AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #1 Skrevet 18. juli 2022 Hei! Har lest stort sett alle tråder som omhandler Saxeda. Problemet er jo bare at jeg aner ikke om det er de samme anonyme personene som har svart på alle eller om mange opplever akkurat det samme. Jeg syns det virker som om den første tida og de 10 første kiloene går greit, så mister saxeda virkningen sin. Matlyst og søtsug kommer tilbake som før. Noen som har prøvd lenge nok til å gi meg deres erfaring? Anonymkode: 3c205...5d3 1
aazy Skrevet 18. juli 2022 #2 Skrevet 18. juli 2022 Er sjølv ned 46 kilo med Saxenda, starta i januar i fjor. Matlyst går opp og ned, f.eks. ifbm stress eller søvnmangel, det er jo ingen mirakelkur som kan sette heile kroppen på pause. Virkninga er heilt klart der, merker forskjell når eg har gløymt å ta dosen. Trur folk har litt høge forventningar til kva eit legemiddel kan gjere for dei. Mange som byrjar på Saxenda og går på kræsjdiett, typ keto e.l., som dei ikkje klarer halde på lang sikt. Kanskje er dei inaktive og måtta hatt latterleg lite mat for å gå ned. Då er Saxenda til lite hjelp. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #3 Skrevet 18. juli 2022 Bråstopp etter 8 kilo her. Anonymkode: c0594...fc5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #4 Skrevet 18. juli 2022 18-20 kg her. Gikk opp litt da jeg begynte med prevensjonsmidler, men er på vei til å stabilisere matlysten igjen etter en økning. Hadde jeg ikke brukt Saxenda hadde jeg spist minst det dobbelte og kanskje trippelte eller mer. Bruker 3 per morgen og det hjelper meg gjennom dagen. Matlysten har kommet mer tilbake, men det er fortsatt god virkning. Dette er er en maraton og ikke en sprint. Jeg skal ned minst 20 til og allikevel vil jeg være overvektig. Anonymkode: 9d4a8...b21 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #5 Skrevet 18. juli 2022 Det virker over lengre tid, man står som regel på en vedlikeholdsdose store deler av livet. Anonymkode: e6293...260
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #6 Skrevet 18. juli 2022 hvor lenge gikk dere på Mysimba før dere byttet? Litt Off topic, men prøver likevel ettersom man må ha prøvd mysimba for å gå over til Saxenda. Anonymkode: 614df...a5f
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #7 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): hvor lenge gikk dere på Mysimba før dere byttet? Litt Off topic, men prøver likevel ettersom man må ha prøvd mysimba for å gå over til Saxenda. Anonymkode: 614df...a5f Ble rundt 3 mnd her. Hadde mer bieffekter med mysimba enn med Saxenda, men det er store individuelle forskjeller. Du må ha forsøkt mysimba først såfremt du ikke har noen av sykdommene beskrevet i felleskatalogen. Anonymkode: 9d4a8...b21
Sheik Skrevet 19. juli 2022 #8 Skrevet 19. juli 2022 (endret) Har selv hatt grei effekt med Saxenda. Har gått ned over 20 kg på under ett år etter at jeg begynte med den. I perioder går jeg litt opp igjen, men så går jeg ned igjen. Tror det egentlig er ganske vanlig at det stopper litt opp i en periode før man går ned igjen. Det er i alle fall min erfaring. Nå går det veldig sakte for meg da. Jeg fikk forresten Saxenda først fordi jeg har sykdommer som går i mot Mysimba. Endret 19. juli 2022 av Sheik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå