet

Drikker et par glass pepsi max om dagen. Drikker ikke noe annet koffein. 

Anonymkode: ee6f9...14c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...