AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #1 Skrevet 18. juli 2022 De siste 2 ukene har jeg hatt en del modningstegn. Stikninger i mage og underliv, og murring i mage og korsrygg. Det har blitt verre den siste uken. I går hadde jeg konstant murring i korsryggen hele dagen. Ikke noe pause. I dag har jeg en strålende/ilende smerte fra navlen og ned som kommer og går jevnlig. De siste dagene har jeg også vært kvalm, hatt mye vondt i magen, med løs mage noen dager og følt meg generelt slapp og ikke i form/syk. Hvor lenge er det vanlig at dette holder på? Begynner å bli vanvittig sliten og irritabel av det… Anonymkode: 5cfab...b1a
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #2 Skrevet 18. juli 2022 Hvor langt er du på vei, og er dette første? Er det lenge siden du var på kontroll å sjekket urin? Har vært borti flere som har hatt kraftige modningstegn, og så har det visst seg å være UVI. Jeg er i uke 37 nå, og har hatt det slik en måned nå. Men dette er nummer fire, så visstnok helt normalt. Jordmor sier jeg skal lytte til kroppen og ikke provosere det mer fram,så er stort sett sengeliggende nå. Med første merket jeg tydelig modning i to uker,med andre og tredje i ca fire uker. Det er slitsomt, særlig med tanke på hvor ujevnt man klarer å sove. Det merkelige er at med alle disse har jeg plutselig en dag følt meg i superform, og da har fødselen startet natten etter. Anonymkode: 7e5eb...9c6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #3 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvor langt er du på vei, og er dette første? Er det lenge siden du var på kontroll å sjekket urin? Har vært borti flere som har hatt kraftige modningstegn, og så har det visst seg å være UVI. Jeg er i uke 37 nå, og har hatt det slik en måned nå. Men dette er nummer fire, så visstnok helt normalt. Jordmor sier jeg skal lytte til kroppen og ikke provosere det mer fram,så er stort sett sengeliggende nå. Med første merket jeg tydelig modning i to uker,med andre og tredje i ca fire uker. Det er slitsomt, særlig med tanke på hvor ujevnt man klarer å sove. Det merkelige er at med alle disse har jeg plutselig en dag følt meg i superform, og da har fødselen startet natten etter. Anonymkode: 7e5eb...9c6 Jeg er 39+4 med første barn. Leverte urinprøve forrige uke og den var ok. Skal på ny kontroll i slutten av denne uken, så tror ikke det er uvi. Jeg har vært å tatt modningsakupunktur også i mellomtiden og hun reagerte ikke, eller nevnte at det kunne høres ut som uvi. Skal nevne det for jordmor på neste kontroll.. er det sannsynlig at hun kan sjekke ståa oppi der? Timen er 2 dager før termin. sinnsykt slitsomt ja. Det er ikke direkte vondt, men veldig ubehagelig. Stakkar deg som har hatt det sånn i en mnd allerede😒 Anonymkode: 5cfab...b1a
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #4 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 39+4 med første barn. Leverte urinprøve forrige uke og den var ok. Skal på ny kontroll i slutten av denne uken, så tror ikke det er uvi. Jeg har vært å tatt modningsakupunktur også i mellomtiden og hun reagerte ikke, eller nevnte at det kunne høres ut som uvi. Skal nevne det for jordmor på neste kontroll.. er det sannsynlig at hun kan sjekke ståa oppi der? Timen er 2 dager før termin. sinnsykt slitsomt ja. Det er ikke direkte vondt, men veldig ubehagelig. Stakkar deg som har hatt det sånn i en mnd allerede😒 Anonymkode: 5cfab...b1a Hvorfor skal du sjekke ståa? Det har ingenting å si Anonymkode: 0cc59...408 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #5 Skrevet 18. juli 2022 For meg varte det fra uke 32 til fødsel. 🙃 Anonymkode: aa6f2...0ab
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #6 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skal du sjekke ståa? Det har ingenting å si Anonymkode: 0cc59...408 Det hadde vel vært litt oppløftende å få vite om alle disse smertene faktisk gjorde noe nyttig og om jeg eventuelt kan strippes, eller om det er helt unyttige plager som ikke har gjort en dritt🤪 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For meg varte det fra uke 32 til fødsel. 🙃 Anonymkode: aa6f2...0ab Fy fader… i hvilken uke fødet du? Anonymkode: 5cfab...b1a
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #7 Skrevet 18. juli 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det hadde vel vært litt oppløftende å få vite om alle disse smertene faktisk gjorde noe nyttig og om jeg eventuelt kan strippes, eller om det er helt unyttige plager som ikke har gjort en dritt🤪 Fy fader… i hvilken uke fødet du? Anonymkode: 5cfab...b1a Er fryktelig dårlig på de ukene, men jeg fødte dagen før termin. Hadde en veldig rask og effektiv fødsel, da. 11 timer fra første tegn (vannavgang med tette, regelmessige og effektive rier med én gang) til baby var ute, og da satt han fast i 3 av dem. Var tydelig at kroppen hadde gjort mye av jobben på forhånd og at det ikke bare var noe tull jordmor sa for å trøste. 😅 Anonymkode: aa6f2...0ab
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #8 Skrevet 18. juli 2022 Har bare hatt litt murring her og der, ikke noe plagsomt. Men får vonde stikninger hvis jeg overanstrenger meg😩 pusset opp badet denne uken(2 uker til termin( og det var en vond affære). Men kvalme og svimmelhet høres ikke normalt ut. Snakket med jordmor? Forbinder de symptomene med svangerskapsforgiftning. 🤔 Anonymkode: 9f4d7...dea
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #9 Skrevet 18. juli 2022 Jeg har hatt tegn fra uke 37. Menssmerter, vondt i korsrygg, stikker i lysken, baby presser nedover. Masse vann i kroppen, løs mage, kynnere. Er straks i uke 40. Jeg kommer til å gå over denne gangen og, på tross av tegn. Noen har lengre graviditeter enn andre. Anonymkode: 1fd5b...94e
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #10 Skrevet 18. juli 2022 Hos meg startet det nå i uke 24, håper jeg holder til termin Anonymkode: 4ca10...b61
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #11 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er fryktelig dårlig på de ukene, men jeg fødte dagen før termin. Hadde en veldig rask og effektiv fødsel, da. 11 timer fra første tegn (vannavgang med tette, regelmessige og effektive rier med én gang) til baby var ute, og da satt han fast i 3 av dem. Var tydelig at kroppen hadde gjort mye av jobben på forhånd og at det ikke bare var noe tull jordmor sa for å trøste. 😅 Anonymkode: aa6f2...0ab Godt å høre at du hadde en rask og effektiv fødsel! Håper det samme gjelder for meg. At disse plagene faktisk har noe for seg😅 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har bare hatt litt murring her og der, ikke noe plagsomt. Men får vonde stikninger hvis jeg overanstrenger meg😩 pusset opp badet denne uken(2 uker til termin( og det var en vond affære). Men kvalme og svimmelhet høres ikke normalt ut. Snakket med jordmor? Forbinder de symptomene med svangerskapsforgiftning. 🤔 Anonymkode: 9f4d7...dea Kvalme er normalt på slutten. Mest sannsynlig fordi babyen presser på magesekken. Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme i første halvdel, så det kan hende det er derfor jeg er kvalm igjen også… var hos legen forrige uke å målte blodtrykk og leverte urinprøve. Ingen tegn på sv.forgifting heldigvis😊 skal til jordmor igjen denne uken, så tenker å nevne det for henne da. Anonymkode: 5cfab...b1a
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #12 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kvalme er normalt på slutten. Mest sannsynlig fordi babyen presser på magesekken. Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme i første halvdel, så det kan hende det er derfor jeg er kvalm igjen også… var hos legen forrige uke å målte blodtrykk og leverte urinprøve. Ingen tegn på sv.forgifting heldigvis😊 skal til jordmor igjen denne uken, så tenker å nevne det for henne da. Anonymkode: 5cfab...b1a Åh ok, det visste jeg ikke. Eneste plagen jeg har nå, en uke før termin, er halsbrann om jeg spiser godteri 😅 men fint at du har vært hos lege ihvertfall. Håper det blir bedre 🥰 Anonymkode: 9f4d7...dea 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #13 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er 39+4 med første barn. Leverte urinprøve forrige uke og den var ok. Skal på ny kontroll i slutten av denne uken, så tror ikke det er uvi. Jeg har vært å tatt modningsakupunktur også i mellomtiden og hun reagerte ikke, eller nevnte at det kunne høres ut som uvi. Skal nevne det for jordmor på neste kontroll.. er det sannsynlig at hun kan sjekke ståa oppi der? Timen er 2 dager før termin. sinnsykt slitsomt ja. Det er ikke direkte vondt, men veldig ubehagelig. Stakkar deg som har hatt det sånn i en mnd allerede😒 Anonymkode: 5cfab...b1a Så spennende. Da er du jo veldig nært termin,og kroppen jobber masse. Spennende med akupunktur. Hadde vi hatt tilbudet her, skulle jeg også prøvd. Blir du verre eller veldig usikker, kan du levere urinprøve hos legen uten å ha time. Du kan også ringe fødeavdelingen din og diskutere det med dem.Håper og krysser fingrene for at det bare er gode modningstegn du har, og at du snart får møte den lille. Masse lykke til og ta godt vare på deg selv ❤️ Anonymkode: 7e5eb...9c6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #14 Skrevet 19. juli 2022 Glemte å svare i forhold til å sjekke modningen og strippe. Detvarierer det mye fra jordmor til jordmor, og du må bare spørre din. Hun jeg har vil ikke dette på grunn av lang reisevei til sykehuset, særlig hvis det ikke er første barnet. Men legen har valgt å sjekke når det har vært terminkontroll. Med første var det to cm og avflatet, med nummer to 6 cm og avflatet, og med nummer tre helt lukket 😅 Ble ikke strippet noen av gangene, men alle fødslene har gått fort og greit (en slitsom start med nummer tre da med et døgn med intense kynnere i latensfasen, før det startet ordentlig). Har du forresten merket noe endring etter akupunkturen? Anonymkode: 7e5eb...9c6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #15 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Glemte å svare i forhold til å sjekke modningen og strippe. Detvarierer det mye fra jordmor til jordmor, og du må bare spørre din. Hun jeg har vil ikke dette på grunn av lang reisevei til sykehuset, særlig hvis det ikke er første barnet. Men legen har valgt å sjekke når det har vært terminkontroll. Med første var det to cm og avflatet, med nummer to 6 cm og avflatet, og med nummer tre helt lukket 😅 Ble ikke strippet noen av gangene, men alle fødslene har gått fort og greit (en slitsom start med nummer tre da med et døgn med intense kynnere i latensfasen, før det startet ordentlig). Har du forresten merket noe endring etter akupunkturen? Anonymkode: 7e5eb...9c6 Nei litt usikker på hele strippingen… leser at det ikke er sikkert det hjelper noe og bare gir mer maserier. DET er jo deg siste jeg vil😂 kort vei til sykehuset da. 10 min å kjøre. ang akupunktur, så er det jo etter at jeg startet med dette at jeg har fått alle plagene. Om det er tilfeldig eller ikke, det vet jeg ikke🤷🏻♀️ Det heter jo modningsakupunktur så har vel bedt om dette selv, men ante ikke at det skulle bli SÅ plagsomt😂 ellers blir jeg veldig avslappet av det, og sover bedre den påfølgende natten. Men kan ikke legge planer etterpå fordi jeg blir virkelig helt ødelagt og utmattet i timene etterpå. Lykke til du også, i innspurten med nr 4👶🏻 Anonymkode: 5cfab...b1a
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #16 Skrevet 19. juli 2022 Jeg startet med murringer og kraftige kynnere veldig tidlig, i uke 32 med første barnet og uke 28 med andre. Fødte i uke 39, styrtfødsler på under tre timer fra første rie, med begge to👌🏼🥵 Anonymkode: 6b83a...d88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå