Gå til innhold

Dekke buss til skolen.

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Tenker det er bra at grensen er såpass, for flesteparten av ungene/ungdommen burde absolutt lea mer på seg enn de gjør i dag og de har ikke vondt av å gå/sykle 20=30 min til/fra skolen.

Jeg velger stadig oftere å ansette 55-60 åringer fremfor 20-25 åringer pga hvor dårlig form ungdommen er i….

Anonymkode: e479e...ae3

Problemet blir når ikke alle veier er trafikksikre med god gang og sykkelsti. Mye oppslag i media om barn som utsettes for nestenulykker på grunn av smale veier, dårlig brøytede gang og sykkelstier etc. Dette problemet er særlig fremtredende i byger og mindre tettsteder. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (9 timer siden):

At jeg fikk sitte på med skolebuss mot at vi betalte 10 kr pr vei. Vet ikke hva det kosta egentlig, men. Det er 20 år siden, så jeg husker ikke konkret. 😂

Om det er 20 år siden kosta det jo ca 10 kr en vei med barnebilett. Så er vel mulig du betalte full pris 😂 

Anonymkode: 71b67...42b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om det er 20 år siden kosta det jo ca 10 kr en vei med barnebilett. Så er vel mulig du betalte full pris 😂 

Anonymkode: 71b67...42b

Haha mulig det ja ☺️ Som sagt, jeg husker nesten ikke. Vet ihvertfall at jeg ikke fikk det dekket. 

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, Knoot said:

Problemet blir når ikke alle veier er trafikksikre med god gang og sykkelsti. Mye oppslag i media om barn som utsettes for nestenulykker på grunn av smale veier, dårlig brøytede gang og sykkelstier etc. Dette problemet er særlig fremtredende i byger og mindre tettsteder. 

Om de ikke er trafikksikre så kan man få på det grunnlaget 

Anonymkode: e62d8...951

AnonymBruker
Skrevet

Etter 4 år med klaging pp Ruters vedtak om skolebuss, vet jeg at de bruker Google maps for å finne avstand. I vårt tilfelle har de tidligere fatter vedtak om å bruke nærmeste holdeplass 1.7 km,  men ikke tatt høyde for at det er en smal anleggsvei for Jernbaneverket, som ikke blir måkt på vinteren,  som ikke har gatelys og som går langsmed en skog. Etter flere klagerunder(hvie vi både fikk drosje til holdeplassen og så vinteraktiviteter fra okt tom mars,  har vi endelig fått vedtak på at vårt barn kan bli med bussen som henter 7 andre barn 200 m oppi veien. Alle de barna bor mellom 2.2 og 2.7 km unna den nærmeste bussholdeplassen som vi ble henvist til. Denne høsten  som 5.kl kan barnet endelig kjøre bussen med de andre! 

Anonymkode: 4c56d...a21

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor måler de korteste gangbare vei. Veien som måles må brøytes om vinteren for at den skal være gangbar

Anonymkode: 17fac...c8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...