Gå til innhold

Er det flere her som er dønn møkk lei reklame?

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterbie
Skrevet

For jeg orker snart ikke mer. Det er reklame overalt. OVERALT! Jeg er møkk lei av alt skrålet. Jeg skjønner at bedrifter og sånn må finansiere seg selv, men hvorfor må det være så utrolig sabla mye av det?! Altså det MÅ finnes andre måter noen ganger å få inntekter på bortsett fra reklame. For det virker som om det bare har blitt en lat og lettvint løsning på å tjene penger.
Sånn seriøst kjøper virkelig folk ting og produkter de ser på reklame? For jeg har alltid så lenge jeg kan huske unngått som pesten å kjøpe produkter og tjenester jeg ser på reklame bare fordi det er reklame av det. Så mye hater jeg det.

Jeg vet jeg burde flytte til en øde øy vekk fra sivilisasjon og internett og aviser og tv og radio for å bli kvitt det, men dessverre er det ikke mulig å leve på den måten. Får å leve komfortabelt betyr vel å leve med kapitalismen. Jeg skulle bare ønske at de kunne roe ned litt, fordi mengden med reklame bare fortsetter å øke hele tiden. Altså det må gå an å si stopp, nå er det faktisk nok. Ikke øk mengden noe mer nå. All denne reklamen tror jeg faktisk øker stressnivået til folk og er direkte helseskadelig. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Facebook er jo helt ødelagt av reklame. Og nesten mest fordi det ofte er svindel, de reklamene som får "innpass" hos Facebook. Ingen kontroll på noe. Men folk går fem på og klikker på reklamer de ser der, de tror visst det er mer "pålitelig" fordi det blandes blant alle poster og innlegg fra folk du kjenner på Facebook-veggen din. 

Jeg kan tåle mange reklamer, men det jeg virkelig hater mest av alt, er spillreklamer. Som reklame for alle mulige slags pc- og mobilspill og også betting og sånn sportsspill. Jeg hater dem. 

• Liker 7
Skrevet

Føler meg også overlesset av reklame. Den reklamen jeg hater mest er den jeg blir påtvunget gjennom videoer på diverse nettaviser. Hvis jeg vil vite hva den nyhetssaken handler om, så tvinges jeg faktisk igjennom 2-3 irriterende reklamer som både bråker og tar opp tid.

Kunne de ikke bare hatt på et annonsebanner over/under i stede?? Jeg følger jo ikke med på disse drittreklamene de tvinger på meg uansett, blir bare sur. Det samme gjelder YouTube og ikke minst Snapchat! Før pleide jeg kose meg med disse søte Bitmoji storiene som kommer der, nå er jo også de proppfulle av reklame, faktisk midt i så man faller ut av historien 🙄

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig! Er ekstremt lei! Det er uendelig mye av det. Som tusen veps du aldri blir kvitt uansett hvor mye du vifter dem vekk. 

Anonymkode: 79f2e...090

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, Anononyma said:

Føler meg også overlesset av reklame. Den reklamen jeg hater mest er den jeg blir påtvunget gjennom videoer på diverse nettaviser. Hvis jeg vil vite hva den nyhetssaken handler om, så tvinges jeg faktisk igjennom 2-3 irriterende reklamer som både bråker og tar opp tid.

Kunne de ikke bare hatt på et annonsebanner over/under i stede?? Jeg følger jo ikke med på disse drittreklamene de tvinger på meg uansett, blir bare sur. Det samme gjelder YouTube og ikke minst Snapchat! Før pleide jeg kose meg med disse søte Bitmoji storiene som kommer der, nå er jo også de proppfulle av reklame, faktisk midt i så man faller ut av historien 🙄

Jeg har begynt å abonnere på youtube. 69 kr måneden, så er all reklame borte.

Anonymkode: b4f63...c68

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har begynt å abonnere på youtube. 69 kr måneden, så er all reklame borte.

Anonymkode: b4f63...c68

Jeg vet det er en mulighet, men jeg gidder ikke betale 69 kr her og 119 der for hver minste lille ting man skal se på. Begynner helt ærlig å bli litt lei av alle disse 50-lappene en blir skvist for i alle retninger også.

Før hadde de reklamebannere, verden gikk rundt da og - og for å være ærlig, det er større sjans for at jeg kjøper noe jeg så på et uskyldig banner enn noe jeg ble skreket til om fra en dust reklamefilm jeg ikke ville ha.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Ja, laget et innlegg her for ikke så lenge siden. Er ikke noen gang jeg ønsker meg et gevær så mye som når jeg ser en reklame. Hadde reklame vært en person hadde jeg blitt drapskvinne.

Og jeg fatter ikke de som velger å delta på reklamer! Vil de seg selv så vondt? Jeg hater jo trynet på dem! Feks han Pepsi Max gutten. Er så lei det trynet hans over alt! Og mange andre såklart! 
Og den jævla stemmen til han i Power reklamen! Og alt bullshitet deres!! «Nå får du dette supre produktet til kun 20.000!!!»

«Biltema, OoO»

lol, hallo, jeg trenger ikke dette produktet og jeg finner ting til 90% på Finn og kanskje 50% billigere i andre butikker. 

Bortkastet for miljøet er det og. Produksjonen av alle plakatene. Er de så desperate etter å selge? Skulle ikke vi få ned forbruket? Nei.. vi skal visst handle held tiden.

Endret av Avstand
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Plakater er greit. De holder kjeft. Skriker ikke til deg. Avbryter ikke det du ser på. Blinker ikke så du får epilepsianfall. Alt annet derimot…. BURN! 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

bruker adblocker alle steder det lar seg gjøre. så blir det litt mindre reklame tilsammen.

det mest irriterende er de reklamene som dekker hele artikkelen du skal lese. og så går det ikke an å gjøre de mindre.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Ænema skrev (Akkurat nå):

bruker adblocker alle steder det lar seg gjøre. så blir det litt mindre reklame tilsammen.

det mest irriterende er de reklamene som dekker hele artikkelen du skal lese. og så går det ikke an å gjøre de mindre.

Ja men. Det er en dråpe i havet. Problemet er mye mer omfattende. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Adblock Pluss fungerer utmerket, YouTube bruker jeg så mye at det er verdt å abonnere på.

Anonymkode: 0fcad...dad

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir rett og slett sliten av all reklamen.

• Liker 5
Skrevet

Hehe, åja. Bytter kanal på radio og tv, scroller forbi, blar forbi... 

Husker hvor himla stas det var da TV2 kom, jeg som bare hadde hatt NRK bestandig fikk endelig se reklamefilmer 😆

Men har egentlig alltid lurt på hvordan folk kan bli så påvirket. De må jo bli det, siden reklame består. Tror liksom jeg selv er unntaket. 

Mannen min jobber innen markedsføring og tjener greit, kan man godt si. Så sånn sett er jeg vel ikke lei 🤪

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja men. Det er en dråpe i havet. Problemet er mye mer omfattende. 

ja det er det. men hva kan man gjøre. jeg pleier sette på mute på pc når de starter bråket. så slipper jeg iallfall å høre på drittet. ikke like lett på snapchat dessverre

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For ikke å glemme søppel drit reklame som vi nå tvinges til å få på sms eller e-post. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig, jeg er så dritt lei av å måtte se 40 sek reklame for å se et 10 sek klipp på en avis, eller influensere som reklamerer for dritt som skal være «såååå fantastisk», eller reklame midt i en film eller på radioen når jeg kjører bil. Det er som man drukner i reklame og jeg unngår faktisk en hel del produkter på grunn av enorme mengder reklame 

Anonymkode: ab7f5...f79

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt enig, jeg er så dritt lei av å måtte se 40 sek reklame for å se et 10 sek klipp på en avis, eller influensere som reklamerer for dritt som skal være «såååå fantastisk», eller reklame midt i en film eller på radioen når jeg kjører bil. Det er som man drukner i reklame og jeg unngår faktisk en hel del produkter på grunn av enorme mengder reklame 

Mange radiokanaler er jo bare reklame med et par sanger innimellom. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater reklame så dypt og inderlig at jeg har fjernet det helt fra livet mitt for lenge siden. Det eneste stedet jeg blir konfrontert med reklame er når jeg ser det på gata, og selv da kjenner jeg at jeg blir aggressiv. 

Anonymkode: c8e00...03b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du går jo tydeligvis fem på hver gang. Hvorfor klikke på de vidoene?

Anonymkode: ba9ec...15b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg droppa tv2 Play da de begynte å snike litt reklame inn der også. Jeg betaler for å slippe. Så begynner de å snike det inn. Farvel, ses aldri igjen! 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...