AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #1 Skrevet 17. juli 2022 Jeg har fem kurver med bær jeg må få gjort noe med før de blir dårlige, og tenker da å lage syltetøy, noe jeg aldri har gjort før. Hva er enkleste og beste måten å gjøre det på? Jeg har heller ikke syltetøyglass, men jeg kan vel bruke disse glasskrukkene med patentlokk? Anonymkode: 60155...8d9
missbluebird Skrevet 17. juli 2022 #2 Skrevet 17. juli 2022 Hadeland har en grei måte på det: https://www.hadeland.com/hjemmelaget-syltetoy/ Det er det jeg har brukt og det virker veldig greit. Så lenge det er glasskrukker, så skal det gå fint. Hadde en dårlig opplevelse med plastikk, så det er ikke til å anbefale!
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #3 Skrevet 17. juli 2022 Tenker du å fryse det eller ikke? Anonymkode: 3e3b2...c38
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #4 Skrevet 17. juli 2022 Rørt jordbærsyltetøy er mye bedre og friskere enn kokt. Kjør jordbær og sukker litt med en stavmikser. Putt i frysebeger, og frys ned. Evt bruk sånn pulver fra matbutikken i for å få det tykkere. Husker ikke hva det heter. Anonymkode: 2b900...75b 1
chi Skrevet 18. juli 2022 #5 Skrevet 18. juli 2022 Kjør bær i en kjøkkenmaskin sammen med sukrin og chiafrø. Supergod syltetøy på 1-2-3 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå