Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonobilis
Skrevet (endret)

Det som skulle vise seg å bli sommerens svar på Poirot og påskekrimmen - Hvem eier luksusyachten som er på besøk i Norge nå? 

I vår familie er det nå rene Maskorama-feber i å gjette hvem som skjuler seg bak båten. Hvem kan det være mon tro? 🤔 Spennende! Hvem tror du det er?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/mrAOXp/mystisk-luksusyacht-suser-videre-folk-har-reagert?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_medium=df-86-hcff91c6

Endret av Anonobilis
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonobilis
Skrevet
2 minutter siden, 29_j said:

Er han fra Søgne? 

Det vet jeg ikke. Kjenner ikke til hvor eieren av superyachten kommer fra, men skulle gjerne visst!

Skrevet

emir Tamim bin Hamad al Thani av Qatar om det er den båten i Kristiansand 

• Liker 2
Skrevet
flamingoline skrev (2 minutter siden):

emir Tamim bin Hamad al Thani av Qatar om det er den båten i Kristiansand 

Hadde tatt deg kortere tid å sjekke linken til ts enn å skrive denne feilinfoen som ingen lurer på.

• Liker 4
Skrevet

Mannskapet på båten forteller til Lister24 at de har kommet fra København, men er fra Cayman-øyene i det Karibiske hav.

Skrevet

Flyr den? I så fall er det sikkert en hollender.

• Nyttig 1
Skrevet

Putin ? Biden ? Trump? 

Gjest Adobyen
Skrevet

Dyrt drivstoff er ikke noe problem for slike folk, både på vannet og i luften.  Ikke miljøet heller.  Den ene kjørte som en galning og den andre klaget på oppmerksomheten.  Ikke helt min verden dette.  Den båten som tråden her handler om, hjemmehørende i et skatteparadis, kan ha en av våre egne kakser som eier. De har råd til alt bortsett fra skatt. 

Skrevet

Jeg er også nysgjerrig. Tydeligvis noen som ikke vil bli gjenkjent ettersom «tracking signalet» på båten er manipulert til å vise andre lokasjoner. 
Et hint er jo den anonyme svenske gjesten som ble fløyet hjem i privatfly, uten at det sier meg noe.

• Liker 1
Skrevet

Bare for å oppklare eventuelle misforståelser, det har vært to luksusbåter som har blitt et samtaleemne i Kristiansand nylig. Den ene ekstravagante mega millard yachten tilhørende en emir, som er så rik at han fikk privatflyet sitt fjernet fra flight radar, og en annen mye mindre en, som har "råkjørt". Det er sistnevnte TS snakker om nå.

Personlig synes jeg det er mer spennende å lese om hvordan det går med den berømte hvalrossen som svømmer langs kysten og tar seg til rette.:fnise:

• Liker 2
Gjest Anonobilis
Skrevet
6 hours ago, Smos1 said:

Jeg er også nysgjerrig. Tydeligvis noen som ikke vil bli gjenkjent ettersom «tracking signalet» på båten er manipulert til å vise andre lokasjoner. 
Et hint er jo den anonyme svenske gjesten som ble fløyet hjem i privatfly, uten at det sier meg noe.

Det er mange "nobodys" i verden som har råd til privatfly og 70 millioners båt, så skuffelsen er stor dersom det viser seg å ikke være en kjendis. Denne svensken var et dårlig hint.

Gjest Made4u
Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre, og det burde dere starte med også, hvem som eier eller benytter båten er rett og slett uinteressant informasjon som ikke bidrar til noe som helst.

Legge fra dere tåpeligheten det er å spekulere i noe så unyttig...

Skrevet
Made4u skrev (42 minutter siden):

Kunne ikke brydd meg mindre, og det burde dere starte med også, hvem som eier eller benytter båten er rett og slett uinteressant informasjon som ikke bidrar til noe som helst.

Meningsmangfold og toleranse i praksis.

Skrevet

Jeg tipper Stortinget, de har nok kjøpt en slags fellesbåt på felleskapets regning fordi de har hatt et så tøft år med å bli tatt i skattesvindel, etterlønn og falske reiseregninger. De trenger nok mye krisehjelp etter at også dette påfunnet ble tatt på fersken.

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, Made4u said:

Så det er deg som eier den altså. Tenkte jeg det ikke.

Gjest Adobyen
Skrevet

Nå har jeg lest mer om denne luksusbåten. Den koster 1 million i uka å leie, pluss mannskap og kanskje drivstoff. Leketøy for de mest velstående.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...