AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #1 Del Skrevet 17. juli 2022 Jeg skal male endel innendørs, flere rom og trappegang. Har sett noen vanlige folk på Instagram som maler med malingssprøyte. Det ser ganske effektivt ut, men jeg lurer på om noen har erfaring som « amatør» med denne måten å male innendørs på? Er det lurt eller er dette verktøy forbeholdt proffene? Jeg har null peiling på oppussing, har malt noen rom i min tid - men det har ikke mer avansert enn det. Noen som har erfaring å dele? Anonymkode: 996fa...090 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 17. juli 2022 #2 Del Skrevet 17. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg skal male endel innendørs, flere rom og trappegang. Har sett noen vanlige folk på Instagram som maler med malingssprøyte. Det ser ganske effektivt ut, men jeg lurer på om noen har erfaring som « amatør» med denne måten å male innendørs på? Er det lurt eller er dette verktøy forbeholdt proffene? Jeg har null peiling på oppussing, har malt noen rom i min tid - men det har ikke mer avansert enn det. Noen som har erfaring å dele? Anonymkode: 996fa...090 Har hørt fra flere malermestere at man sprøyter men må rulle med ruller over etterpå for å rulle ut malingen og få den til å sitte. Tror ellers du sikkert vil få til å bruke selve sprøyten helt greit, er litt teknikk, men totalt sett får du nok det til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halap Skrevet 17. juli 2022 #3 Del Skrevet 17. juli 2022 Sprøytepåføring er veldig effektivt og man sparer masse tid om hele rommet skal males. Men det krever en del kunnskap og også mye tid til tildekning. Og litt erfaring. Skal vegger og tak i samme rom males, er det vanlig å male veggene først, før du dekker til veggene og avslutter med taket. Dersom du aldri har sprøytemalt tidligere, så vil jeg ikke anbefale det. Dersom du påfører litt for mye, så begynner det å sige/renne, og da må rennene slipes bort, før du tar neste strøk. (ps: det er ikke nødvendig å rulle over malingen etter at den er sprøytepåført, slik det hevdes ovenfor). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 17. juli 2022 #4 Del Skrevet 17. juli 2022 Tror ikke det blir noe greie på dersom du ikke har erfaring med det lakkerte en bil i 2006 som bare ble appelsinhud og diverse rulle er nok tingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå