Gå til innhold

Dress og slips er faen meg ikke Rocka!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De nye Briskeby bildene viser en jævla diva av en Lise Karlsnes og resten av gutta som er dressa opp. Musikken liker jeg ikke uansett.. greit nok. Men jeg blir så oppgitt over at Briskeby og disse andre Pop-artistene kaller musikken sin for "Rock" fordi å kalle det for ren "pop" av en eller annen grunn gir dem mindre integritet "sjokk". Rock skal være skittent, høylydt og simpelt.

Når da Kent også har gått ut og sagt at de lager "musikk for inteligente mennesker" Så har de mistet veien helt. Rock i seg selv er jo et opprør mot slik selvhøytidlighet og arroganse. Derfor kan det heller ikke være noe som heter pop/rock fordi det er to motsetninger. Det er et medieskapt uttrykk som så mye annet fra den kanten, er meget misvisende. Pop omfavner det konforme mens rock er et opprør mot nettopp det!

Herregud.. Bon Scott må jo vri seg i grava når man ser glitrende og glossy AC/DC topper på H&M..

Så hvis det er noen gryende pop artister som skulle lese dette. Stå ved deres lest og kall en spade for en spade.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Briskeby er skrekkelige, og jeg er enig forøvrig.

Forøvrig, Donnie Darko...Jeg så filmen din her forleden, og den var jo slett ikke verst..

Milo

Skrevet

Tusen takk, Donnie. Som jeg skulle sagt det sjøl.

Dette fenomenet har jeg irritert meg over i lang tid.

Kan jo ikke gå i band-tskjorter lengre heller jo.

(De har fått Maidenlue og -lommebok på barneavdelinga på HM forresten)

Skrevet

Nå sitter vi og drikker øl og hører på Janis - ekte, skitten Rock! :sjarmor:

Gjest Tristessa
Skrevet

(De har fått Maidenlue og -lommebok på barneavdelinga på HM forresten)

:overrasket::hakeslepp: Run for your life!

Skrevet

Enig, ja! Briskeby..og enda verre...Venke Knutson??? Hva i helvette? :frustrert:

Ney, fysj og fy...

Skrevet
Enig, ja! Briskeby..og enda verre...Venke Knutson??? Hva i helvette? :frustrert:

Ney, fysj og fy...

Ja, hva er det med å ØDELEGGE Ryan Adams nydelige sang.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
De nye Briskeby bildene viser en jævla diva av en Lise Karlsnes og resten av gutta som er dressa opp. Musikken liker jeg ikke uansett.. greit nok. Men jeg blir så oppgitt over at Briskeby og disse andre Pop-artistene kaller musikken sin for "Rock" fordi å kalle det for ren "pop" av en eller annen grunn gir dem mindre integritet "sjokk". Rock skal være skittent, høylydt og simpelt.

Når da Kent også har gått ut og sagt at de lager "musikk for inteligente mennesker" Så har de mistet veien helt. Rock i seg selv er jo et opprør mot slik selvhøytidlighet og arroganse. Derfor kan det heller ikke være noe som heter pop/rock fordi det er to motsetninger. Det er et medieskapt uttrykk som så mye annet fra den kanten, er meget misvisende. Pop omfavner det konforme mens rock er et opprør mot nettopp det!

Herregud.. Bon Scott må jo vri seg i grava når man ser glitrende og glossy AC/DC topper på H&M..

Så hvis det er noen gryende pop artister som skulle lese dette. Stå ved deres lest og kall en spade for en spade.

Hell yeah!

I dag kan man faktisk risikere å gå rundt med Iron Maiden-tskjorte, og folk presterer å spørre hvilken musikk man hører på!!!! Blir småfornærmet av at noen kan tro at jeg *ikke* liker heavy metal....

Skrevet
Ja, hva er det med å ØDELEGGE Ryan Adams nydelige sang.

hehe, håper du er ironisk? :ler:

Skrevet

Jeg tåler ikke trynet på briskebry, men jaja. Burde ikke folk slutte å dømme folk om de er rocka eller ikke pga KLÆR? Kjører de sin egen stil er det flott for dem.

kaizers kjører jo slips og dress-stilen og de tør jeg påstå er "rocka".

Skrevet

Ikke for å være en rockehater, men da vi var små var det forventet at musikken med den største opprsørskraften var rocken. Det ble vi fortalt av

foreldregenerasjonen.

Da stiller man seg spørsmålet om hvor opprørskraften ligger.

• 1 måned senere...
Skrevet
Ikke for å være en rockehater, men da vi var små var det forventet at musikken med den største opprsørskraften var rocken. Det ble vi fortalt av

foreldregenerasjonen.

Da stiller man seg spørsmålet om hvor opprørskraften ligger.

rocken i seg selv var aldri ment som et redskap for usikre tenåringer til å få ut sine frustrasjoner over foreldrene sine. Det vil jo alltid være de som ikke helt skjønner meningen med noe men gjør det allikevel for å kunne leke "spesielle". Dette eksempelet ser vi idag i goth miljøet. *grøsse*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...