AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #1 Skrevet 17. juli 2022 Flere jeg har snakket med har hatt ganske heftige seanser for å få ut morkake, blitt sydd masse osv etter babyen er ute. Hvordan er det å få ungen på brystet og kave med amming for første gang, når man potensielt skal igjennom alt dette? Kommer de og tar ungen igjen, da. Eller må man ligge der og passe på ungen gjennom smertene? Anonymkode: 79bd3...9a6
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #2 Skrevet 17. juli 2022 Min baby ble lagt på brystet mitt mens jeg fikk ut morkaken og de sydde meg. Da lå han bare der og slappet av og ble kosa med. Vi ventet med ammingen til jeg var ferdig sydd og kunne ta ned beina fra bøylene og ligge behagelig 😊 Anonymkode: 32dc2...1a3 6
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #3 Skrevet 17. juli 2022 Man får vel bedøvelse om man må sy? Anonymkode: fc930...f92
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #4 Skrevet 17. juli 2022 Lå på brystet hele tida, amming først etter at alt det andre var ferdig. Merka at det var viktig med kroppskontakt. Med et av barna lå barnet på brystet utenpå klærne mine ganske lenge. Slutta ikke å gråte før vi fikk hud mot hud. Anonymkode: 7175c...3b5 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #5 Skrevet 17. juli 2022 Føler hele greia var så blurry og tåkete, var hverken i lykkerus eller syntes det var vondt/ekkelt😅 var først noen timer etterpå, når vi hadde stelt oss, såist og kommet på eget rom at det var sånn «wtf vi har jo fått en baby😍»,😅 Anonymkode: edb1d...002 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #6 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Man får vel bedøvelse om man må sy? Anonymkode: fc930...f92 Ja, en spray med lokalbedøvelse fikk jeg. Anonymkode: e96aa...6fa
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #7 Skrevet 17. juli 2022 Med fare for å være veldig klisjè; det er mine 3 livs største øyeblikk, og jeg kunne fått 10 unger til bare for det første magiske øyeblikket der. Her kom riktignok morkaka enkelt (tror jeg). Syinga merka jeg ingenting til, hadde mer enn nok å fokusere på inni bobla med meg og baby 💖 Anonymkode: 71b62...d58 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #8 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Føler hele greia var så blurry og tåkete, var hverken i lykkerus eller syntes det var vondt/ekkelt😅 var først noen timer etterpå, når vi hadde stelt oss, såist og kommet på eget rom at det var sånn «wtf vi har jo fått en baby😍»,😅 Anonymkode: edb1d...002 Slik var det for meg også. Baby lå på brystet/magen min mens de styrte med navlestrengen, morkaken kom ut og de sydde. Jeg husker ikke engang at jeg faktisk pressa morkaka ut. Syinga kjente jeg, men det var ikke vondt pga. hadde pudendalbedøvelse (den fikk jeg rett før selve trykkinga). Alt føltes tåkete og det var på en måte ikke mulig å ta innover seg mer fordi selve fødselen var så friskt i minne. Anonymkode: b59f7...aff 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #9 Skrevet 17. juli 2022 Det gikk helt fint for min del, når de endelig fikk kuttet navlestrengen. Det var så sinnsykt vondt når den gned mot brannsårene 😂 Anonymkode: 0cf70...a48
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #10 Skrevet 17. juli 2022 Jeg måtte klippes ved første fødsel, og derfor sydd en del. Men baby lå på brystet hele veien mens de sydde. Husker bare at føttene mine dovnet litt bort på slutten av syingen fordi de hadde ligget så lenge oppi bøylene😅 fikk lokalbedøvelse når de sydde. Fikk for lite først, men sa bare at jeg kjente at de sydde og så fikk jeg litt mer. Ikke vondt i det hele tatt. har ikke merka noe til morkaka ved noen av fødslene. Jordmor har sagt at nå kommer morkaka, og at jeg må presse. Men det har vært minimalt, og baby har vært på brystet hele veien. tok ganske lang tid før baby ble lagt til for å bli ammet alle gangene. 1-2 timer etter fødsel hvis jeg husker riktig. Anonymkode: 1d9f3...715
Jordbærpike99 Skrevet 17. juli 2022 #11 Skrevet 17. juli 2022 Jeg ble sydd i ca 2 timer men det gjorde ikke vondt og det var ikke plagsomt og det føltes ikke ut som 2 timer heller😄 Fikk baby med en gang opp på brystet med en gang, og vi lå bare hud mot hud, koste, ammet osv. det var bare nyte tid med baby hele den tiden de holdte på med morkaken og syingen. Syns ingenting av dette var ubehagelig eller noe sånn. Husker det bare som koselig. Morkaken kom etter 15-30 min ish😊 fikk sett den og hele pakka. Etter jeg var ferdig sydd så veide de og målte baby
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #12 Skrevet 17. juli 2022 Jeg merka ingenting til hverken morkake eller sying, var så maltraktert der nede etter å ha trøkt ut babyen. Vet ikke om det var et beroligende svar til TS, men... Anonymkode: c1b23...98a
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #13 Skrevet 17. juli 2022 Morkaken min måtte hjelpes ut med heavy massasje og jeg ble sydd i to og en halv time mens baby koste seg med meg. Han lå på brystet når de jobbet med morkaken, også bygget de opp med puter og dyner sånn at baby kunne ligge i armkroken min mens de sydde. Planen deres var egentlig at baby skulle stelles og kose seg med pappaen sin mens de sydde, men han begynte å kravle etter brystet veldig raskt, så da ble det puteborg i stedet. Anonymkode: 3e217...456
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #14 Skrevet 17. juli 2022 Fantastisk å få baby på brystet. Siste fødsel lå baby på brystet noen timer pga blødning/drypp hos meg før vi ble flyttet til barsel. Morkake/sying er piece of cake ift fødsel og nesten ikke merkbart. Ville ikke bekymret meg for dette øyeblikket, det er det beste med hele fødsel og det kommer til å føles naturlig. Anonymkode: 5323d...2bf 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #15 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Flere jeg har snakket med har hatt ganske heftige seanser for å få ut morkake, blitt sydd masse osv etter babyen er ute. Hvordan er det å få ungen på brystet og kave med amming for første gang, når man potensielt skal igjennom alt dette? Kommer de og tar ungen igjen, da. Eller må man ligge der og passe på ungen gjennom smertene? Anonymkode: 79bd3...9a6 Kjente ingen ting verken av etterbyrden eller sying. Fikk bedøvelse i mellomkjøttet. Anonymkode: a13b2...98d 1
Luckiness Skrevet 17. juli 2022 #16 Skrevet 17. juli 2022 Gikk helt fint for meg begge gangene. Ene gangen ble det sydd litt også. La lite merke til både sying og morkake. Var i min egen verden. Men er vel bare å få far til å holde imens om en synes det er ubehagelig selv mens det styres på. 2
Minlilleflokk<3 Skrevet 17. juli 2022 #17 Skrevet 17. juli 2022 Jeg har kun positiv erfaring (1 fødsel så langt) Alt av smerter forsvant sekundet etter at han kom ut og den stunden han lå på brystet er noe av de lykkeligste minnene jeg har:) morkaka kom enkelt ut, hadde ingen smerter. Syingen gikk fint til jeg plutselig skvatt til pga at jeg plutselig kjente et stikk, og da fikk jeg ny bedøvelse og kjente ingenting igjen. Hadde en student som sydde og brukte lang tid, men alt fokus var på mini som lå på brystet. Kan legge til at den syingen er jeg kjempefornøyd med i ettertid, hun var så nøye og jeg hadde ikke noe vondt/svie i etterkant da jeg gikk på do. (Ble klippet og hadde noen små rifter). Er gravid igjen nå og ser frem til å få baby på brystet igjen:) 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #18 Skrevet 17. juli 2022 Født 3 ganger og jeg husker ingenting av at morkaken skal ut. Er i lykkerus på det tidspunktet med baby på brystet. Sying er og bare en bagatell i forhold til fødselen. Har vært opptatt med baby. Og jordmødrene pleier alltid være lettet og glade de og på dette tidspunktet så det er liksom bare en veldig fin stemning. Så er det etterhvert inn på barsel. Anonymkode: be34c...5bb 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #19 Skrevet 17. juli 2022 Glemte og kommentere amming. Det er veldig lite stress på det tidspunktet. Baby suger, men ikke så lenge. De får i seg en god dose og pleier sove veldig godt etterpå. Anonymkode: be34c...5bb
Mwfa Skrevet 17. juli 2022 #20 Skrevet 17. juli 2022 Beste følelsen er å få baby på brystet. Ble sydd og var egt veldig deilig og betryggende å ha lille nurket med meg mens morkaken skulle ut og ting skulle fikses. Fokuset ble bare å se på den lille fantastiske skapningen. Alt annet "skjedde bare". 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå