AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #1 Skrevet 18. juli 2022 Jeg er 177 cm og 67-68 kg. Vil helst ikke bli tyngre, men ønsker å trene mer styrke for å stramme meg opp. Hvor ofte bør jeg trene, og må jeg belage meg på å bli tyngre? Synes jeg er tung nok som jeg er…. Anonymkode: 83f11...96f
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #2 Skrevet 18. juli 2022 Vanskelig å svare på. Men det optimale er rundt en halv til en kilo pr mnd i muskelvekt. Men er ikke det litt hysterisk å være redd for å legge på seg muskler? Kroppen vil jo bli slankere og strammere.. og sunnere Anonymkode: b7f37...86a 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #3 Skrevet 18. juli 2022 Jeg har slanket meg to ganger etter graviditeter, og har fortsatt å trene styrke begge gangene (trent styrke i mange år både før og etter barn). Går fint ned i vekt allikevel. Er inntaket av mat som gjør det. Hvis du skal ned i vekt, passer du bare på å ligge i moderat kaloriunderskudd (ca 500 per dag). Vil du bare stramme opp og bli mer fit, ligger du i vedlikehold og passer på å få i deg nok proteiner. Anonymkode: d8afb...e64
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #4 Skrevet 18. juli 2022 Eh.. helt feil fokus. Anonymkode: 1a6fb...e08 1
jabx Skrevet 18. juli 2022 #5 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er 177 cm og 67-68 kg. Vil helst ikke bli tyngre, men ønsker å trene mer styrke for å stramme meg opp. Hvor ofte bør jeg trene, og må jeg belage meg på å bli tyngre? Synes jeg er tung nok som jeg er…. Anonymkode: 83f11...96f Man skal trene en god del for å legge på seg merkbart med muskelmasse. Jeg tenker at det ikke er noe du trenger å bekymre deg for. Dessuten, hvorfor er vekt målet her? Burde ikke målet være å ha en sterk, sunn kropp? 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #6 Skrevet 19. juli 2022 Jeg blir hvertfall mer sulten av det, så vær obs på det. Anonymkode: d7f4b...618
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #7 Skrevet 19. juli 2022 Jeg trente CrossFit 3-4 ganger i uka et år, ble mye strammere i kroppen og smalere - men gikk ikke opp i vekt. Jeg valgte bevisst å ikke løfte tyngre og tyngre da mitt mål ikke var store muskler. Anonymkode: d4621...3f1
AprilLudgate Skrevet 19. juli 2022 #8 Skrevet 19. juli 2022 Jeg har aldri trent styrke og forsøkt gå ned i vekt samtidig. Men når jeg trener endel styrke pleier jeg øke ca 2 kg. Det er nok mest fett, men ikke noe man ser. Jeg er opptatt av å kunne spise nok til at man orker å holde ut en litt tyngre økt og ikke krasjer fullstendig etter trening. Ble ikke større i mål eller klesstørrelse. Om du er 1.77 og veier 68 kg er du virkelig ikke tung 🫠 1
Overaltalltid Skrevet 19. juli 2022 #9 Skrevet 19. juli 2022 Styrketrening vil du kanskje ikke gå opp i vekt av, men kanskje ikke ned ,men ned i størrelse. Muskel volum og fettvolum er to forskjellige ting . Med mer muskler vil bli mindre i volum men veie omtrent likt. Vanskelig å vite hva som gjelder for deg. Skal man ned i vekt og trene styrke. Ta bilder av deg selv og bruk målebånd 🌸
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #10 Skrevet 19. juli 2022 Spiller vel ingen rolle hvor mye du veier, så lenge du er fornøyd med hvordan du ser ut. Jeg støtter forslaget om å benytte bilder og målebånd for å spore endringer fremfor baderomsvekta. Strengt tatt syns jeg du burde hive hele baderomsvekta i søpla Anonymkode: b8650...8ab
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #11 Skrevet 19. juli 2022 Takk for mange svar ❤️ Jeg er kanskje litt for opphengt i vekt, det viktigste er jo å føle seg vel som dere skriver. TS Anonymkode: 83f11...96f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå