Gå til innhold

Dere som kommer i fra Oslo: Er det sånn at dere har innvandrervenner fra hele verden? Eller har dere stort sett etnisk norske venner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lirer på det?

Anonymkode: eb462...e9d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lirer på det?

Er det slik at dere feks. har 1 venn fra Pakistan, 1 venn fra Somalia, 1 venn fra Afghanistan og 3 venner fra Norge i venninneflokken? Eller er det mer adskilt mellom gruppene?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Oslo og har gjort det hele voksenlivet. Har ikke veldig mange venner som selv har innvandret, men en del hvor en eller begge foreldre gjorde det.

I kretsen venner/gode bekjente har de bakgrunn fra Chile, Pakistan, Afghanistan, Sør-Afrika, Somalia, Etiopia, Sri Lanka, Palestina, Sverige, Nederland, Colombia og Spania. Så ja, variert.

Men generelt vil jeg si innvandrergrupper holder seg mye med sine egne, særlig i første generasjon. 

Anonymkode: 01911...390

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Meg å min vennekrets holder oss bare til etnisk norske folk.

Anonymkode: dd454...61d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen utenlandske venner. Bor i Oslo.

Anonymkode: 388a3...73d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen innvandrervenner.

Anonymkode: db41c...bac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor i Bergen og har en venn som har innvandret fra India, en elsker fra UK og nei.. det var det. 

Anonymkode: e24ed...dd4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ingen innvandrervenner.

Er det dere norske som ikke vil bli venner med innvandrerne? Eller er det innvandrerne som ikke vil bli venner med dere?

Skrevet

Jeg har et par venninner fra videregående med pakistansk bakgrunn, men jeg er oppvokst og bosatt på Oslo vest hvor det fortsatt er ganske homogent. Tror jeg stort sett hadde én med ikke-vestlig bakgrunn i klassen på barne- og ungdomsskolen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det dere norske som ikke vil bli venner med innvandrerne? Eller er det innvandrerne som ikke vil bli venner med dere?

Har aldri vært i en situasjon hvor det har vært aktuelt å bli venner med noen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at integreringen har kommet ganske kort når jeg leser denne tråden.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Skjønner at integreringen har kommet ganske kort når jeg leser denne tråden.

Nei, sier du det? Innvandrerne klumper seg jo sammen, på grensen til ghettofisering 

Anonymkode: 516cb...5fb

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Født og oppvokst i Oslo. Har ikke venner fra hele verden, er for asosial til å ha samlet 200 venner. Men har venner fra "hele" verden. 

Anonymkode: e6230...684

AnonymBruker
Skrevet

Spørs vel litt på hvor i byen man er fra også. Oslo nord her, har ikke en eneste venn av utenlandsk opprinnelse, knapt bekjente.

Anonymkode: 117b0...118

• Liker 2
Skrevet

Har ingen innvandrervenner. Det var nesten ingen med innvandrerbakgrunn i området jeg vokste opp.

I voksen alder har jeg ikke hatt noen nær relasjon med noen innvandrer. Datet en dame med innvandrerbakgrunn for en stund siden. 

AnonymBruker
Skrevet

Bor ikke i Oslo nå, men bodde der før. Men jeg har venner fra Pakistan, Iran, India, Tyrkia, Sverige, Spania, Island og Romania. Vennene jeg har fra Pakistan og Tyrkia er ikke veldig nære, føler de holder sitt liv litt på avstand. Men veldig koselige på jobb, og har tatt en kopp kaffe med de på cafe noen ganger. Bestevenninnen min er fra Romania. 

Og da jeg bodde i Oslo som ung, så var jeg venner med folk fra flere forskjellige steder. Er oppvokst på østkanten. 

Anonymkode: fee2e...464

AnonymBruker
Skrevet

Kommer fra Oslo øst og har hatt venner fra veldig mange land fra jeg var liten.

Anonymkode: f94dc...78a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oppvokst på østkanten i Oslo og har gått på skole med folk fra "hele verden". Alle de nære venninnene mine er dog etnisk norske, men mannen min er fra India. Har bekjente fra mange ulike land. 

Anonymkode: 8f893...674

Skrevet

Har ingen med innvandrerbakgrunn i omgangskretsen min. Men har flere venner som er av innvandrerbakgrunn men vi henger oftest en og en. 

De velger oftest "sine egne" og takket oftest nei til ting med flere . Dessverre 

Skrevet

Egentlig ingen. Uten at det er noen spesiell grunn, møtt de gjennom studier og organisasjonsliv. Men en kollega som nå er såpass nær at jeg tenker hun nok er blitt litt venn. Fra Pakistan. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...