AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #1 Skrevet 17. juli 2022 Hei! Kanskje litt rart og spørre her, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre ellers. Jeg har vært innom den fantastiske psykisk helsevesenet og ble ditta rundt der i flere år. Det var for krevende å finne ordentlig hjelp der, så jeg tenkte å heller finne en privat psykolog. Siden det koster (uff) så vil man jo være sikkert at det er en god en, så lurer bare på om noen har noe gode erfaringer med neon private i Oslo området. Skjønner at den som passer en passer ikke alle, spørs ka slags problemer man har (good old depresjon mm) og "kjemien" er forskjellig, men jeg bare trenger et bedre utgangspunkt enn google og ingen av mine bekjente går privat (eller dem gjør det sikkert men ikke snakker om det) Anonymkode: be93a...4b2
Daria Skrevet 17. juli 2022 #2 Skrevet 17. juli 2022 Hvis du har erfaring fra psykiatrien har du kanskje en viss idé om hva du ser etter? Mange av klinikkene (firmaene? kontorene? Hva kaller man egentlig en samling psykologer?) skriver jo litt på hjemmesidene sine om hvordan de jobber og hvilke tilnærminger de bruker, både som helhet og hver enkelt terapeut. Jeg gikk inn i dette helt uten kunnskap eller erfaring og var bare ute etter "noen å snakke med" og brukte google med stort hell - mine kriterier var beliggenhet, enkel timebestilling på nett og flere psykologer under samme tak. Tankegangen min var at det uansett ville bli et skudd i blinde - da ville det føles mindre som et personlig nederlag om det ikke funket hvis jeg ikke hadde gjort et veldig bevisst valg. Det er jo uansett ingen bindingstid - merker du første time at det ikke stemmer, er det bare å finne en ny.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #3 Skrevet 17. juli 2022 Du må dessverre bare prøve deg fram. Om du ser på listen over avtalespesialister kan du velge og vrake. Du kan også ringe 800 41 004 og spørre om en spesifikk behandler som er gode på dine problemer. Anonymkode: 2a827...41f
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #4 Skrevet 17. juli 2022 Jeg var hos forskjellige private psykologer og psykiatere for mange år siden. Det var dyrt og jeg var uheldig med alle. De forstod ikke meg, eller, de forstod ikke at jeg hadde asperger så de møtte meg på feil måte. Anonymkode: 2a827...41f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå