AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #1 Skrevet 17. juli 2022 Hei. Jeg er gravid i uke 8 nå og var nylig på første kontroll hos fastlegen. Jeg spurte om det var mulig å få offentlig tidlig ultralyd her jeg bor, noe legen skulle undersøke. Et par dager etterpå får jeg et brev med time til gynekologisk avdeling på sykehuset. Timen er når jeg er i uke 12. Men jeg er litt forvirra for det står ikke hva timen gjelder, kun at jordmor har vurdert at jeg har «rett til utredning». Det må vel være TUL? Har noen fått samme brev? Anonymkode: cef5a...55a
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #2 Skrevet 18. juli 2022 Hvis det ikke er spesielle medisinske grunner til det så har du ikke krav på en ekstra ultralyd før tiden nei. Regner med at hensikten din bare er å "se litt på babyen" og få printet ut bilder til Instagram og FB, og kjøleskapet, så da bestiller du privat ultralyd og betaler kostnadene selv. Anonymkode: 285af...77c 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #3 Skrevet 18. juli 2022 Ja, det er nok TUL. Passer med tiden du hsr fått. Anonymkode: 782ee...0a7
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #4 Skrevet 18. juli 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvis det ikke er spesielle medisinske grunner til det så har du ikke krav på en ekstra ultralyd før tiden nei. Regner med at hensikten din bare er å "se litt på babyen" og få printet ut bilder til Instagram og FB, og kjøleskapet, så da bestiller du privat ultralyd og betaler kostnadene selv. Anonymkode: 285af...77c Nå skal det komme ultralyd til alle i uke 12 da, høres ut som det er det ts har fått Anonymkode: 73e30...6d4 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #5 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå skal det komme ultralyd til alle i uke 12 da, høres ut som det er det ts har fått Anonymkode: 73e30...6d4 oi, beklager, det har ikke jeg fått med meg. Men da stemmer det sikkert ja. Lykke til! Anonymkode: 285af...77c
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #6 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis det ikke er spesielle medisinske grunner til det så har du ikke krav på en ekstra ultralyd før tiden nei. Regner med at hensikten din bare er å "se litt på babyen" og få printet ut bilder til Instagram og FB, og kjøleskapet, så da bestiller du privat ultralyd og betaler kostnadene selv. Anonymkode: 285af...77c Herregud, er det mulig å være så fjern. Anonymkode: 0e6ba...170 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #7 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis det ikke er spesielle medisinske grunner til det så har du ikke krav på en ekstra ultralyd før tiden nei. Regner med at hensikten din bare er å "se litt på babyen" og få printet ut bilder til Instagram og FB, og kjøleskapet, så da bestiller du privat ultralyd og betaler kostnadene selv. Anonymkode: 285af...77c Og ellers går det bra? Snakk om å være gretten og frekk. 🙈🙈 Offentlig TUL for de fra 35 er for lengst innført, og det skal bli et tilbud for alle. Regner med TS ønsker å se om babyen er frisk og utvikler seg riktig! Anonymkode: e1546...25e 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #8 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei. Jeg er gravid i uke 8 nå og var nylig på første kontroll hos fastlegen. Jeg spurte om det var mulig å få offentlig tidlig ultralyd her jeg bor, noe legen skulle undersøke. Et par dager etterpå får jeg et brev med time til gynekologisk avdeling på sykehuset. Timen er når jeg er i uke 12. Men jeg er litt forvirra for det står ikke hva timen gjelder, kun at jordmor har vurdert at jeg har «rett til utredning». Det må vel være TUL? Har noen fått samme brev? Anonymkode: cef5a...55a Er du over 35 ved termin så har du også rett på offentlig NIPT test. Blodprøven tas rett etter TUL. Anonymkode: e1546...25e
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #9 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvis det ikke er spesielle medisinske grunner til det så har du ikke krav på en ekstra ultralyd før tiden nei. Regner med at hensikten din bare er å "se litt på babyen" og få printet ut bilder til Instagram og FB, og kjøleskapet, så da bestiller du privat ultralyd og betaler kostnadene selv. Anonymkode: 285af...77c Gulper opp mye smart du å 🙄 Anonymkode: b1c05...b14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå