Gå til innhold

Hvilken vogn til ettåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er nå ett år og tre mnd., og jeg synes duovogna hennes blir for stor.

Er det noen som vil anbefale meg en god vogn som passer til barn på hennes alder og litt oppover?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter å ha sett mye på vogner, byttet vi ut vår Simo kombivogn som pga tyngde holdt på å ta livet av meg med en sportsvogn fra OTH.

Fantastisk vogn, superenkel å håndtere, låsbart hjul fremst, stor handlekurv og mange fine ekstrautstyrsmuligheter. Dessuten tåler den opp til 35 kilo (unge og varer), de andre vi så på (SIMO; QUINNY...) gikk opp til bare 20 kilo.

Dyr vogn, men veldig solid, og dessuten holder den seg bra i pris.

Lykke til med vognkjøpet!

Skrevet

Hva er OTH? Er det en forkortelse for noe jeg har hørt om før, kanskje?

Skrevet

OTH betyr One tree hill. Har hørt bare positivt om den vognen.

Skrevet

Der vi kjøpte vogn sist ble vi nesten frarådd å kjøpe OTH sine vogner. Ekspiditøren mente den var for trang til feks vinterpose. Enkel å håndtere er den nok, men det kommer vel også an på hvor du skal bruke vogna? På kjøpesenter og i byen fungerer de nok greit, men i litt ulent terreng feks i marka tror jeg ikke de egner seg like godt. Jeg har dårlig erfaring med trehjulinger, fordi de ofte er ustabile fordi de mangler et hjul. Jeg byttet akkurat min trehjuling med en sportstrille fra emaljunga. Jeg er superfornøyd med den nye vogna. Den har full liggestilling noe som er et must for oss fordi ettåringen min sover to til tre timer ute hver dag. Den er romslig, god plass til voksipose. Håndtaket kan dras over, slik at jeg lett kan ha barnet mot eller fra meg ved behov uten å snu sittedelen. Den har gode fjeringer og passe store hjul, fungerer supert på en markatur, men også bra på shopping. Dessuten finnes den i mange farger, vår er svart.

Et tips når du skal kjøpe vogn er å tenke over hvordan du kommer til å bruke den vogna du skal kjøpe. Hva slags behov dere har

Skrevet

Vi så også på OTH, men den prisen da. Synes det ble alt for dyrt for en vogn, så vi valgte en Carena Shopper Lux. Stor plass til vinterposen, ryggen kan legges så godt som helt ned, ikke tar den stor plass heller, og ikke er den tung. Og til en pris på 1600 kroner. Synes vi har gjort et godt kjøp.

For en snartur på kjøpesenter har vi kjøpt en Basson trille. Tar utrolig liten plass og er god å trille den og.

Skrevet

Det er ikke veldig viktig at den kan legges ned, for hun sover inne på dagen nå. Hun kommer bare til å sove der hvis vi tilfeldigvis er ute og går når hun blir trøtt. Det må være plass til voksipose, og den må være lett å håndtere. Det er heller ikke noe minus med god plass under vogna.

Jeg vil gjerne ha flere tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...