Milo Minderbinder Skrevet 18. november 2005 #1 Skrevet 18. november 2005 Er det noen som ANER hva det er som gjør katter så til de grader henfalne til å hoppe rundt ens føtter og tær når en kommer ut om morgenen?? Det er jo HELT utrolig! Men litt koselig også, da...
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2005 #2 Skrevet 18. november 2005 Min venter ikke så lenge en gang han. Tidlig på morgenen begynner han å romstere nederst i senga, i håp om å få tak i en fot eller flere som han kan bite i, klore på og generelt bare ha det festlig med. Bivirkningen er jo at jeg nødvendigvis våkner av at det henger et katteskinn fast i foten min, noe som nok er halve meninga med det han driver med. For da må jo jeg bare stå opp og gi han frokost og det han ellers måtte kreve av kos og oppmerksomhet. Et skikkelig sjarmtroll med andre ord!
Sheba Skrevet 18. november 2005 #3 Skrevet 18. november 2005 Og pusekatten som ble beskrevet av gjest i innlegget over er Sheba sin pus..verdens nyydeligste katt forøvrig!
Lilith Skrevet 18. november 2005 #4 Skrevet 18. november 2005 Pusen min har gitt opp det - jeg har nemlig tærne godt beskyttet under dyna. I stedet legger hun seg på brystet mitt når klokka har ringt, og maler som et uvær. Veldig koselig helt til hun finner det for godt å jakte på en hybelkanin og tar sats på magen min ... 5 kilos pus på full blære?
Gjest Miloine Skrevet 18. november 2005 #5 Skrevet 18. november 2005 Pusen min har gitt opp det - jeg har nemlig tærne godt beskyttet under dyna. I stedet legger hun seg på brystet mitt når klokka har ringt, og maler som et uvær. Veldig koselig helt til hun finner det for godt å jakte på en hybelkanin og tar sats på magen min ... 5 kilos pus på full blære? ← :enig_anim: kjenner igjen dette! Hos oss er det jeg som er "matmor" Når klokka ringer, hopper alle kattene oppi senga. Jeg drar dyna over hue, men den ene katten, drar den bort med forlabbene sine, å "hyler" høyt, får nå skal den ha mat! Den gir seg ikke - maler og mjauer helt til jeg står opp! De to andre sitter å glaner, og venter spent! Alle kattene løper i bena mine, fotfølger meg helt til de har fått maten sin! Det er jo veldig søtt da,men................av og til litt slitsomt!
Arkana Skrevet 18. november 2005 #6 Skrevet 18. november 2005 Min er faktisk ikke interessert i tær. :klø: Aner ikke hvorfor, men sambo er veldig glad for han får ikke sove om ikke føttene er utenfor dyna. Snuppa vår er bare skjønn og ligger krøllet sammen i det ene hjørnet av senga og ser søt ut og er ikke interessert i tær.
Ciara Skrevet 18. november 2005 #7 Skrevet 18. november 2005 Min katt er veldig interessert i tær... Har henne ikke på soverommet om natten, så slipper jakt, men når vi slipper henne inn om morgenen spretter hun rundt på dyna som en annen kenguru Da gjelder det å passe på at tærne er trygt forvart under dyna altså
Shagya Skrevet 18. november 2005 #8 Skrevet 18. november 2005 (endret) Den ene katten min elsker alt som rører seg, og tror at tær er mus han kan spise. Soverommet er off limit, hvis jeg skal ha noe håp om å få sove. Om bare foten rører seg så vidt under dyna, da er jegeren i gang og hogger til Endret 18. november 2005 av Arara
Linn3c Skrevet 20. november 2005 #9 Skrevet 20. november 2005 Den fyrste katten eg og mannen min var heilt vill etter tær. Dess meir illeluktande, dess betre. Og mannen min har verkeleg luktande tær til tider. Noko som denne pusekatten likte ekstremt godt. Ein og annan kveld vakna mannen min av at katten sat i fotenden av senga og sleike hn på tærne. Kjempemorosamt!
Blåklokke Skrevet 11. desember 2005 #10 Skrevet 11. desember 2005 Hihi, vi hadde også en katt som vekket oss på denne måten ! Hun listet seg umerkelig opp i sengen og satt så inn støtet, masse klør og skarpe tenner i tærne våre ! Gjett om vi våknet fort ! Noen ganger gikk hun annerledes til verks, hun balanserte på hodegjerdet og slo i luften med poten sin rett foran ansiktet vårt. Rar måte å våkne på det også. Nå mange år etter at Pussy er død, har jeg fremdeles den refleksen at jeg holder tærne godt stappet under dynen mens jeg sover !
Pasha Skrevet 11. desember 2005 #11 Skrevet 11. desember 2005 Pusen min er også ekstremt glad i tær så det gjelder å stappe dyna godt rundt de skal de unngå at en liten pus henger i dem (egnetlig hele natta på henen)
Potetoline Skrevet 11. desember 2005 #12 Skrevet 11. desember 2005 Dette foregår stort sett på badet for der er det godt og varmt,syns pusene våre. Og om morgenen når det kommer 10 litt svette føtter inn på badet har pusene sine fulle hyre med å gni seg inntil og slikke mellom alle tærne..
Gjest gjest1 Skrevet 11. desember 2005 #13 Skrevet 11. desember 2005 Mine er helt fotville og jeg orker ikke å ha dem på soverommet om natta. Men når jeg kommer ut i stua om morgenen er det stor glede, og de hopper og spretter rundt føttene mine mens de maler - og går i åttetall mellom bena mine ut på kjøkkenet. Egentlig er det et under at jeg ikke har gått rett i dørken for lengst.
minienthe Skrevet 12. desember 2005 #14 Skrevet 12. desember 2005 ingen av mine er innteressert i tær... frøkna mi foretrekker å vaske ansikter og mosetråkke pupper istedet. gutta er fornøyde bare de får sove bak knærne mine (noe som jeg får hetta av så soverommet er som regel stengt).
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2005 #15 Skrevet 12. desember 2005 Så søt tråd dette var. *savne pus litt* Katten min ville bare kose mellom 10 og 11 på kvelden, og var for lat til å hoppe etter tær. Hehe. Han likte av og til å sove under dyna sammen med meg, da. Ikke veldig lenge om gangen, men av og til når han fant det passende. Koselig det! Søster sin hannkatt er helt vill etter alt. Jeg sover i loftstua der,og begge kattene kan dermed komme og gå som de vil. Helt håpløst til tider. Han skal helst ligge oppå ansiktet mitt, sleike meg og bedrive kattepeeling, samt male høyt. Han snorker også. Utrolig god pus! Når jeg slutter å kose på han, blir han snurt og leiter og leiter etter en arm som kan kose han. Under dyna, over på den andre siden - i det hele tatt. Han flytter seg dit armen er, med mindre han faktisk skal legge seg og sove - da blir det enten i halsgropa mi, oppå skulderen, brystet eller oppi ansiktet mitt. God pus!
Gjest Leya Skrevet 12. desember 2005 #16 Skrevet 12. desember 2005 den yngste pusen vår er en kraftkar på 7 kg. (han er ikke tykk altså! bare svær)(det har dyrlegen sagt) Men han innser jo ikke det da, så han hopper lykkelig omkring på magene våre om morgenen når de får slippe inn. De får ikke ligge med oss lenger for de røyter en del og jeg vil ikke sove i pusepels. også jakter han på tær og alt som måtte bevege seg under dyna så du kan få deg en overaskelse om du leer på en muskel eller to.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 15. desember 2005 #17 Skrevet 15. desember 2005 Morsom tråd! Katten min er helt vill etter tær og alt som beveger seg under dyna om morgenen. Når jeg endelig står opp så følger hun etter meg inn på badet og slikker tærne mine mens jeg gjør mitt fornødne på toalettet. Etter dette sitter hun og ser på at jeg dusjer og slikker gladelig i seg vannet på golvet etter jeg er ferdig (fisj). Er blitt ekstra nøye med å skylle golvet etter jeg er ferdig etter jeg oppdaget hennes forkjærlighet for dusjevann. Om natta sover hun på hodeputa mi, gjerne oppå håret mitt, og aller helst oppå hodet mitt Hun er så herlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå