AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #1 Skrevet 17. juli 2022 Litt inspirert av en annen tråd, men lager en egen for ikke å kuppe den andre ☺️ Du som jobber i barnehage, er det forskjell på din relasjon til foreldrene? Man er jo bare mennesker og har bedre kjemi med noen. Eller? Anonymkode: ff3b9...218
Forundret.. Skrevet 17. juli 2022 #3 Skrevet 17. juli 2022 Er ikke barnehage ansatt men tenker at dette vil jo være ganske naturlig.. 5
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #4 Skrevet 17. juli 2022 Ja, man får forskjellige relasjoner til foreldre. Alle foreldre har forskjellige personligheter. Noen foreldre har humor og tar gjerne en spøk. Noen er mer alvorlige, kanskje litt stresset ved levering og henting. Og vi i bhg må tilpasse oss foreldre slik at alle foreldre føler seg trygge. Jeg jobber kun med enkelt barn og har tett samarbeid med foreldre, tidlig og god relasjon er derfor meget viktig for å kunne tilrettelegge for barnet deres. Anonymkode: ae508...960 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #5 Skrevet 17. juli 2022 Ja, klart man har. Men, jeg er proffesjonell og lar aldri dette gå utover barna. Og jeg prøver å ha et godt forhold til alle foreldrene. Noen er ikke så interessert i å prate så mye. Jeg prøver allikevel å bli kjent med foreldrene i barnehagen, da det gjør det lettere å forstå barna, og vite hvor de kommer fra. Anonymkode: 3f0dc...bff 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #6 Skrevet 17. juli 2022 De er jo mennesker. Ikke roboter. Anonymkode: 630ea...5cf 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #7 Skrevet 17. juli 2022 Ja klart det, men vil si jeg har en god tone med alle. Noen må jobbes mer for å få god relasjon til da men. Anonymkode: ac2d9...1d6
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #8 Skrevet 17. juli 2022 Barneskole og ja! Noen kan jeg stå lenge å prate med, andre gjør jeg mitt beste for å unngå. Jeg sier selvfølgelig hvis det er viktige ting man må ta opp, men prøver å gjemme meg litt hvis de værste foreldrene kommer. Anonymkode: 74a91...fef 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #9 Skrevet 17. juli 2022 Synes barnehageansatte det er plagsomt med foreldre som skravler om løst og fast? Er det forstyrrende? Eller bare hyggelig? Det skjer gjerne når jeg henter og barna er ute. Da er det enklere å slå av en prat, spøke og le litt når de bare rusler rundt der likevel. De prater jo tilbake også og tonen er alltid veldig munter. Synes de det er hyggelig eller er det sånn «Skygg banen, der kommer hun som prater sånn» 🙈 Anonymkode: ff3b9...218
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #10 Skrevet 17. juli 2022 Det fineste med å jobbe i barnehage, er alle de gode og nære relasjonen man får. Med barna, selvsagt, med foreldre og gode kollegaer.. ( kommune, ikke så mye) Selvsagt får man bedre kontakt med noen. Noen er jo åpne, noen lukket, noen positive, noen negative. Noen må man hjelpe, og de tar imot. Noen må man melde, og de går til angrep. Men jeg synes det er en skikkelig ære å få ta en så stor del av en families liv. Og det er litt ekstra fint, når man møtes med åpenhet, og god dialog. Anonymkode: b4ff4...601 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #11 Skrevet 18. juli 2022 Ja, så klart. Noen foreldre er jo også mer utadvendte og skravler i veg. Da er det lettere å få en god relasjon. Men når det er sagt så er jeg veldig opptatt av at alle foreldre skal føle seg sett, så jeg avbryter «skravling» for å snakke med nye foreldre om skal hente. Anonymkode: 7ea0e...ddb 3
ALB Skrevet 18. juli 2022 #13 Skrevet 18. juli 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Synes barnehageansatte det er plagsomt med foreldre som skravler om løst og fast? Er det forstyrrende? Eller bare hyggelig? Det skjer gjerne når jeg henter og barna er ute. Da er det enklere å slå av en prat, spøke og le litt når de bare rusler rundt der likevel. De prater jo tilbake også og tonen er alltid veldig munter. Synes de det er hyggelig eller er det sånn «Skygg banen, der kommer hun som prater sånn» 🙈 Anonymkode: ff3b9...218 Haha, lurer også på dette!! Prøver å tolke signaler og være den som avslutter samtalen, men noen av de ansatte er bare så utrolig hyggelige å skravle med! 🙈😂
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #14 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Synes barnehageansatte det er plagsomt med foreldre som skravler om løst og fast? Er det forstyrrende? Eller bare hyggelig? Det skjer gjerne når jeg henter og barna er ute. Da er det enklere å slå av en prat, spøke og le litt når de bare rusler rundt der likevel. De prater jo tilbake også og tonen er alltid veldig munter. Synes de det er hyggelig eller er det sånn «Skygg banen, der kommer hun som prater sånn» 🙈 Anonymkode: ff3b9...218 Ikke bra å bli for lenge. Vi er alene 1-1,5timer on morgenen og om ettermiddagen, midt i leveringstiden og hentetiden. Veldig mange barn ankommer og hentes dette tidsrommet og vi har mye å gjøre. Vi har arbeidsoppgaver som skal utføres og vi vil gjerne snakke med alle foreldrene, ikke bare deg. Så max max max 3 minutter. De snakker med deg fordi de prøver å være hyggelige. Det er ikke så lett å gå snakkeforeldrene til å gå. Hvert år er det alltid noen. Man er alene med hele barnegruppa og sitter i en fin lek, så kommer denne forelderen og avbryter leken for å snakke om noe. Sjeldent det angår barnet egentlig. Så de andre barna får ødelagt leken sin og begynner å bli urolige. Jeg prøve å være tydelig på at vi er i en lek, men det blir ikke hørt. Så leken opphører dessverre. Skjer sååååå mange ganger. Ikke sikkert at du er så sosialt inkompetent som slike foreldre da. 😅 Men prøv å ikke skravle om for mye utenom barnehagedagen og barnet, vi har andre barn å ta oss av og de er viktigere enn å diskutere hvordan du burde lage saus til kjøttkakemiddagen din. Anonymkode: bdb6a...228 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #15 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Synes barnehageansatte det er plagsomt med foreldre som skravler om løst og fast? Er det forstyrrende? Eller bare hyggelig? Det skjer gjerne når jeg henter og barna er ute. Da er det enklere å slå av en prat, spøke og le litt når de bare rusler rundt der likevel. De prater jo tilbake også og tonen er alltid veldig munter. Synes de det er hyggelig eller er det sånn «Skygg banen, der kommer hun som prater sånn» 🙈 Anonymkode: ff3b9...218 Jeg synes det er veldig hyggelig, med de foreldrene som er utadvendte, hyggelige og åpne, men det har hendt en del ganger at jeg har 170 ting å gjøre og har kanskje 15 barn alene og egentlig ikke har tid, da er det av og til vanskelig å avbryte samtalen på en fin måte.. Så noen ganger passer det dårlig men har aldri tenkt sånn «ååå der er den forelderen som maser sånn».. Med mindre det er akkurat i stengetiden da, DA tenker jeg «ååå der er den forelderen som maser sånn, da blir det overtid idag og ja» 🤣 Anonymkode: 74a91...fef 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #16 Skrevet 18. juli 2022 Hos oss er det ansatte jeg vet at hvis jeg møter på så kommer jeg meg aldri unna, for de skravler sånn Veldig hyggelig, det er flotte folk og jeg er så glad for at akkurat disse jobber med mitt barn, men noen ganger når det er travelt så kan det være utfordrende Men så har vi og de i barnehagen som ikke er sånn, som bare sier (hyggelig og alt sånn) hva som har skjedd den dagen og ikke så mye mer. Og det er helt greit Anonymkode: 0238a...3c6 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #17 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hos oss er det ansatte jeg vet at hvis jeg møter på så kommer jeg meg aldri unna, for de skravler sånn Veldig hyggelig, det er flotte folk og jeg er så glad for at akkurat disse jobber med mitt barn, men noen ganger når det er travelt så kan det være utfordrende Men så har vi og de i barnehagen som ikke er sånn, som bare sier (hyggelig og alt sånn) hva som har skjedd den dagen og ikke så mye mer. Og det er helt greit Anonymkode: 0238a...3c6 Vet du, at de som skravler så mye ikke gjør jobben sin? De snakker så mye med foreldrene at de ikke har fokus på de barna som de egentlig skal ha fokus på. Resten av arbeidsdagen skravler disse med de andre ansatte og gjør ikke jobben sin da heller. Den pedlederen jeg hadde sist år var sånn. Alle foreldrene elsket henne fordi hun var så hyggelig, men for oss andre ansatte var det bare en plage, for vi må jo gjøre alt hun ikke rekker fordi hun bare står og skravler med andre hele dagen. Hun tok seg lett 1 times pauser og hadde alltid unnskyldninger for dette. Skulle hun fikse noe på kontoret ble hun borte en time da også og hadde samme unnskyldninger. Helt seriøst, dere foreldre skal være veldig glade for at ikke alle er sånn, noen bruker tiden sammen med barna. Også ditt barn. Vi to assistentene som jobbet med denne pedlederen ble totalt utslitt, for hun gjorde jo aldri noe fornuftig. Og slike ansatte er det veldig mange av. Så please, dere foreldre som skravler mye med en ansatt som er såååå hyggelig, prøv å legg merke til hvordan hun faktisk utfører jobben sin. Når hun bruker 15minutter på å skravle med deg så forsømmer hun faktisk kvalitetstid med de barna hun har ansvar for. Hun forsømmer også ditt barn når andre foreldre henter og hun prater med dem... Anonymkode: bdb6a...228 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #18 Skrevet 18. juli 2022 Absolutt, det har jeg 😊 Noen deler mer og ønsker å få tilbakemelding om hvordan barnet har hatt det i bhg. Mens andre ikke er så opptatt av det. Anonymkode: ea342...71b
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #19 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Synes barnehageansatte det er plagsomt med foreldre som skravler om løst og fast? Er det forstyrrende? Eller bare hyggelig? Det skjer gjerne når jeg henter og barna er ute. Da er det enklere å slå av en prat, spøke og le litt når de bare rusler rundt der likevel. De prater jo tilbake også og tonen er alltid veldig munter. Synes de det er hyggelig eller er det sånn «Skygg banen, der kommer hun som prater sånn» 🙈 Anonymkode: ff3b9...218 Jeg synes det er veldig hyggelig 😊 Men noen ganger må jeg avslutte, fordi barn eller voksen trenger meg. Men da sier jeg ifra☺️ Anonymkode: ea342...71b
Gjest Hottentått Skrevet 18. juli 2022 #20 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Barneskole og ja! Noen kan jeg stå lenge å prate med, andre gjør jeg mitt beste for å unngå. Jeg sier selvfølgelig hvis det er viktige ting man må ta opp, men prøver å gjemme meg litt hvis de værste foreldrene kommer. Anonymkode: 74a91...fef Hva slags type er de verste?😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå