AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #1 Skrevet 17. juli 2022 Barnets pappa vil ta med babyen på 11 mnd på tur sammen med onkler og besteforeldre på hans side. De skal være borte 1 døgn. Far har vært litt fraværende og vi er i et samlivsbrudd, men far og baby kjenner hverandre godt. Vi har bodd sammn hele tiden, han har bare bodd et annet sted i noen uker og skal nå flytte tilbake. Det er god stemning og ikke noe krangling. Han har vært litt i pappaperm, og tatt henne på natta 1 gang, det gikk greit. Hun klarte seg uten pupp hele den natta, men blir vanligvis amma natta lang. Syns baby virker ganske fleksibel og robust og har det fint sammen med onklene. Men det kom veldig brått på, dette er om 1 uke. Frister å få en natts søvn, men får litt dårlig samvittighet... ville dere latt far ta baby i 24 timer når hen bare var 11 mnd gammel? Anonymkode: 5237c...f16
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #2 Skrevet 17. juli 2022 JA! selvom kg-mødre vil be deg nekte Anonymkode: 269e3...f9e 3
~white lady~ Skrevet 17. juli 2022 #3 Skrevet 17. juli 2022 Hvis du er usikker, så er det for en grunn. Far har tatt seg av datteren kun ei natt tidligere? Og har nå bodd et annet sted noen uker? Det viktige her, er jo at babyen blir ivaretatt av en person hun er trygg på. Selv om det bare er snakk om et døgn.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #7 Skrevet 18. juli 2022 Kjenn etter hva instinktene dine forteller deg. Her hadde pappaen første natt alene med guttungen da barnet var 21 måneder. Jeg var ikke klar før den tid. Veldig glad for at jeg fikk/tok den tiden jeg trengte. Mens søstra mi sendte sine barn på overnatting rundt 11-12 mnd alder 😊 Anonymkode: e2ad2...21d
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #8 Skrevet 18. juli 2022 Nei, det ville jeg ikke gjort. Det virker som det er for mye ustabilt i livet til babyen, så dette trenger hun ikke. Anonymkode: 30e0c...53d 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #9 Skrevet 18. juli 2022 Jeg hadde gjort det! Har selv en datter på snart 10mnd, som skal sove 1 natt hos bestemor om 1 mnd. Det unner jeg både meg selv og barnet. De har godt at å være littegrann med andre en barne mamma. Men du må jo kjenne på det selv. Men synes du skal unne den 1 natt alene ☺️ Anonymkode: 88107...2aa 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #10 Skrevet 19. juli 2022 Er du litt usikker, så la far ta baby på natten et par netter nå før de reiser? Er far og baby trygge på hverandre er det 0 problem😊 Mine barn har sovet hos bestemor fra de var 8-9 måneder😊 Anonymkode: b41fe...338 1
Fame Skrevet 19. juli 2022 #11 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nei, det ville jeg ikke gjort. Det virker som det er for mye ustabilt i livet til babyen, så dette trenger hun ikke. Anonymkode: 30e0c...53d Ja, for babyen kommer garantert til å huske det
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #12 Skrevet 19. juli 2022 Herlighet, jeg hadde barnebarnet på overnatting lenge før hun var 11 mnd. Anonymkode: 559a2...424 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #13 Skrevet 19. juli 2022 Ja. Null stress! Anonymkode: 24cd6...aa8 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #14 Skrevet 19. juli 2022 De anbefaler at baby ikke skal være lenger borte fra primæromsorgsperson enn de teller i antall måneder omgjort til timer. Altså en 11 måneder gammel baby bør ikke være borte fra deg mer enn 11 timer. Det er sikkert litt rigid, men jeg fulgte den. Først da barnet var 15 måneder klarte jeg å la pappaen reise bort med han alene til sine foreldre som bor kun 20 min unna oss. Det var tøft nok..jeg hadde ikke klart det du sier der. Men folk er forskjellige og barn er forskjellige. Min var altfor klistremerke på meg til at det der hadde gått i den tiden. Nå går det bedre, for i blant virker han drittlei meg. Bare du vet når det føles riktig, du er mammaen. Ingen vet bedre enn deg. Anonymkode: 34a04...c71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå