Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskrifta sier,

Min samboer har en venninne jeg absolutt ikke kan fordra. 
Det har ingenting med at hun er kvinne. 

Problemet er at hun har ingen respekt for noen, ikke for min samboer og ikke for noen andre. Hun turer frem som det passer henne. Hun sladrer og lager historier om alt. Og hun lager splid og drama hvorenn hun går. Typiske meldinger hun kan sende min samboer er f.eks "hva gjør dama di hos NN" eller "dama di sa til NN drit i deg, er ikke han hun vil ha" osv. Typisk opptreden i vårt hjem er å henvende seg til min samboer for å få viljen sin da hun vet at hos meg er det ingenting å hente. 

Noen som har noen tips om hvordan vi kan løse det her? Jeg kan ikke si at sorry mac, hun der får du ikke treffe. Samtidig plager det meg at når jeg har gjort så utrykkelig klart at jeg ikke tåler trynet hennes at han inviterer henne over uten å respektere at dette er mitt hjem og jeg vil faktisk ikke sjikaneres i eget hjem. 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Chlypa skrev (1 minutt siden):

Som overskrifta sier,

Problemet er at hun har ingen respekt for noen, ikke for min samboer og ikke for noen andre. Hun turer frem som det passer henne. Hun sladrer og lager historier om alt. Og hun lager splid og drama hvorenn hun går. Typiske meldinger hun kan sende min samboer er f.eks "hva gjør dama di hos NN" eller "dama di sa til NN drit i deg, er ikke han hun vil ha" osv. Typisk opptreden i vårt hjem er å henvende seg til min samboer for å få viljen sin da hun vet at hos meg er det ingenting å hente. 

Noen som har noen tips om hvordan vi kan løse det her? Jeg kan ikke si at sorry mac, hun der får du ikke treffe. Samtidig plager det meg at når jeg har gjort så utrykkelig klart at jeg ikke tåler trynet hennes at han inviterer henne over uten å respektere at dette er mitt hjem og jeg vil faktisk ikke sjikaneres i eget hjem. 

Er det sannhet i det hun sier? Hvis ikke så hadde hun ikke kommet inn i mitt hjem!

Anonymkode: 8e7ae...f34

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det sannhet i det hun sier? Hvis ikke så hadde hun ikke kommet inn i mitt hjem!

Anonymkode: 8e7ae...f34

Det hun sier er at min samboer er en tøffel fordi hun ikke lengre kan komme hit og styre som hun vil. Og det kan hun jo ikke - jeg er jo her. Svigermor sier at hadde jeg ikke vært her så hadde hun fortsatt styrt akkurat som hun ville her i huset som hun bestandig har gjort. 

Det høres litt ut som vi kjemper for territorium i grunn når jeg leser hva jeg selv skriver. 

Så derfor er jeg en bitch. Jeg har også hørt dramaqueen. Utnytter han for penger. Løgner. Utroskap. Og mye annet. Det eneste som er sant er at jeg forlanger respekt for meg, samboer og våre ting i mitt eget hjem. Jeg orker ikke å sitte i min egen sofa og få høre at jeg er ditt og datt. Det gjør meg nok helt sikkert til en bitch i øynene på noen som ikke forstår konseptet med respekt.  (Jada, ta det som man vil. Jeg fordrar jo faktisk ikke dama og det kan jo for noen indikere at jeg legger på litt - men trust me. Hun eier ikke respekt for noe eller noen. Jeg har defor bestemt meg for at jeg skal være den første og når jeg først har bestemt meg for at jeg ikke orker å bli rakket ned på i eget hjem). 

Alt hadde egentlig vært helt ok og jeg kunne også vært hyggelig kunne hun bare vært høflig, og sluttet å fortelle skrønehistorier til alt og alle. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes du bommer fullstendig her. Spørsmålet du bør stille kjæresten din er hva han synes om noen som gjør de tingene hun gjør. Er det en bra person? Er dette en oppførsel han kunne ha funnet på selv? Synes han hun behandler deg bra? Hvis svaret på ett av disse spørsmålene er ja, så må du nesten vurdere om du og kjæresten er kompatible. Hvis svaret er nei så får han ordne opp med henne selv, altså redusere kontakten. Men det er i så fall noe som får komme på hans initiativ. Hvis han heller ikke liker oppførselen hennes men ikke klarer å sette grenser for seg selv så mener jeg at han ikke er voksen nok til å være i et forhold.

Ikke fyr deg opp over dette, TS. Ta en prat med han og len deg tilbake og se nøye på hva han gjør med saken.

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ærlig talt ikke scenarioet i det hele tatt. Hva gjør hun i deres hjem? Hvirdan kjenner hun svigermor? Og hvorfor lar typen din hun overkjøre dere? Er dere veldig unge eller? Hadde gitt klar beskjed til begge jeg. 

Anonymkode: 8993a...36b

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det er mildt sagt litt vanskelig å relatere, men jeg skal gjøre det kort og enkelt:

Din samboer bør ikke ha noen venninne. 

Endret av Perle
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Høres ikke ut som et sunt vennskap mellom noen generelt dame eller mann . Mann opp gubben og be han fortelle dama at å snakke dritt om dama hans kan hun kutt ut. Ved å ikke gjøre det , bekrefter han nesten det hun sier...🤷

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Chlypa skrev (35 minutter siden):

Som overskrifta sier,

Møt henne hjemme, så alle dere 3 prater ut

Anonymkode: 396f8...362

Skrevet

Er hun esken hans? 

Skrevet

Jeg begynner faktisk å lure på om han (samboeren din) i hemmelighet vil i buksa på henne, ha sex med henne. Enten det, eller så har han og hun hatt det før, og han vil tilbake til det. Ingen mann sitter og finner seg i at en "venninne" snakker dritt til samboeren og partneren hans vel!?? Det høres jo helt vilt ut, at han bare lar henne slenge dritt og holde på. 

Jeg kjenner jeg blir nesten sint bare ved tanken på - å skulle tolerere noe sånt hadde jeg bare ikke gått med på. Hans lojalitet hører til hos deg, og ikke hos en sladrekjerring som snakker dritt om alt og alle.

Ta det opp med han på en seriøs måte, og spør hvorfor han ikke backer deg opp og setter henne på plass når hun begynner!

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstod ikke helt... Svigermor er på DIN side? Og samboeren din er på venninnen hans side?

Jeg hadde ærlig talt ikke giddet å konkurrere med ei venninne hvor jeg kom på andre plass. Så desperat og patetisk er jeg ikke...

Anonymkode: faf15...9ff

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Perle skrev (4 timer siden):

Det er mildt sagt litt vanskelig å relatere, men jeg skal gjøre det kort og enkelt:

Din samboer bør ikke ha noen venninne. 

Skjerp deg! En mann kan helt fint ha en venninne så lenge hun oppfører seg normalt som folk flest.

Anonymkode: 1aa55...90d

• Liker 3
Skrevet

Trist å måtte ha sånne mennesker i sin omgangskrets :( 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skjerp deg! En mann kan helt fint ha en venninne så lenge hun oppfører seg normalt som folk flest.

Ok.  😅 

Jada, det er helt nomalt att mannen pleier omgang med «venninner».. 

Lykke til 🙌🏻

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Perle skrev (2 minutter siden):

Ok.  😅 

Jada, det er helt nomalt att mannen pleier omgang med «venninner».. 

Lykke til 🙌🏻

Jeg er selv dame og har en mannlig bestevenn. Vi er som bestevenner, ikke to elskere. Vi tenner ikke på hverandre. Æsj altså! Seriøst , det er bare usikre damer som snakker sånn som deg. Det er faktisk kvalmt å høre på. Alle damer i verden tenner ikke på typen din bare fordi du gjør det.

• Liker 3
Skrevet

Hvor gamle er dere?

Skrevet
Chlypa skrev (5 timer siden):

Som overskrifta sier,

Den som har slike «venner « , trenger ikke fiender ..

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer med samboeren din da, er han helt tøffel?

Du sier hun ikke respekterer han og at hun sprer dritt om deg, hvorfor i huleste synes han det er OK?

Du sier du ikke kan si sorry mac, hun får du ikke treffe, som om eneste alternativ er å bestemme over han. Går det ikke an å ta en samtale med han og få han til å forstå det selv??

Anonymkode: 62c60...e3c

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er selv dame og har en mannlig bestevenn. Vi er som bestevenner, ikke to elskere. Vi tenner ikke på hverandre. Æsj altså! Seriøst , det er bare usikre damer som snakker sånn som deg. Det er faktisk kvalmt å høre på. Alle damer i verden tenner ikke på typen din bare fordi du gjør det.

Mine to bestevenner fra barneskolealder (menn) er forsatt mine "beste venner", men jeg kjenner min plass. Jeg tror  ikke deres koner hadde likt å ha meg styrende på der hjemme eller alene på telttur med deres menn. 

Poenget er ikke å være redd for at en kvinne skal tenne på min samboer (min er latterlig pen og nesten ti år yngre en meg på 37) , og jeg VET han er omsvermet) , poenget er at andre kvinner ikke bør ha noen plass i hans liv på denne måten. Han har allerede to kvinner i sitt liv; MEG og sin lille datter. (Tre, om vi inkluderer svigermor😂)

Når det er sagt, er du naiv dersom du tror disse bestevennene dine ikke under noen omstendigheter ville ligget med deg. Jeg er som nevnt ovenfor urgammel (i hvertfall etter kg’s målestokk :Knegg:) og har vært ute en vinternatt før..

Jeg er veldig glad i menn, liker de bedre enn kvinner generelt, og jeg setter pris på deres selskap og å diskutere med de. Er vi i et selskap ender jeg alltid opp i «herreavdelingen». 
Men jeg har stor respekt for min samboer og skjønner hvor grensen går.

-Jeg blir ikke med nabopappaen ut på badetur, eller tilbringer kvelden på noen annen manns terrasse. Ikke har jeg lyst, og ikke hadde det respektfullt ovenfor min egen. 
-Hadde han kommet hjem og sagt han skulle på vinkveld hos en vennine eller på kino, hadde jeg tatt han med på legevakten for å sjekke etter slag.

Endret av Perle
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Perle skrev (1 time siden):

Mine to beste venner fra barneskolealder (menn) er forsatt mine beste venner, men jeg kjenner min plass. Jeg tror  ikke deres koner hadde likt å ha meg styrende på der hjemme eller alene på telttur med deres menn. 

Poenget er ikke å være redd for at en kvinne skal tenne på min samboer (min er latterlig pen og nesten ti år yngre en meg på 37) , og jeg VET han er omsvermet) , poenget er at andre kvinner ikke bør ha noen plass i hans liv på denne måten. Han har allerede to kvinner i sitt liv; MEG og sin lille datter. (Tre, om vi inkluderer svigermor😂)

Når det er sagt, er du naiv dersom du tror disse bestevennene dine ikke under noen omstendigheter ville ligget med deg. Jeg er som nevnt ovenfor urgammel (i hvertfall etter kg’s målestokk :Knegg:) og har vært ute en vinternatt før..

Jeg er veldig glad i menn, liker de bedre enn kvinner generelt, og jeg setter pris på deres selskap og å diskutere med de. Er vi i et selskap ender jeg alltid opp i «herreavdelingen». 
Men jeg har stor respekt for min samboer og skjønner hvor grensen går.

-Jeg blir ikke med nabopappaen ut på badetur, eller tilbringer kvelden på noen annen manns terrasse. Ikke har jeg lyst, og ikke hadde det respektfullt ovenfor min egen. 
-Hadde han kommet hjem og sagt han skulle på vinkveld hos en vennine eller på kino, hadde jeg tatt han med på legevakten for å sjekke etter slag.

Det var derfor jeg skrev dersom hun oppfører seg normalt som folk flest. De fleste invaderer ikke folk på den måten uansett om det er snakk om en kompis eller en venninne. Tror mange menn også hadde begynt å lure hvis dama deres hadde en så falsk og påtrengende venninne som drev på sånn.

Selvfølgelig kjenner man sin plass, men det bør være rom for venner også. Det trenger man det. Jeg har også vært ute en vinternatt før. Det er mildt sagt. Jeg og bestekompisen min er begge i 30 årene,han er gift og har tre barn. Jeg er gudmor og bonustante for dem.

Jeg har flere mannlige venner også, hadde de vært interessert så hadde de prøvd seg for flere år siden. De som prøver seg er det bare å kutte ut. De som klarer å se deg som en person og venn beholder man kontakt med.

Det siste der skjønner jeg ikke problemet med. Husk at det forresten finnes voksne folk som er single.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...