AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #1 Skrevet 18. juli 2022 Jeg har ikke tørketrommel og må tørke alt på stativ. Har dere noen tips til å få sengetøy fortere tørt? Det tar så forferdelig lang tid siden det er så stort Anonymkode: 2f49b...7be
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #3 Skrevet 18. juli 2022 Hedda-78 skrev (1 minutt siden): Sett stativet ut. Blir det ikke mye støv osv da? Hvor lang tid tar det ca? Anonymkode: 2f49b...7be
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #4 Skrevet 18. juli 2022 Hvordan henger du det? Det problemet har jeg aldri hatt, sengetøyet tørker like raskt eller gjerne raskere enn håndklærne jeg vasker de sammen med. Det er bare å ikke henge store mengder med stoff tett inntil hverandre. Bruk to av de spilene eller hva de heter, som tørkestativene har. Eller heng det over ei dør eller noe. Anonymkode: c6f47...55a
Hedda-78 Skrevet 18. juli 2022 #5 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blir det ikke mye støv osv da? Hvor lang tid tar det ca? Anonymkode: 2f49b...7be Ikke plaget med støv, nei, men det kommer vel an på hvor du bor. Hvor lang tid det tar kommer an på vind, luftfuktighet og temperatur, i tillegg til hvirdan du henger opp sengetøyet. Vasket sengetøy i går, og hang det ut. Har tørkesnor, så får hengt det skikkelig opp. Det var tørt før det var gått to timer. Sol og fin bris. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #6 Skrevet 18. juli 2022 Hedda-78 skrev (1 minutt siden): Ikke plaget med støv, nei, men det kommer vel an på hvor du bor. Hvor lang tid det tar kommer an på vind, luftfuktighet og temperatur, i tillegg til hvirdan du henger opp sengetøyet. Vasket sengetøy i går, og hang det ut. Har tørkesnor, så får hengt det skikkelig opp. Det var tørt før det var gått to timer. Sol og fin bris. Går det så fort?😲 tar to døgn når jeg henger det opp inne og synes likevel ikke det er skikkelig tørt. Men jeg bor i blokk og har bare tørkestativ jeg kan sette på altanen, så får ikke hengt det like godt opp Anonymkode: 2f49b...7be
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #7 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Går det så fort?😲 tar to døgn når jeg henger det opp inne og synes likevel ikke det er skikkelig tørt. Men jeg bor i blokk og har bare tørkestativ jeg kan sette på altanen, så får ikke hengt det like godt opp Anonymkode: 2f49b...7be Jeg tørker innendørs, det tar ikke mer enn noen timer. Les innlegget mitt. Slutt å heng det opp så tett. Anonymkode: c6f47...55a
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #8 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tørker innendørs, det tar ikke mer enn noen timer. Les innlegget mitt. Slutt å heng det opp så tett. Anonymkode: c6f47...55a Problemet er jo at det er så stort så det blir flere lag om det skal henges over to spiler Anonymkode: 2f49b...7be 1
Hedda-78 Skrevet 18. juli 2022 #9 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Går det så fort?😲 tar to døgn når jeg henger det opp inne og synes likevel ikke det er skikkelig tørt. Men jeg bor i blokk og har bare tørkestativ jeg kan sette på altanen, så får ikke hengt det like godt opp Anonymkode: 2f49b...7be Ja, det går kjapt når været er bra. Vind gjør underverk for klestørk! Som noen andre her skriver kan du henge det over en dør, og du kan også snu på sengetøyet underveis. Og det er alfa og omega å få hengt det opp "bredt", slik at det kommer luft til alle områdene av tøyet. Dess mer plass det tar, dess fortere tørker det. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #10 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Problemet er jo at det er så stort så det blir flere lag om det skal henges over to spiler Anonymkode: 2f49b...7be Jeg bretter ut vingene på stativet og strekker dynetrekket over det hele. Anonymkode: 9478a...141 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #11 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Går det så fort?😲 tar to døgn når jeg henger det opp inne og synes likevel ikke det er skikkelig tørt. Men jeg bor i blokk og har bare tørkestativ jeg kan sette på altanen, så får ikke hengt det like godt opp Anonymkode: 2f49b...7be Hadde det kanskje vært mulig å montere tørkesnorer på altanen? Det finnes flere løsninger som gjør at de ikke er i veien når de ikke brukes. Eller bor du et sted der slikt ikke er lov? https://www.jernia.no/hjem-og-hage/renhold/stryk-og-tørk/tørkestativ/leifheit-tørkestativ-veggmontert-rollfix-longline-210cm/p/11773174 https://torkestativ.no/ Anonymkode: 29607...747
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #12 Skrevet 18. juli 2022 En ting til: Det er kanskje en selvfølge, men jeg kan ikke se det er nevnt. Bruk høyeste sentrifugering maskinen har, så mest mulig av vannet er vekk før du henger dem til tørk. Anonymkode: 29607...747
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #13 Skrevet 18. juli 2022 Heng det ut, helst når det er sol og vind. Da tørker det veldig fort. Også må du bruke hele tørkestativet slik at tøyet får skikkelig med luft rundt seg. Da er det tørt på få timer. Anonymkode: 10c08...b4d
tangent Skrevet 18. juli 2022 #14 Skrevet 18. juli 2022 Så lenge jeg kun brettet en gang og hang over 2-3 spiler på stativet har mitt tørket raskt. Hvis jeg hadde satt noe på balkongen her i dag hadde det tørket på under en dag. Eller du kan kjøpe noen klyper og strekke det ut mellom to stoler, eller henge på en dør.
sommermor Skrevet 18. juli 2022 #15 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Heng det ut, helst når det er sol og vind. Da tørker det veldig fort. Også må du bruke hele tørkestativet slik at tøyet får skikkelig med luft rundt seg. Da er det tørt på få timer. Anonymkode: 10c08...b4d En luksus kun dere på Sør og Østlandet har i sommer.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #16 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Går det så fort?😲 tar to døgn når jeg henger det opp inne og synes likevel ikke det er skikkelig tørt. Men jeg bor i blokk og har bare tørkestativ jeg kan sette på altanen, så får ikke hengt det like godt opp Anonymkode: 2f49b...7be Da ville jeg vært veldig skeptisk til inneklimaet. Leiligheten er alt for tett. Anonymkode: 56ae5...2c4 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #17 Skrevet 18. juli 2022 Jeg henter dynetrekkene og lakene på dørene inni leiligheten min, da tørker dem fortere. Anonymkode: 841f3...c17
17.11 Skrevet 18. juli 2022 #18 Skrevet 18. juli 2022 Jeg kjøpte en billig luftavfukter da jeg bodde trangt og måtte tørke alt innendørs. Lukket bare døra til soverommet så var alt på stativet tørt i løpet av kort tid. Kostet bare et par hundre på Clas Ohlson, og er uansett en kjekk ting å ha. Min går som en klokke nå 6 år senere.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #19 Skrevet 18. juli 2022 Om der tar så lang tid før det tørker har du veldig høy luftfuktighet. Du bør lufte mens du tørker klær inne slik at det ikke blir så fuktig inne. Om du ikke bor ved en svært trafikkert vei ville jeg tørket ute. Anonymkode: 406e1...753
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #20 Skrevet 18. juli 2022 Jeg har et tørkestativ med to vinger, og henger laken dobbelt over hele den ene vingen og et dynetrekk dobbelt (på langs) over den andre vingen. Bor alene så kun ett sengesett på vask av gangen, så resten av stativet brukes til putetrekk og håndklær. Hadde jeg hatt to sengesett til vask, blir det ett dynetrekk på hver vinge og laken over store deler av hoveddelen. Samt en rad ledig til putetrekk. Om sommeren settes det ut så sant det er tørrvær (tørker superkjapt!), på vinteren og regntunge dager står det inne. I et rom med god luftsirkulasjon (døren åpen), eller midt i stua foran varmepumpa (da kan jeg vaske på morgenen og legge det på senga på kvelden, nyvasket og tørt). Anonymkode: 21d21...3d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå