AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #1 Skrevet 18. juli 2022 Min gutt gamer. Han skal starte u.skolen i høst. En fin og omgjengelig fyr. Han er aktiv innen idrett og, så har andre aktiviteter utenom (om det blir et tema). Nå har han et stort ønske om å få dra på lan party 5 timer unna der vi bor sammen med tre gaming kompiser. Partyet varer i tre dager, og finner sted til vinteren. Jeg kjenner ikke disse kompisene, da det er noen han har møtt online. Han har møtt den ene fysisk… Gutten har veldig lyst til å reise, og jeg forstår det så godt. Fint å få nye relasjoner, bygge nettverk osv. Men er det trygt? Dette river litt i meg. Hadde det vært en fotballcup ville jeg jo ikke nølt, men her gjør jeg altså det. Billettene må bestilles straks, hvis ikke blir det utsolgt. Jeg har stilt krav om å få navn og nummer til aktuelle foreldre til disse gaming vennene, for å sjekke opp at ting er ok og høre litt hva de tenker. Planen er også å dra og hilse på nå i sommer (bor et stykke unna oss). Hva ville dere andre gaming foreldre gjort? Er det helt galt å i det hele tatt vurdere å sende en på straks 14 alene på et lan party så langt unna? Anonymkode: f4649...b37
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #2 Skrevet 18. juli 2022 Hvorfor ser du så stor forskjell på om det er LAN-party en fotballcup? Hva gjør at du ikke ville nølt med å sende til fotball, men at du nøler nå? Anonymkode: 0b0fd...82e 6
Kenelz Skrevet 18. juli 2022 #3 Skrevet 18. juli 2022 5 timer unna i 3 dager er jo litt ja.. Langt unna. Men! LAN er kjempe gøy for ungdommer og skal i hovedsak være trygt. - Finn ut hvem foreldrene er og snakk med dem. - Kan du ta deg 3 dagers fri og være med? Du bor på et hotell i samme by også gjør du din egen greie. Skulle det skje noe så er du i nærheten. - Er gutten din en som lar seg lett å bli presset? Husker det var litt eldre barn som drakk og røykte utenfor. Jeg hadde tatt meg råd til å bli med da han ikke har møtt vennene sine i virkeligheten. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #4 Skrevet 18. juli 2022 Jeg reiste mye på LAN på ungdomsskolen, helt fantastisk! Har vært på fotball cup og, og kan love deg at LAN er mye tryggere. På fotball cup var det både alkohol og røyk, på LAN var vi litt gærne og drakk energidrikk før vi gamet og var kanskje våkne en hel natt Anonymkode: c04db...51e 6 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #5 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor ser du så stor forskjell på om det er LAN-party en fotballcup? Hva gjør at du ikke ville nølt med å sende til fotball, men at du nøler nå? Anonymkode: 0b0fd...82e På cup er man et lag, med trenere som også er med. Dvs mange kjente til å følge opp 😉 Anonymkode: f4649...b37 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #6 Skrevet 18. juli 2022 Kenelz skrev (8 minutter siden): 5 timer unna i 3 dager er jo litt ja.. Langt unna. Men! LAN er kjempe gøy for ungdommer og skal i hovedsak være trygt. - Finn ut hvem foreldrene er og snakk med dem. - Kan du ta deg 3 dagers fri og være med? Du bor på et hotell i samme by også gjør du din egen greie. Skulle det skje noe så er du i nærheten. - Er gutten din en som lar seg lett å bli presset? Husker det var litt eldre barn som drakk og røykte utenfor. Jeg hadde tatt meg råd til å bli med da han ikke har møtt vennene sine i virkeligheten. Jeg har vurdert å bli med og booke meg inn på hotell den aktuelle helgen. Men som enslig mor til tre, så er det en ganske stor utgift ( i tillegg til selve partyet på 3000nok). Men ja - er selvsagt en mulighet. Og han er en ganske fornuftig gutt, samtidig er han 13, og jeg er ikke naiv 😅😊 Anonymkode: f4649...b37
Kenelz Skrevet 18. juli 2022 #7 Skrevet 18. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Jeg har vurdert å bli med og booke meg inn på hotell den aktuelle helgen. Men som enslig mor til tre, så er det en ganske stor utgift ( i tillegg til selve partyet på 3000nok). Men ja - er selvsagt en mulighet. Og han er en ganske fornuftig gutt, samtidig er han 13, og jeg er ikke naiv 😅😊 Anonymkode: f4649...b37 Ta dere råd ❤️ Blir en gøy opplevelse for alle dere 4 og ungdommen blir ikke å glemme dette! Airbnb er også en mulighet og er som regel laaangt billigere enn hotell 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #8 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg reiste mye på LAN på ungdomsskolen, helt fantastisk! Har vært på fotball cup og, og kan love deg at LAN er mye tryggere. På fotball cup var det både alkohol og røyk, på LAN var vi litt gærne og drakk energidrikk før vi gamet og var kanskje våkne en hel natt Anonymkode: c04db...51e Takk! Jeg var selv innom TG en tur i ungdommen (den gang det var gratis for jenter). Jeg hadde det topp! Jeg vet jo at jeg må støtte opp om hans aktiviteter, og gaming er jo like viktig som fotball/håndball. Og en super mulighet til å lære språk, teknologi osv! …men litt skummelt og! Anonymkode: f4649...b37
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #9 Skrevet 18. juli 2022 Da JEG var ung var LANparty 20-50 stykker i en gymsal eller ubrukt kontorlokale og kosta 100 kr Anonymkode: 2c3cb...9fc
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #10 Skrevet 18. juli 2022 Kenelz skrev (Akkurat nå): Ta dere råd ❤️ Blir en gøy opplevelse for alle dere 4 og ungdommen blir ikke å glemme dette! Airbnb er også en mulighet og er som regel laaangt billigere enn hotell Får snakke litt med de andre foreldrene. Kanskje jeg ender opp på dobbeltrom med en annen mamma 🤷♀️ Takk for svar! Anonymkode: f4649...b37 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #11 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da JEG var ung var LANparty 20-50 stykker i en gymsal eller ubrukt kontorlokale og kosta 100 kr Anonymkode: 2c3cb...9fc Her er det 3000 pers 😅🤣 Ikke helt det samme som partyet på ungdomsklubben. Anonymkode: f4649...b37
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #12 Skrevet 18. juli 2022 Har noen voksne ansvar for dette lan party? Passe på at de ikke reker ute om natten? Anonymkode: 5d9e7...614
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #13 Skrevet 18. juli 2022 Hva med oss med jenter som gamer? Anonymkode: 7672a...6ae
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #14 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har noen voksne ansvar for dette lan party? Passe på at de ikke reker ute om natten? Anonymkode: 5d9e7...614 Er ett stort arrangement med vakter/ansvarlige. Men de er vel neppe barnepiker i den forstand vil jeg tro. Tror heller ikke det er så spennende å reke ute når det skjer så mye spennende der inne egentlig 😉 Anonymkode: f4649...b37 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #15 Skrevet 18. juli 2022 Har en gutt som er ett år eldre. Han hadde ikke klart å reise så langt på egenhånd, til en fremmed by. Finne fram, orde med bagasje, kjøpe bussbilletter/tog, ordne seg mat, andre praktikaliteter. Han er rett og slett ikke erfaren nok til å ordne slikt selv. Vi bor utenfor en by, men han har aldri vært inn i byen alene. (Han får lov, men han har/ser aldri behov for det). Så å komme seg frem i en fremmed by alene er utenkelig. Anonymkode: 91120...d8f
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #16 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en gutt som er ett år eldre. Han hadde ikke klart å reise så langt på egenhånd, til en fremmed by. Finne fram, orde med bagasje, kjøpe bussbilletter/tog, ordne seg mat, andre praktikaliteter. Han er rett og slett ikke erfaren nok til å ordne slikt selv. Vi bor utenfor en by, men han har aldri vært inn i byen alene. (Han får lov, men han har/ser aldri behov for det). Så å komme seg frem i en fremmed by alene er utenkelig. Anonymkode: 91120...d8f Han vil da eventuelt bli kjørt til døren og hentet 😊 Er spisetider, så får « ordentlig» mat et par ganger om dagen. Så de tingene bekymrer meg egentlig ikke. Er mer det at en 13-åring er sårbar på et slik arrangement 🙄 Anonymkode: f4649...b37
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #17 Skrevet 18. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Han vil da eventuelt bli kjørt til døren og hentet 😊 Er spisetider, så får « ordentlig» mat et par ganger om dagen. Så de tingene bekymrer meg egentlig ikke. Er mer det at en 13-åring er sårbar på et slik arrangement 🙄 Anonymkode: f4649...b37 Det er vel voksne til stede, er det ikke? Anonymkode: 0b0fd...82e
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #18 Skrevet 18. juli 2022 Gathering party? Det er helt trygt Anonymkode: 4883b...b4a 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #19 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Gathering party? Det er helt trygt Anonymkode: 4883b...b4a Skulle akkurat til å si det selv. Jeg hadde latt sønnen min dratt dit, har en gutt på 14 år 👍 Anonymkode: ae87f...4c4 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #20 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gathering party? Det er helt trygt Anonymkode: 4883b... AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vel voksne til stede, er det ikke? Anonymkode: 0b0fd...82e Det er voksne tilstede 😊 Er vel bare å la bekymringer være bekymringer og la han få prøve seg. Anonymkode: f4649...b37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå