AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #1 Del Skrevet 18. juli 2022 Hei, Jeg skal til høsten opereres på A hus fordi jeg ikke puster så bra som jeg skulle ha gjort. Kan velge mellom ulike operasjoner og her er jeg usikker på hva som er best. Jeg må uansett rette opp neseskillevegg og få bruskplater tredd nedover nesevingene, også kalt spreader graft. Er det noen av dere som har erfaring med det? Den andre operasjonen er mer omfattende og inkluderer det samme, bare at her er det innvendig meisling itillegg, og da vil de senke nesetuppen bittelitt og gjøre denne litt mer diamant formet på tuppen...(hvis det sier dere noe) for deretter å legge en sene over nesetuppen. De mener dette vil gjøre at nesa ser mer naturlig ut, da den er litt spiss og skarp. Jeg er ute etter å høre erfaringer fra dere som har hatt noen lignende operasjon, og gjerne fra A-hus. Det må jo være andre her inne som har hatt noen lignende operasjon? Anonymkode: 44c85...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #2 Del Skrevet 19. juli 2022 Anyone? 😊 Anonymkode: 44c85...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #3 Del Skrevet 19. juli 2022 Forklarte legen risikoen ved å få utført "hele pakka" jamfør risikoen ved å "bare" få gjort septumplastikk og graftene langs nesevingene? Kan du ta en avgjørelse ut fra det? Er en av delene ren kosmetikk, eller omhandler alt å få pustet bedre? Ved langvarig nesekirurgi så får du forresten innlagt urinkateter etter at du legges i narkose, bare en liten heads up 😅 Fjernes igjen før du våkner. Jeg fikk neseoperasjonen min utført på Ahus Gardermoen, skikkelig flinke folk. Opererte bare neseskilleveggen da. Tror det er en del brukere her inne som har operert nesa på langt mer omfattende vis i neseplastikk-tråden i dette underforumet, men de har nok stort sett vært hos plastikkirurg og ikke ØNH-kirurg. Anonymkode: 96719...c87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #4 Del Skrevet 19. juli 2022 Du får ikke alt i en operasjon da? Datteren min må ta dette når hun er gammel nok pga veldig skjev neseskillevegg som gir henne problemer med å puste gjennom nesen. Forsto det slik at nesa blir rettet opp i samme operasjon. Anonymkode: 2533c...7b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #5 Del Skrevet 20. juli 2022 Hei, jeg får alt i en operasjon. Jeg er bare usikker på om jeg skal gå for den første operasjonen som er neseskillevegg og bruskplater eller operasjon 2 som inkluderer det samme, bare at den er mer omfattende og endrer nesens utseende. Nyskjerrig på om noen har erfaring med det. Men skal bare inn en gang for operasjon Er bare veldig usikker på hva jeg bør velge, og hadde vært fint å høre fra andre hvordan de syns det ble Anonymkode: 44c85...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #6 Del Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Forklarte legen risikoen ved å få utført "hele pakka" jamfør risikoen ved å "bare" få gjort septumplastikk og graftene langs nesevingene? Kan du ta en avgjørelse ut fra det? Er en av delene ren kosmetikk, eller omhandler alt å få pustet bedre? Ved langvarig nesekirurgi så får du forresten innlagt urinkateter etter at du legges i narkose, bare en liten heads up 😅 Fjernes igjen før du våkner. Jeg fikk neseoperasjonen min utført på Ahus Gardermoen, skikkelig flinke folk. Opererte bare neseskilleveggen da. Tror det er en del brukere her inne som har operert nesa på langt mer omfattende vis i neseplastikk-tråden i dette underforumet, men de har nok stort sett vært hos plastikkirurg og ikke ØNH-kirurg. Anonymkode: 96719...c87 Hvordan gikk din operasjon? Var det vondt? Tok det lang tid før du følte deg bra igjen? Og puster du bedre nå? Ser du noen endring utvendig? Han sa det er alltid en risiko ved operasjon. Men han var ikke inne på hva som kunne skje. Det gikk mer på at operasjon 2 ville endre nesens utseende, og den var mer omfattende. Mens operasjon 1 ville de ta neseskilleveggen og jeg vil bli litt bredere ved nesevingene. Begge operasjonene vil hjelpe meg å puste bedre, blir litt innvendig meisling på nr 2 og da blir det kosmetisk utvendig også. Dette var noe de foreslo selv, jeg har ikke spurt om det. Jeg har en litt spiss og skarp tupp, så han mente det ville se mer naturlig ut dersom vi la en sene over tippen og senket nesetuppen bittelitt. Dette betyr også at han vil rekonstruere nesetippen. Når det er sagt, så kommer jeg til å puste bedre uansett, men usikker på om jeg skal gå for hele pakka eller nøye meg med den enkleste. Skulle ønske noen hadde vært igjennom noe lignende for å høre deres erfaringer Anonymkode: 44c85...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå