AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #1 Skrevet 17. juli 2022 Jeg pendler i cirka 1 time og 30 minutter, rekker ikke å delta på fadderuka. Andre som også skal droppe det? Anonymkode: e052e...7c9
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #2 Skrevet 18. juli 2022 Fadderuka er ikke obligatorisk, og det er som regel ingen krise å gå glipp av den, men kan tenke meg det er morro å være med for å bli litt kjent med folkene. Bor selv ca 1 time unna studiestedet, og det blir uaktuelt for meg også Anonymkode: 189cd...aac
Knirke Skrevet 18. juli 2022 #3 Skrevet 18. juli 2022 Fadderuka er bare tull og rølp. Du går ikke glipp av noen ting😉 "Fadderne" er stort sett single gutter som har lyst til å prøve seg på alle de nye studinene. Som oftest gjøres dette ved å skjenke dem så fulle som mulig. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #4 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg pendler i cirka 1 time og 30 minutter, rekker ikke å delta på fadderuka. Andre som også skal droppe det? Anonymkode: e052e...7c9 Jeg orket rett og slett ikke. Fant frem til "mine folk" på andre måter. Anonymkode: 066d9...02a 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #5 Skrevet 18. juli 2022 Jeg var ikke med. Det er helt frivillig ja. Fant folkene mine uansett. Anonymkode: 63724...380
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #6 Skrevet 18. juli 2022 Nei, takk og lov. Man blir kjent med folk uansett. Og da de man ønsker å jobbe/studere med, ikke fordi man vil på fylla med dem. Hvis noen holder en utenfor fordi man ikke var på fadderuken, var de ikke verdt å bli kjent med tenker jeg. Anonymkode: 4d4e4...aed
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #7 Skrevet 18. juli 2022 Jeg var ikke med verken da jeg tok bachelor eller integrert master. Følte meg for gammel. Var 22 år og tobarnsmor da jeg startet på bacheloren. 26 år og fremdeles tobarnsmor da jeg startet på integrert master 😅 fant mine likesinnede ved skolestart. Anonymkode: bec17...b26
ashera Skrevet 18. juli 2022 #8 Skrevet 18. juli 2022 (endret) Fadderaktiviteter er ikke obligatoriske, men studiestedene har ofte andre obligatoriske faglige aktiviteter de samme dagene. Flere steder må man derfor søke om fritak for å møte opp på de aktuelle aktivitetene. Hør med studiestedet ditt. Endret 18. juli 2022 av ashera
tangent Skrevet 18. juli 2022 #9 Skrevet 18. juli 2022 Det er helt frivillig, og siden du uansett bor langt fra studiestedet har du kanskje ikke samme behov for å finne nettverk der du går på skole. Du finner folk du kan ha studiegrupper etc med når studiene begynner!
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #10 Skrevet 18. juli 2022 Det er helt frivillig Jeg var med i fadderuken min på både bachelor og master, men faddergruppen var så som så (mye eldre folk på bacheloren og kom inn i en veldig integrert vennegjeng på masteren). Etter fadderuken så hadde de fleste funnet sine via faddergruppen, så det var vanskelig å bli kjent med folk. Dette er bare min opplevelse da og gjenspeiler nok studiestedet mitt mer enn noe annet Anonymkode: 6d3a1...fd5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #11 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg pendler i cirka 1 time og 30 minutter, rekker ikke å delta på fadderuka. Andre som også skal droppe det? Anonymkode: e052e...7c9 Nei. Men ikke klag på at du er ensom eller noe i studietiden dersom du velger å ikke engasjere deg. Dette er den ene sjansen. Du får til å Få deg mange venner. Mange mennesker som er ute etter akkurat det samme; å finne noen å Tilbringe studietiden med Anonymkode: a778b...26e 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #12 Skrevet 18. juli 2022 Du bør absolutt delta på fadderuka. Folk som ikke deltar på fadderuka får ikke venner på studiet og dropper oftere ut. Dette vet jeg fordi jeg har jobbet med Fadderordningen på UiO i flere år. Anonymkode: 5a94f...631
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå