Gå til innhold

Setereservasjon hos Norwegian/Tui

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har gjort dette? Har bestilt pakkereise med tui og flyr med Norwegian som de bruker. For å reservere seter står det at man skal kontakte reiseselskapet og hos tui står det at man skal kontakte flyselskapet. Har ringt tui 49 (!) ganger siden i går men kommer ikke gjennom. Fant en link hos Norwegian hvor man kunne reservere seter på charterflyvninger, men når jeg la inn bestillingsnummeret fant de ikke reisen.. 

Hjelp 😅

Anonymkode: 10e3f...bb5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen spesiell grunn til at du skal reservere seter? Er du tidlig nok ute? Reservasjonen stenger vel en liten stund før avreise.

Anonymkode: ec360...f90

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Noen spesiell grunn til at du skal reservere seter? Er du tidlig nok ute? Reservasjonen stenger vel en liten stund før avreise.

Er det ikke vanlig å reservere seter? 🙈  Vi er to voksne + to små barn. Reiser om 4 uker. Står at setereservasjonen er åpen fra 60 dager før og til 10 dager før avreise 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det ikke vanlig å reservere seter? 🙈  Vi er to voksne + to små barn. Reiser om 4 uker. Står at setereservasjonen er åpen fra 60 dager før og til 10 dager før avreise 

Du bør definitivt reservere når du reiser med barn ja. Hva med å ringe Norwegian kundeservice?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke 🤷🏼‍♀️ reiste nettopp med tui/Norwegian og reserverte ikke seter. Vi var bare tre da og barna er store, så det hadde ikke vært krise om vi ikke fikk sitte sammen, men vi fikk sitte sammen, på samme plasser også faktisk, begge veier. De plasserer jo de på samme bestilling sammen så godt det går. 

Etter min erfaring så er det ikke noen nødvendighet å reservere seter med mindre man er utrolig lang og må ha benplass eller det er noen annen grunn til at man må sitte en spesiell plass.

Men jeg kan ikke svare på det du lurer på da, beklager 😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville trodd at siden dere reiser med tui så hadde dette gått fint via deres sider. Når det er sagt så reiste vi til Oslo med Norwegian for en måned siden og da hadde vi bestilt biletter via et reiseselskap. Eller pasientreiser hadde bestilt billettene via sitt reiseselskap. Var med Norwegian. Morsomt nok så kunne ikke reiseselskapet fikse setereservasjoner og Norwegian kunne heller ikke fikse det over telefon. Eneste mulighet var å reise på flyplassen! Og fikse dette.. så det gjorde vi da. Men de kunne kun fikse en vei ….

men det kan da ikke være sånn når

man reiser charter. Med ving så betalte vi ekstra ved bestilling og kan endre setene når som helst

Anonymkode: 1a51b...0a7

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet ikke 🤷🏼‍♀️ reiste nettopp med tui/Norwegian og reserverte ikke seter. Vi var bare tre da og barna er store, så det hadde ikke vært krise om vi ikke fikk sitte sammen, men vi fikk sitte sammen, på samme plasser også faktisk, begge veier. De plasserer jo de på samme bestilling sammen så godt det går. 

Etter min erfaring så er det ikke noen nødvendighet å reservere seter med mindre man er utrolig lang og må ha benplass eller det er noen annen grunn til at man må sitte en spesiell plass.

Men jeg kan ikke svare på det du lurer på da, beklager 😅

Du har med andre ord enda ikke opplevd at barnefamilier kommer på flyet og vil bytte ditt sete i et dårligere et, slik at de kan sitte sammen - mange tråder om dette på KG 😂 Kudos til TS som tar ansvar for seg og sin familie😊

Anonymkode: 2c73c...3f8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har med andre ord enda ikke opplevd at barnefamilier kommer på flyet og vil bytte ditt sete i et dårligere et, slik at de kan sitte sammen - mange tråder om dette på KG 😂 Kudos til TS som tar ansvar for seg og sin familie😊

Anonymkode: 2c73c...3f8

Nei, det har jeg ikke. Og hadde det vært krise at vi ikke fikk sitte sammen så hadde nok jeg også betalt for å reservere sete. Hadde det skjedd at noen hadde kommet og spurt om å bytte sete hadde jeg nok sagt nei. Spesielt hvis jeg hadde betalt for å få akkurat det.

Men jeg har selv aldri reservert sete og det har gått bra hver gang 😊

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd i appen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...