Gå til innhold

Gruer meg til ALT

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uansett hva jeg skal eller hva som skjer, så gruer jeg meg. Skal jeg ta buss alene? Får så vondt i magen, må kaste opp, blir svimmel og dårlig i magen og pustevansker. Skal jeg på ferie? Samme. Foredrag? Fest? Kino? Konsert? Lukeparkere? Ja på alt. 

Jeg er så lei av å ha det sånn. Det føles som å ha en viktig eksamen hver dag, en eksamen jeg ikke har lest nok til. Jeg blir så sliten. 

Kan jeg gjøre noe med dette? I så fall hva? 

Må legge til at jeg har ptsd etter langvarig vold i barndommen og voksen alder, pluss at jeg ble mobbet gjennom hele skoletiden (for å være «stygg» om det har noe å si). 

Det eneste jeg klarer å glede meg til og over er småting, som å drikke en kopp kaffe på verandaen i sola om morgenen, se en humle surre rundt i bedet mitt, å være nær noen jeg er glad i eller lukten etter at det har regnet. Store ting er bare skumle. 

Anonymkode: c1148...25b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøvd terapi og/eller psykolog antar jeg?

Anonymkode: 92e7d...1e1

AnonymBruker
Skrevet

Går du til psykolog? Jeg sliter med mye av det samme, blir fysisk syk av det. Har fått henvisning til psykolog men ikke begynt der ennå.

Anonymkode: 5a024...e61

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Prøvd terapi og/eller psykolog antar jeg?

Anonymkode: 92e7d...1e1

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Går du til psykolog?

Anonymkode: 5a024...e61

Ja. Men vi jobber primært med traumene. 

Anonymkode: c1148...25b

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om du sliter med angst. Det finnes gode medikamenter som kan hjelpe deg (i en overgangsperiode), selvsagt sammen med samtalehjelpen du allerede får.

Anonymkode: 986cc...dbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...