Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg var på besøk her om dagen til en venn av meg. Hun har fast strømpris som er ganske lav, mens jeg har spotpris. Jeg tok med flere klesvask siden jeg skulle være der noen dager. Ladet også el-bilen min hos henne. Når jeg begynte vaske klær ble hun SUR fordi hun mente at jeg ikke har lov å bruke hennes strøm slik. Jeg prøvde rolig og stille og forklare at jeg prøver spare penger nå fordi jeg har mye dyrere strøm enn henne.

Dette godtok hun ikke og er fremdeles veldig sur på meg. Har jeg eller hun rett her?

Anonymkode: e8f3e...4ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha... du er utrolig frekk. 

• Liker 45
AnonymBruker
Skrevet

Er da vel ingen som tar med seg klesvask bort, uansett strømpris. Så om dette er sant så har venninna di rett.

Anonymkode: 44c92...6f8

• Liker 26
  • Nyttig 2
Skrevet

Håper dette er en spøk. Om ikke er du et utrolig frekt menneske. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Her har du gått for langt.

Spurte du først om du gikk lov? Hvis ikke så er du helt på jordet her.

Anonymkode: edbd5...7d1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hun har absolutt rett. Det er da fullstendig unormalt å ikke i det hele tatt spørre før man begynner å vaske klær hos andre mennesker?

Det at du «rolig og stille» forsøkte å forklare deg, hjelper ingenting.

Anonymkode: 854eb...0a4

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Er det JEG som er frekk? Hun har gått rundt og pratet om sin lave strøm avtale i månedsvis så er jo lurt av meg å bruke hennes strøm da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det JEG som er frekk? Hun har gått rundt og pratet om sin lave strøm avtale i månedsvis så er jo lurt av meg å bruke hennes strøm da

Har du tenkt å betale for den ekstra strømmen du brukte?

Anonymkode: 40495...095

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Der har du stikkordene dine, trollemor. Hennes strøm. Ikke din. Strøm som hun betaler for, selv om den er rimeligere enn din.

Den eneste måten dette kunne blitt OK på var om du 1) spurte pent på forhånd og 2) betalte for strømmen du brukte. 

Uansett velger jeg å tro at dette bare er trolling, for så frekk og blottet for normal folkeskikk og sosiale antenner burde det ikke være mulig å være. 

Anonymkode: 2fb5e...aab

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun var da ikke frekk, derimot litt smartere vedr. strømavtalen. Du var smålig. Så håper venninna di krever deg for hva det vil koste deg med spotpris inkl påslag.

Anonymkode: 44c92...6f8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For meg handler det ikke om strøm men jeg ville ikke likt at noen brukte vaskemaskinen uten min tillatelse uansett. Det er jo også mulig hun betaler for vann/varmtvann? 

Anonymkode: 9d4dd...e42

AnonymBruker
Skrevet

Du sparer ikke strøm, du sparer penger.

Anonymkode: ee792...204

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

troll

Anonymkode: 25961...c7b

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

🤯

Anonymkode: f54f1...d91

Gjest GulSol
Skrevet

Hva er det du har gjort sier du? Om hun snakker med deg igjen skal du være heldig. Å være så kravstor i livet at du tar deg selv så til rette i andres hjem, med den største selvfølge om el bil lading og klesvask???? Er du sprø? Hadde stappa deg inni vaskemaskina og skrudd på, kanskje hjerna di trenger litt vaskemidler- its obviously a mess in there!!

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare fattige studenter som tar med seg klesvask hjem til mor og far for å spare penger!

Venner derimot, tar ikke med seg gammel klesvask når de skal på besøk hos hverandre! En ting er om du hadde vært der i tre uker og gått tom for klær, men man tar virkelig ikke med seg klær for å vaske det hos andre!

Bilen din kan du lade på ladestasjoner!

Anonymkode: fc36f...81f

AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte sparte du strøm? Forbruket er da likt uansett hvem du vasker klær hos.

Og selv om man har fastpris, betaler man for bruk, det er ikke en fast månedspris.

Liten avsporing her fra trolletråden, men det kunne jo vært noen enkle sjeler her som trodde på deg.

Anonymkode: f54f1...d91

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Der har du stikkordene dine, trollemor. Hennes strøm. Ikke din. Strøm som hun betaler for, selv om den er rimeligere enn din.

Den eneste måten dette kunne blitt OK på var om du 1) spurte pent på forhånd og 2) betalte for strømmen du brukte. 

Uansett velger jeg å tro at dette bare er trolling, for så frekk og blottet for normal folkeskikk og sosiale antenner burde det ikke være mulig å være. 

Anonymkode: 2fb5e...aab

Dette er samme bruker som står bak mange forskjellige innlegg her den siste tiden. Kjenner igjen vedkommende på både skrivestilen, og så skinner det litt gjennom at dette er en litt "enkel" personlighet. Spør om råd men nekter å godta noen av svarene hun får. 

Anonymkode: bf6af...2da

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig trolleinnlegg, TS. Prøv igjen.

Anonymkode: cd496...d62

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dårlig trolleinnlegg, TS. Prøv igjen.

Anonymkode: cd496...d62

Så åpenbart troll. 

Anonymkode: e6ca0...c82

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...