Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 5+0 i dag, har siden dpo4 hatt såre tannkjøtt og det klør når jeg går igjennom med tanntråd! 

Skjønte pga dette at jeg var gravid, er det flere her som har hatt det slik? og så tidlig? og når slutter det😩??

Anonymkode: 13a5f...a72

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sårt tannkjøtt fra før, men merket at sårheten og kløen tok seg opp under graviditeten. Varte fra litt før jeg testet positivt til en liten stund etter baby var født.

Anonymkode: c6246...ec4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har sårt tannkjøtt fra før, men merket at sårheten og kløen tok seg opp under graviditeten. Varte fra litt før jeg testet positivt til en liten stund etter baby var født.

ahh😩 sliter egt ikke med dette, så derfor jeg skjønte at dette måtte bety gravid. Noe det gjorde❤️ men utrolig irriterende!🙄

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig. Også vanlig at det ikke går over før etter graviditet. 

Anonymkode: bd8cc...7aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vanlig. Også vanlig at det ikke går over før etter graviditet. 

Hilsen høygravid som blør fra tennene hver dag 

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

ahh😩 sliter egt ikke med dette, så derfor jeg skjønte at dette måtte bety gravid. Noe det gjorde❤️ men utrolig irriterende!🙄

Tannlegen jeg gikk til i en del år anbefaler å bruke myk tannbørste (jeg fant faktisk en "super soft" til voksne på apoteket for en stund tilbake!) og å pusse kort fire ganger om dagen i stedet for vanlig to ganger om dagen. Og mellomromsbørster i stedet for tanntråd. Jeg synes det hjelper. :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tannlegen jeg gikk til i en del år anbefaler å bruke myk tannbørste (jeg fant faktisk en "super soft" til voksne på apoteket for en stund tilbake!) og å pusse kort fire ganger om dagen i stedet for vanlig to ganger om dagen. Og mellomromsbørster i stedet for tanntråd. Jeg synes det hjelper. :)

tusentakk for tips! Veldig sår når jeg pusser tennene men det klør også i tannkjøttet😩 er frustrende 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er 5+0 i dag, har siden dpo4 hatt såre tannkjøtt og det klør når jeg går igjennom med tanntråd! 

Skjønte pga dette at jeg var gravid, er det flere her som har hatt det slik? og så tidlig? og når slutter det😩??

Du kan få graviditets-gingivitt (fagord for tannkjøttbetennelse). Relativt vanlig. Det finnes gode råd på tannlegesider på nett. 

Synes du det er vanskelig anbefaler jeg  en tur til tannpleier som er utdannet for å behandle bl.a tannkjøttsykdom. 

AnonymBruker
Skrevet
klarinetta skrev (1 minutt siden):

Du kan få graviditets-gingivitt (fagord for tannkjøttbetennelse). Relativt vanlig. Det finnes gode råd på tannlegesider på nett. 

Synes du det er vanskelig anbefaler jeg  en tur til tannpleier som er utdannet for å behandle bl.a tannkjøttsykdom. 

Takk for svar! 

Tenkte å reise til uka om det ikke blir bedre, er så nøye på tennene mine alltid vært😂 er så redd for dem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...