Gå til innhold

Skole Lørenskog

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg prøver å finne ut om skoler på Lørenskog, noen som har barn som går der og kan fortelle meg noe? Vi skal flytte dit og har ett barnehagebarnnog ett skolebarn. 

Synes det er utrolig lite informasjon ute om skoler. Barnehagene finner man jo tall på antall pedagoger per barn, antall kvadratmeter per barn og tilfredshetundersøkelse tall osv. osv., men om skoler; nada niks.. utrolig dårlig! 

Anonymkode: 1093a...710

AnonymBruker
Skrevet

Dytt..0

Skrevet

Du kan kanskje sende en henvendelse til skoleadministrasjonen, så kan de svare deg direkte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilket område i Lørenskog skal du flytte til, da? Skolene er fulle her, så man risikerer faktisk å måtte sende barnet til en annen skole enn nærskolen. Hva konkret ønsker du svar på?

Anonymkode: d1445...416

AnonymBruker
Skrevet

Det er en del skoler i Lørenskog, har dere peilet dere inn på område?

Resultatene fra nasjonale prøver finner du på Udirs sider. 

Mitt inntrykk er at barneskolene er ganske like, med unntak av Åsen, som jeg ville unngått. 

Anonymkode: f1511...18d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvilket område i Lørenskog skal du flytte til, da? Skolene er fulle her, så man risikerer faktisk å måtte sende barnet til en annen skole enn nærskolen. Hva konkret ønsker du svar på?

Kommer til å sogne til Finstad skole vil jeg tro, det er den nærmeste. Er ikke alle skoler pålagt å ha ett visst antall plasser til tilflyttende elever?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to unger som går/har gått på Benterud. Er veldig fornøyd. 

Anonymkode: 0d6fc...311

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du vite antall kvadratmeter pr barn? Hvis barnet ditt trenger 20 kvadrat alene vil jeg råde deg til å flytte til et mer grisgrendt strøk. 

Anonymkode: ce13f...e39

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler Nesåsen barnehage! Finstad skole vet jeg lite om, dessverre. Men de som går på Finstad skal vel på Hammer ungdomsskole - og den har jeg hørt mye bra om. Kjenn ungdomsskole er visst ikke like bra.

Anonymkode: 6010a...d9d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kommer til å sogne til Finstad skole vil jeg tro, det er den nærmeste. Er ikke alle skoler pålagt å ha ett visst antall plasser til tilflyttende elever?

TS

Finstad kjenner jeg ikke til. De fleste kommuner, Lørenskog inkludert, opererer med nærskole som er geografisk betinget, men fordi skolene i kommunen er fulle, og ikke alle skoler har mulighet til å utvide med ekstra paralleller, må mange barn gå på skolen de geografisk ikke tilhører. Så vidt jeg vet har dette problemet vært størst på Fjellhamar der det stort sett er fire paralleller i alle trinn (noen fler og noen færre), men der bygges det nå ny skole med seks paralleller, og problemet er antagelig derfor løst. 

du må nesten ringe skolekontoret å høre om det er plass til ditt barn i på den aktuelle skolen i det aktuelle klassetrinnet. Jeg vet om flere eksempler der elever må busses til skolen fordi det ikke er plass på den aktuelle nærskolen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...