Gå til innhold

hjemløse katter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

nå er det noen år siden jeg hadde en katt selv, men når jeg hadde en katt så fikk den være ute så mye den ville. Ser oftere og oftere på Facebook på diverse grupper jeg er med i i området der jeg bor at folk legger ut innlegg støtt og stadig som typ "Noen som savner denne katten? Møtte på den når jeg var ute å gikk tur". Av ren nysgjerrighet, er det ikke vanlig at katter får gå ute lenger eller er det blitt mer normalisert med innekatt? Ikke misforstå, syntes det er veldig fint at folk følger med, men føler nesten man ikke kan slippe ut katten sin lenger før den blir lagt ut på Facebook som "hjemløs" 

Anonymkode: 73c1a...7a5

AnonymBruker
Skrevet

Mulig folk er mer hysteriske i ditt nabolag, men der jeg bor må det litt mer til før folk etterlyser eier. Som feks at katten prøver å komme seg inn i huset, tigger mat, er undervektig eller ustelt/syk. Har også noen faste travere som er veldig sosiale og oppsøkende katter, og som hele nabolaget etterhvert kjenner igjen. "Åja, det er Bruno, han bor i Kløverstien 15 og elsker folk/mat"

Anonymkode: 22de1...9ed

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper det er pga at det er blitt mer kjent at katter som ser fine ut også kan være hjemløs og at det er bedre å spørre en gang for mye enn for lite. En katt man kan se tydelig på at er hjemløs er en katt som har gått ute alt for lenge. 

Jeg adopterte en katt som var fin i vekten, ingen synlige skader og sykdommer, fin str på (han hadde gått å fått mat av naboer) 

Han hadde gått ute to somre og blitt etterlyst over alt på facebook, naboer var snakket med, lapper var hengt opp over alt i nabolaget.. INGEN kjente til katten eller hans historie, så til slutt etter han hadde vært borte en stund og kom tilbake å så verre ut så bestemte de seg for å levere han inn til dyrebeskyttelsen. Det var veldig bra for han hadde en smittsom sykdom som gjør at han må være innekatt. Men da har han altså gått rundt i to år som hjemløs med mange muligheter til å smitte eide katter.

Anonymkode: dfe0a...5f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...