AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #1 Skrevet 17. juli 2022 Jeg får blødninger, ofte ganske mye, ved samleie, og innimellom også ved avføring. 🙈 Har tatt celleprøve flere ganger pga dette, men de finner ikke noe galt der. Har bestilt ny legetime, men lurer på om det er noen som har vært borti dette selv? Det er jo veldig slitsomt å fossblø hver gang jeg har samleie, liksom. Eller ved litt pressing ved dogåing. Begynner nok nærme meg overgangsalder, men dette har pågått i rundt 10 år, så vet ikke det er noen sammenheng. Går på p-piller, men det har aldri vært foreslått av lege/gynekolog å bytte dette. Synes likevel ikke det er noe særlig å bare skulle slå meg til ro med at "sånn er det bare", det tar mye av nytelsen ved samleie bort, og også slitsomt å måtte ha med bind osv overalt i tilfelle jeg må på do.. 🙄 Finnes det noen som har opplevd dette, og som har tips om hva jeg kan "be" om fra lege? Anonymkode: ea634...be8
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #2 Skrevet 18. juli 2022 Jeg hadde dette og tok celleprøver som var normale. Etterhvert gikk jeg til privat gynekolog med problemet, hun tok en biopsi som viste celleforandringer av grad (cin) 2 og jeg måtte ha en konisering. Har ikke hatt blødninger etter koniseringen. Jeg ville bedt om en biopsi da dype celleforandringer ikke nødvendigvis vises på vanlige celleprøver. Anonymkode: 0700f...e81 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #3 Skrevet 18. juli 2022 Det kan være du har veldig skjøre slimhinner "inni der". Det finnes hjelp å få mot dette, men det krever jo utredning. Anonymkode: ba676...31d
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #4 Skrevet 18. juli 2022 Ville bedt om ny time til gynekolog. Anonymkode: 9d472...14a
snillOnkel Skrevet 18. juli 2022 #5 Skrevet 18. juli 2022 Dette er ikke mitt felt, men så vidt jeg vet er "celleprøver" prøver fra livmorhalsen. Ved kreft i livmoren vil vanlig "celleprøve" kanskje ikke påvise syke livmorceller. Anbefaler time hos gynekolog.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå