AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #1 Skrevet 17. juli 2022 Når står barnet opp? Når og hvor lenge sover det på dagen og når legger det seg? Min lille på 11 mnd. har strevd med søvn i mange mnd. Nå prøver vi å ha bare en lur på dagtid. Hvis luren på dagtid blir for kort, opplever jeg at hun må legges tidlig på kvelden, men så våkner hun så mye at vi må ta henne opp igjen etter en eller to timer. Og da blir hun jo ikke trøtt igjen før etter 5-6 timer.... Prøver å få en skikkelig rutine på henne, men opplever at det krever at luren på dagtid blir minst 1,5 time. Å legge henne for en ekstra lur er ofte vanskelig da hun ikke trøtt da og ikke får sove. Anonymkode: 8bf5f...f12
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #2 Skrevet 17. juli 2022 Gutt 11 mnd her. Står opp 07, første lur ca 10-1130 og andre lur ca 1430-1530. Legges kl 19 og sover mer eller mindre hele natta (våkner kanskje et par ganger, får ikke pupp lenger på natta, sover med pappa). Må trilles når han skal sove på dagtid…. Det er slitsomt, men ellers får han ikke søvnen han trenger (sover 25 min i stillestående vogn og blir supergrinete). Har du prøvd å trille? En blund er vel lite for en på 11 mnd, og for lite søvn på dagen kan gi dårlig nattesøvn også… høres ut som hun tar en slags blund nummer to når hun legges på kvelden? Anonymkode: 2b6ff...1f7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #3 Skrevet 17. juli 2022 Vi er også i overgangen fra to til en dupp (blir en dupp omtrent annenhver dag). Sønnen vår er straks 12 mnd. og sover vanligvis 19-07 (med 1-2 korte oppvåkninger for å få smokk😅). Vi sliter også med dupp nummer to og tenker å kjøre cold turkey med dupp klokken 11 fremover, så får vi tåle litt sutring og tidlig leggetid en liten stund😅 Anonymkode: f3c4d...09f
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #4 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gutt 11 mnd her. Står opp 07, første lur ca 10-1130 og andre lur ca 1430-1530. Legges kl 19 og sover mer eller mindre hele natta (våkner kanskje et par ganger, får ikke pupp lenger på natta, sover med pappa). Må trilles når han skal sove på dagtid…. Det er slitsomt, men ellers får han ikke søvnen han trenger (sover 25 min i stillestående vogn og blir supergrinete). Har du prøvd å trille? En blund er vel lite for en på 11 mnd, og for lite søvn på dagen kan gi dårlig nattesøvn også… høres ut som hun tar en slags blund nummer to når hun legges på kvelden? Anonymkode: 2b6ff...1f7 Tusen takk for svar. Må si det høres ut som en drøm med et barn som sover så mye. HI Anonymkode: 8bf5f...f12
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #5 Skrevet 18. juli 2022 Her har vi måttet kutte til bare en lur fordi hun slet med å sovne på kvelden. Hun sovnet kl 19, men våknet etter en times tid og holdt det gående. Sovnet igjen, våknet etter 30 min osv. Ofte måtte vi bare gi opp og ta henne opp og la henne være våken til vi la oss. Så slitsomt! Gikk litt over to uker hvor hun var kjempetrett før legging (sånn nesten sovne i kveldsmaten), og hun våknet masse på kvelden. Gradvis ble det bedre, og nå sover hun stortsett i ett fra 19.30 til 7.30. Om hun våkner er det bare å gi sutt så sovner hun igjen. Sover på dagen fra ca 11 og maks 1,5 time. Hun er 1 år og 4 måneder, spent på hvordan det blir når hun starter i barnehage i midten av august. Anonymkode: 68e11...db3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #6 Skrevet 18. juli 2022 15 mnder Står opp alt mellom 07-09 , men som oftest 08. Dagsdupp mellom 11-12:30 og sover max i 1,5t. Tar max 10 min før han snorker i vognen sin. Legger seg til kvelds ca 08 Anonymkode: 3a4ce...005
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #7 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Tusen takk for svar. Må si det høres ut som en drøm med et barn som sover så mye. HI Anonymkode: 8bf5f...f12 Ja, han sover mye, men man blir litt sprø av å trille to turer hver dag! Jeg liker egentlig å gå tur. Men når man er på 20-30000 skritt hver eneste dag, blir det i overkant😅.Skulle ønske vi fikk han til å sove lengre dupper i vogna uten å trille. Men er veldig glad han sover godt på natta nå - frem til 8 måneder var det amming hele natta 🙃. Håper det løser seg for dere🥰 Anonymkode: 2b6ff...1f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå