Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har en 1 mnd gammel baby, og har nettopp kjøpt slyngevugge med motor. Hun krever egentlig ikke såå mye, men jeg har en toåring som også krever sitt - samt litt bedre økonomi denne gang og behov for å få ting til å flyte ok i hverdagen. Baby sover så godt i slyngevuggen, og kan ligge der og sove leeenge. Hun sovner andre steder også, men det er veldig praktisk for oss å kunne ha henne i slyngen mens vi styrer på med toåringen. 

men…. Jeg er litt redd for at vi lager kjedelige vaner på henne som vi kanskje ikke hadde trengt men som er nice-to-have nå som dagene er travle med stengt bhg og hele pakken. Skjemmer vi henne bort med denne konstante vuggingen? Vil hun trenge byssing resten av babytiden? De sier jo at man ikke kan skjemme bort en så liten baby, og man kan jo trille vogn eller bære i bæresele uten at man er redd for å gi de «dumme» vaner…. Erfaringer? Føler mange sier at når de blir 3 mnd / eldre så blir de «automatisk» mer selvstendig og har kanskje ikke de samme nærhets- og byssebehovene lengre…

Anonymkode: f82b1...b88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, babyer blir ikke bortskjemt av vugging. Den konstante ruggingen hjelper de med selvregulering gjennom sansemotoriske inntrykk. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke man kan skjemme bort en baby. Vi holdt og koste nesten hele tiden, og sov med han.  Men det varer jo ikke lenge uansett. De blir større, og skal ut og utforske verden 😅

Anonymkode: 2eabd...be1

• Hjerte 1
Skrevet

Nei. Om baby har behov for vugging så gi baby vugging. 

• Hjerte 1
Skrevet

Kan jeg ikke tenke meg 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

En baby vet ikke hva bortskjemt er. Den vet bare at den har behov som må dekkes. Det de derimot kan lære er at det ikke er noe poeng i å prøve lenger hvis de blir oversett nok. 

Anonymkode: 119cf...f79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...