Gå til innhold

Hører folk som synger falskt det selv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan det hende at jeg synger falskt men bare ikke hører det selv? Jeg hører når andre gjør det.

Anonymkode: fe520...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det har jeg lurt på også. spesielt når jeg har sett på idol auditions.. mye kråker som melder seg på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oh yes - hører klart og tydelig at jeg synger falskt 🙉

Anonymkode: 42f7b...8f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synger falskt og hører det til en viss grad. Men opptakene som har blitt tatt av meg mens jeg synger høres værre enn jeg trodde 😅😂

Anonymkode: 58d4e...dab

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg treffer bare unntaksvis riktig tone. Hører (til min store frustrasjon) når både jeg og andre synger falskt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Til en viss grad vil jeg tro, men mange høres sikkert bedre ut enn de tror, og mange verre, på grunn av at stemmen din ikke høres lik ut i hodet som den gjør for andre. For deg kan det høres ut som du synger rett tone, men egt gjør du ikke det, for eksempel

Anonymkode: 66d5d...4c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan bare snakke for meg selv - nei😄 Sang høyt engang da jeg var alene hjemme og bestemte meg for å ta lydopptak av den fine stemmen min, det jeg hørte lignet veldig på dette:

Anonymkode: 97c56...09d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spyrrsmål, egentlig...  Tror svaret er nyansert.  Er ikke rent få som blir sjokkert når de høres sin egen stemme på opptak, feks :daane:

Legger ved denne jeg (en av mine favoritter) :  

:skya:

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dersom man ikke er tonedøv, så hører man om man synger falsk. Om det låter pent, er en annen sak. Men man hører jo om man treffer tonene eller ikke. Hvis ikke, er man det man kaller tonedøv 🙂 

Anonymkode: 01c7f...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mennesker som ikke er tonedøve, hvorfor synger noen av de mye falskt? Er det en ferdighet som må trenes opp, og har alle mulighet til å trene opp den ferdigheten? 

Anonymkode: 21589...c6a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er det forsket på blant sangere. 

Deres egen oppfatning av egen stemme mens de synger avviker fra å høre seg selv på opptak. 

( trengte vel lite forskning på det 🤣,,men de har forsket på HVORFOR rent anatomisk ifht lyden) Har dessverre ikke link. 

Jeg har jobbet mye  med syngende mennesker.  Både proffe og amatører.  Folk som vanligvis synger rent, kan synge surt dersom de er slitne, syke eller eldes. Og det er ikke gitt at de alltid hører det selv om de ligger under pitch.( eller over) 

Så har man tonedøve de  klarer ikke å treffe tonene...har store avvik og en monoton variasjon...

En sanger bør alltid trene sitt øre, for å synge bedre . 

Anonymkode: 788f8...9f9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mennesker som ikke er tonedøve, hvorfor synger noen av de mye falskt? Er det en ferdighet som må trenes opp, og har alle mulighet til å trene opp den ferdigheten? 

Anonymkode: 21589...c6a

Alle har ikke mulighet, men de som ikke er tonedøve kan trene opp ferdighetene til en viss grad. For å bli en god sanger kreves et godt instrumenter og mye øvelse og tid. 

Du har den stemmen du er født med. Den kan utvikles og variere innen sjangre,men aldri endres vesentlig.  Den vil også svekkes ved alder og sykdom.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er sikkert tonedøv, synger veldig falskt (ungene vil heldigvis ha nattasang uansett :P), og uansett hvor mange ganger jeg synger en sang har jeg det bare ikke i meg. Vanskelig for å tro at noen ikke kan høre at de synger falskt da, med mindre det er bare småfeil kanskje?

Anonymkode: 37f2f...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange som ikke hører det ja. Men de fleste hører det nok😊 lurt på det samme selv 

Anonymkode: a0530...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan bare snakke for meg selv - nei😄 Sang høyt engang da jeg var alene hjemme og bestemte meg for å ta lydopptak av den fine stemmen min, det jeg hørte lignet veldig på dette:

Anonymkode: 97c56...09d

Det må være den slemmeste mobbingen av en tenåring offentlig på tv jeg har vært vitne til noen gang😣

Burde vært anmeldt. 
Ja hun var veldig sær/spesiell. Og nei hun hadde ikke fin sangstemme, men man mobber da ikke folk for det! Og her er det snakk om sterke kjente og voksne maktpersoner i musikkbransjen mot et tilnærmet barn. PÅ TV foran hele landet!

Fy faen, tv2 burde skamme seg🤢

Anonymkode: 98502...f00

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har en kollega som stadig synger, og det er komplett umulig å høre hvilken sang han synger på ettersom han ikke treffer en eneste tone.

Han kan umulig høre selv hvor falskt det er, da ville han vel ikke sunget. 

Det er fryktelig å høre på, men det er nesten blitt en slags konkurranse i å gjette hvilken sang han synger. 

Anonymkode: 29dcb...91e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det må være den slemmeste mobbingen av en tenåring offentlig på tv jeg har vært vitne til noen gang😣

Burde vært anmeldt. 
Ja hun var veldig sær/spesiell. Og nei hun hadde ikke fin sangstemme, men man mobber da ikke folk for det! Og her er det snakk om sterke kjente og voksne maktpersoner i musikkbransjen mot et tilnærmet barn. PÅ TV foran hele landet!

Det er trist. 😪 Og det verste er at de som blir tatt ut til å bli på disse programmene HAR vært gjennom en castingrunde i forkant. Så rimelig spekulativt! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er trist. 😪 Og det verste er at de som blir tatt ut til å bli på disse programmene HAR vært gjennom en castingrunde i forkant. Så rimelig spekulativt! 

Nettopp. Dette tenkte jeg også på. De var jo selvfølgelig 100% klar over at personlighetens hennes ville underholde og at hun ville bli hengt ut og ledd av. Planlagt mobbing med andre ord.
Og mobbingen er tydeligvis ikke over fortsatt, over 15 år senere..Folk sitter og ler på YouTube (og KG) enda..

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Burde vært anmeldt. 

Men stylisten hennes smiler ironisk på begynnelsen. Skuespiller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...