AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #1 Skrevet 18. juli 2022 Hei, Jeg er en dame i slutten av 20 årene, og er gift med en mann i midten av 40 årene. Jeg opplever store svikt i kommunikasjonen vår, alt som jeg ønsker å snakke om (som ikke bare er positivt) tar han seg VELDIG nær av. Føler ikke vi får fullført en diskusjon/samtale fordi han ikke klarer å se på meg, sitter med ryggen til, er enten helt stille eller kan svare smått som ''javel'' ''mottatt'' ''ok''. Er utrolig vanskelig å bli ferdig med noe når man ikke får snakket ferdig om det. Vi har vært hos parterapeut, og der er han alltid villig til å forbedre seg når det kommer til kommunikasjon, men det er 0 endring... Har noen andre opplevd dette? Har noen råd? Anonymkode: 62d0c...6d4
Blueberrymuffin Skrevet 18. juli 2022 #2 Skrevet 18. juli 2022 Du sier veldig lite om hva det er dere snakker om. Hvilke tema, hva snakker dere om, når kommunikasjon blir dårlig. Jeg sier dette, fordi, feilen kan ligge hos begge, ikke bare han. Kan ta et eksempel. Jeg er introvert. Jeg får med meg hva folk sier, men når noen begynner å mase på meg, eller skal forklare ting til meg i detalj eller flere ganger blir jeg fort irritert, og kan kutte samtalen med «javel» «og» «greit». Er det en ting jeg hater så er det når man skal snakke ihjel et tema eller snakke ihjel en konflikt. Jeg liker direkte kommunikasjon, at man kort og konsist lufter problemet, så er man ferdig med det. Derfor spør jeg hvilke betwnte temaer, hva snakker dere om, når han låser seg slik. Nå vet jeg ikke åssen du er, men virker du invaderende eller masetr, så fortstår jeg mannen din. Det er ikke alt man trenger å diskutere ned i minste detalj. 1
LessMiserable Skrevet 18. juli 2022 #3 Skrevet 18. juli 2022 Jeg tenker litt at en mann i 40 årene ikke vil klare å ta en dame på 20 år seriøst. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #4 Skrevet 18. juli 2022 Du må kanskje prøve å finne en måte å snakke med han på som han kan være med på- ikke bare kjør på med din stil når det tydeligvis ikke funker. Hvordan ville HAN klart å snakka om temaet. Kanskje dere må snakke om temaet generelt sett, så det ikke blir personlig, eller noe? veit ikke helt hvor skoen trykker. Eller be han si sin side av saken sånn at det ikke bare blir en monolog fra din side, at du i hvert fall hører hva han har å si. Anonymkode: 6d130...78b
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #5 Skrevet 18. juli 2022 Det som er veldig lurt å gjøre er å ta opp ting med en gang de oppstår i stede for å innkalle til en samtale hvor du skal ta opp diverse ting som du har å utsette på ham. Anonymkode: 86d89...69f 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #6 Skrevet 18. juli 2022 Usikker på hvordan jeg fremstår i hans øyne. Føler ikke at jeg maser eller snakker ihjel et emne, men kan jo hende jeg oppfattes slik for han. Vanligvis kan dette oppstå ved en enkel uenighet. Vi har hatt det røft det siste året men det som har tatt mest på er hans eks som skaper mye uro. Virker som han kanskje sliter med å ha en samtale med meg hvis det ikke handler om noe positivt. Han ser på mitt behov for å snakke om ting som angrep. Vi har ulike måter å kommunisere på, jeg trenger å snakke om ting med en gang så er det ute av min verden, mens han sier ofte han trenger tid til å tenke. Jeg har prøvd ulike måter å snakke med han som å trekke meg unna og sagt at jeg er klar til å snakke om det det gjelder når han er, men oftest blir det bare unngått eller glemt fra hans side. Han vet liksom aldri hva han skal si virker det som. Skal nevnes at det ikke bare er meg han shutter ute, han er flink på å ignorere familie og venner dersom det er antydning til konflikt. TS Anonymkode: 62d0c...6d4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #7 Skrevet 18. juli 2022 Hei Ts, jeg er en mann på lik alder. Ser meg selv i denne situasjonen. Et spørsmål; Er det monolog du driver med eller får han være "med" i å kommunisere med deg og hvis han får være med i å kommunsere med deg, hører du på det han sier? Dette siste er ganske viktig punkt, når det gjelder å kommunisere med et annet menneske. Begge må ha like stor vegt i kommunikasjonen. Anonymkode: c09cf...c2e
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #8 Skrevet 18. juli 2022 Er vel en grunn til at folk på hans egen alder ikke ville ha han Anonymkode: bc85c...ace
Adrenalina1 Skrevet 18. juli 2022 #9 Skrevet 18. juli 2022 LessMiserable skrev (6 timer siden): Jeg tenker litt at en mann i 40 årene ikke vil klare å ta en dame på 20 år seriøst. Hun er ikke 20 år. Hun er i slutten av tyveårene. Da er hun mye nærmere 30 enn 20.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #10 Skrevet 18. juli 2022 Kommuniserer han dårlig? Eller kommuniserer han bare ikke slik DU vil? Det er stor forskjell og jeg mistenker det er sistnevnte. 6 hours ago, LessMiserable said: Jeg tenker litt at en mann i 40 årene ikke vil klare å ta en dame på 20 år seriøst. Klart vi kan. Heller en digg jente på 20 enn et mentalt traurig vesen på 40. Anonymkode: 9aac8...ea6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå