Gå til innhold

Har arvet en pelskåpe fra min mormor. Pris i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, har arvet en lang pelskåpe fra min mormor. Den skal være av sølvrev, og er såkalt «rykket». Den skal ha kostet ca 12 tusen på 80-tallet. Ser helt ubrukt ut. Er også med en matchende pelslue. Hvor mye tror dere den er verdt i dag? Vurderer å legge ut på Finn. Med inflasjon må den vel være verdt mye mer enn 12 tusen i dag?

Anonymkode: 02750...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Den er verdt nøyaktig ingenting!!! 

Anonymkode: 31a2d...ba6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den er verdt nøyaktig ingenting!!! 

Anonymkode: 31a2d...ba6

Morsom du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Muligens 100kr. Men helt ærlig tviler jeg på at du får noe som helst for den. Vet ikke om du får noen til å ta den i mot gratis engang 🙈

Anonymkode: 9e016...1b6

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Morsom du.

Dessverre er den verdt mindre enn den var da, på grunn av belysningen av pelsoppdrett. Det er kun svært spesielle kåper som fremdeles går til full pris, og selv da ikke særlig høyere enn hva de kostet før i tiden. 

Anonymkode: 56880...116

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hør om bruktbutikk i nærheten vil ta den i mot kanskje? ☺️ Så får du hvert fall gitt den vekk til et godt formål selv om du ikke tjener noe på det pengemessig 🤷‍♀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjekket pris på Finn, og det later ikke til at pels er verdt så mye nå. Men du kan jo alltids legge den ut som vurderes solgt- auksjon på en Facebook-gruppe og se om noen er villig til å by på den.

Anonymkode: 569df...40e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hei, har arvet en lang pelskåpe fra min mormor. Den skal være av sølvrev, og er såkalt «rykket». Den skal ha kostet ca 12 tusen på 80-tallet. Ser helt ubrukt ut. Er også med en matchende pelslue. Hvor mye tror dere den er verdt i dag? Vurderer å legge ut på Finn. Med inflasjon må den vel være verdt mye mer enn 12 tusen i dag?

https://www.finn.no/244412112

Ikke mye verdt.

Men du kan alltids dra sørover i Europa eller til Russland, der går de med slike ting.

Anonymkode: c23ac...095

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Pels er veldig lite populært om dagen, så tviler på at du får mye for den. Hvis du i det hele tatt får solgt den

Anonymkode: 483b9...d97

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg arvet også en pels jakke av mormor, men så viste det seg at det var pels fra pung dyr eller noe 😂 Vi fikk en takst på 200 kr. Så jeg har den mer for morroskyld, morsom kåpe.

(Kjøper ikke pels ellers altså)

Jeg vet ikke hvor man får slike jakker takstert, men det er et greit sted å starte. Kanskje kontakte et sted som selger slike? Eller som kan pels, så du vet helt for sikkert hvilken pels det er. Var mange før i tiden som trodde de kjøpte ‘’kvalitets’’ pels, men fikk pung gnager pels istedenfor, som mormor 😅

Anonymkode: 26a75...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skjønner jo at du kunne tenkt deg å selge den for en pen sum. Dessverre er den nok ikke verdt noe særlig (pelsoppdrett osv er litt sett ned på). Den kan nok varme en kald sjel, så det er en mulighet å gi den vekk til noen som deler dem ut til uteliggere e.l.  

Hvis ikke kan du levere den inn til noen som har peiling, for å se hvem som har laget den. Hvis det er et kjent merke, så er den brått verdt en del likevel, selv om det ikke er anerkjent å gå i pels her i Norge. 

Anonymkode: 0ebaa...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å så jeg håper at en vakker dag er kjøtt, egg og meieri like tabubelagt og sett ned på som pelsindustrien🙏🏻

Anonymkode: e8949...ba4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg arvet en dyr pelskåpe, jeg kastet den.

Anonymkode: 19c19...c28

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg fikk en minkpels på 40-årsdagen min. Den var et arvesmykker som visstnok var forsikret for 25 000 da den var ny.

Jeg har ikke forsikret den. Bruker den på de kaldeste dagene, men det er sjelden det er kaldt nok. Den er ekstremt varm og jeg er i overgangsalderen 😂

Anonymkode: a8228...5bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg arvet en dyr pelskåpe, jeg kastet den.

Anonymkode: 19c19...c28

Så dyret døde helt forgjeves? Jeg støtter absolutt ikke pelsindustrien, men å kaste noe bare fordi det ikke er laget etisk skjønner jeg ikke. Om ikke pels er din stil kunne du jo gitt det bort, fremfor å bidra til mer søppel og mer forbruk.

Anonymkode: 44a84...977

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Jeg skulle veldig gjerne hatt en varm pelsfrakk, men samtidig var jeg imot pelsdyroppdrett og er glad for at det ble avviklet. Samtidig er det jo synd å ikke kunne bruke opp disse plaggene som allerede var produsert. Skaden hadde jo skjedd og blir ikke verre av å bruke dem opp.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke du får noe for pelskåpe i dagens samfunn. Er få år siden folk i pelskåper ble kastet maling på.

Anonymkode: 1497e...1c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...