AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #21 Skrevet 23. juli 2022 Ja, returnerer mye. Bestiller gjerne tre liknende kjoler, for å velge en. Eller samme sko i to størrelser da jeg er midt i mellom. En gang returnerte jeg absolutt alt, da ingenting var som forventet. Har aldri opplevd å bli blokkert. Anonymkode: b7246...591 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #22 Skrevet 23. juli 2022 https://www.tv2.no/a/14554847/ Returnerer klær detter store unødvendige CO2-avtrykk. De kan reise titusenvis av kilometer. Anonymkode: 59af4...126 2 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #23 Skrevet 23. juli 2022 Har vel returnert kun en gang, er nøye med å sjekke passform og størrelse. Anonymkode: b11f9...0a7
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #24 Skrevet 23. juli 2022 Jeg returnerer ofte noe for hver bestilling, da min kroppsfasong er midt i mellom to størrelser avhengig av passform. Kan fortsatt betale med faktura (men gjør det sjelden). Skulle gjerne handlet i butikk for å unngå transporten, men det er så SYKT stress å manuelt gå gjennom omtrent alle plagg i butikken for å sjekke materiale (polyester, nei takk) og tilgjengelige størrelser. Dessuten ser man jo ikke passform når de bare henger der på en henger. Nei, ✨filterfunksjonen✨ er en nødvendighet 🌸 Anonymkode: f0969...121 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #25 Skrevet 23. juli 2022 Har bestilt mye på Zalando, og returnert mye. Har ved et par tilfeller ikke hatt mulighet til å betale med faktura, og mistenker at jeg har gått over et eller annet beløp de har satt som grense. Feks hvis jeg har flere ubetalte fakturaer (selv om det er innenfor betalingsfristen), og x antall returer som er sendt fra meg men ikke mottatt og registrert hos dem. FIkk plutselig muligheten til å betale med faktura igjen etter noen dager når de hadde mottatt returene, så tror det er sånn det henger sammen. Anonymkode: 70e3f...6fd
Gjest AprilRyan Skrevet 23. juli 2022 #26 Skrevet 23. juli 2022 Nei, ikke så ofte, men kunne sikkert gjort det et par ganger til siden det er noen plagg som ikke har passet like godt. Men jeg gidder ikke å dra inn til byen for å skrive ut returlapp om jeg kan bruke plagget. Men vil tro at det må være ekstremt mye før de blokkerer en. Alle kan jo bestille noe som ikke passer.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #27 Skrevet 23. juli 2022 Har aldri hatt problemer med retur, men har heller ikke handlet så ofte derfra. Etter å ha hørt hva som skjer med klær som blir returnert til Zalando, har jeg ikke lenger samvittighet til å kjøpe og returnere. Det skremmer meg mye mer enn å bli straffet av Zalando. https://www.tv2.no/a/14554847/ Anonymkode: 47cf2...d04 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #28 Skrevet 23. juli 2022 19 hours ago, AnonymBruker said: Det irriterende med Zalando er at man må skrive ut returlapp selv, og jeg har ikke skriver. Anonymkode: 93093...e9d Du kan kontakte dem så sender de returlapp i posten Anonymkode: e88c5...776
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #29 Skrevet 24. juli 2022 Har aldri hatt problemer. Har et par ganger bestilt samme plagg i to størrelser, siden det er så forskjellig hvordan de er. Men de siste gangene har jeg truffet akkurat:-)- Pleier å kjøpe favoritt-bh og topper. Men hadde faktisk også flaks med ei jeans-bukse. Der pleier jeg nesten aldri å finne ei som sitter pent om jeg prøver en halv klesbutikk... Anonymkode: d03fa...ced
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #30 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): https://www.tv2.no/a/14554847/ Returnerer klær detter store unødvendige CO2-avtrykk. De kan reise titusenvis av kilometer. Anonymkode: 59af4...126 Også? Anonymkode: 70453...d58 1
Christina82 Skrevet 24. juli 2022 #31 Skrevet 24. juli 2022 Ryddet for brukerdebatt. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #32 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 18.7.2022 den 2.21): Butikkene har jo ekstremt dårlig utvalg. Anonymkode: 36779...c40 Det er fordi vi handler for mye på zalando. De var bedre før. Ond sirkel. Anonymkode: 6a4b6...0b7 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #33 Skrevet 24. juli 2022 Jeg handler en del på Zalando, veldig ofte så returnerer jeg et par av plaggene som er bestilt. Noen ganger bestiller jeg et plagg i to størrelser fordi det ikke kommer helt klart frem fra mål og størrelsesanbefalinger hvilken som vil sitte best. Størrelser er jo ikke en spesielt nøyaktig vitenskap. Ei venninne av meg handler nesten alt der og i flere størrelser sånn at hun kan prøve i ro og mak hjemme, og returnerer alltid noe. Ikke blitt blokkert, og det har ikke jeg heller. En god returornding er essensielt for en nettbutikk, man vil jo prøve klærne før man kjøper. Vi har alle sett klær som ser fine ut på hengeren og som lliksom skal være vår størrelse og ha vår mål, og så ser de ikke bra ut på. Med nettbutikk får du et ekstra element ved at stoff- og sømkvalitet ikke kommer like tydelig frem på bilder. Anonymkode: da0d5...198 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #34 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er fordi vi handler for mye på zalando. De var bedre før. Ond sirkel. Anonymkode: 6a4b6...0b7 Det var ikke bedre før, jeg har handlet på nett siden jeg var tenåring. Den store verden har et bedre utvalg enn butikker i Norge, sånn har det alltid vært. Det sier seg selv, du må ha et enormt butikklokale for å ha plass til alt Zalando selger. Enorme lager i industriområder kan romme mange flere plagg enn en sjappe i Bogstadveien. Anonymkode: da0d5...198 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #35 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det var ikke bedre før, jeg har handlet på nett siden jeg var tenåring. Den store verden har et bedre utvalg enn butikker i Norge, sånn har det alltid vært. Det sier seg selv, du må ha et enormt butikklokale for å ha plass til alt Zalando selger. Enorme lager i industriområder kan romme mange flere plagg enn en sjappe i Bogstadveien. Anonymkode: da0d5...198 Jo det var bedre før. Da sønnen min var baby, var det 5-6 små uavhengige barneklærbutikker i min by. Det er 10 år siden. I dag er alle borte. Vi hadde flere store skobutikker i min by da jeg var tenåring på 80-tallet, enn vi har idag. Anonymkode: 6a4b6...0b7 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #36 Skrevet 24. juli 2022 Returnerer alt for mye. Har sett at hvis man returnerer mye mer enn det vanlige kunder gjør, så får man ikke handle mer. Får håpe man får en advarsel først. Anonymkode: f91b8...4f1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #37 Skrevet 24. juli 2022 Ja, jeg har returnert mye og handlet mye der i over 10 år. Nå har jeg av en eller annen grunn fått fakturastopp. har ikke noe utestående. Irriterende!! Anonymkode: cf05c...779
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #38 Skrevet 24. juli 2022 Jeg har fått melding om at brukerkontoen min har blitt sperra og det vises til et punkt i nettbutikkens brukeravtale. I det punktet står det at de "blandt visse kunder har oppdaget systematisk bestilling der kunden returnerer nesten alle varer" . Videre står det at "det kan handle om at de mistenker at varene er brukt før de returneres eller misbrukt i en eller annen form for svindel og at disse kundene vil bli sperret uten tidsbegrensning" , for life antar jeg. Anonymkode: 0dd24...7ba 2
Avstand Skrevet 24. juli 2022 #39 Skrevet 24. juli 2022 Har returnert 2 ganger. Nå handler ikke jeg særlig ofte. Men jeg fant ei bukse jeg tenkte ville passe meg perfekt ut fra målene. Når jeg får den så ser jeg at den er alt for liten. Den ville passet et barn! De dreit seg ut for på lappen som hang på den stod det str S. På lappen på selve buksa stod det xxs! Kunne egentlig tenkt meg å bestilt noen vesker bare for å se på dem, men er redd jeg blir fristet til å beholde.. er noen jeg synes er så sykt fine men har ikke behov for flere vesker og har livet meg selv å ikke fylle opp hjemmet igjen.. 1
Snublefot62 Skrevet 24. juli 2022 #40 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jo det var bedre før. Da sønnen min var baby, var det 5-6 små uavhengige barneklærbutikker i min by. Det er 10 år siden. I dag er alle borte. Vi hadde flere store skobutikker i min by da jeg var tenåring på 80-tallet, enn vi har idag. Anonymkode: 6a4b6...0b7 Men bare fordi det var flere butikker så betyr det ikke at utvalget nødvendigvis var bedre eller kan måle seg med for eks Zalando. Jeg er positiv til å ha lokale butikker med basic utvalg av ulike varer, og jeg prøver så langt det lar seg gjøre å handle der og. Men om jeg skal "shoppe" skikkelig så er det kun nettet som gir det utvalget jeg i dag forventer. Jeg kan gå innom på for eksempel XXL i Bergen eller Oslo (begge byene har flere butikker i samme kjede) og komme ut skuffet over utvalget. Og det er XXL, så som regel har stor turnover og stort utvalg. Jeg husker selv hvordan det var på 80-90 tallet. De lokale butikkene var den eneste verden du hadde tilgang til, og det de ikke hadde måtte de bestille eller så fikk du ikke tak i det. Det har heldigvis endret seg. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå