Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde et tilfeldig samleie med en fyr for én uke siden. Jeg går på p-piller og pleier å ta dem til relativt samme tid hver dag. Hender det går 2-3 timer senere enn planlagt noen ganger, men bruksanvisningen sier at et tidsrom på 12 timer går bra. Han fyren her kom aldri hverken inni eller ute, og vi brukte kondom. Kondomet falt av på et tidspunkt, men tror det var når han trakk ut.

Nå har jeg selvfølgelig møtt en fyr jeg har kjemi med. Har vært på date med han o.l. Er egentlig bare bekymret for å ligge med han i tilfelle jeg av en eller annen grunn er gravid med han andre og ikke klarer å finne ut av barenfar. Er et naturlig nervevrak, vet ikke hvorfor. Var ikke bekymret for noe sånt som dette rundt samleiet. Var bare plutselig «tenk hvis» iom. at jeg traff han her 😅

Det er jo altfor tidlig å teste for graviditet uansett. MEN: Dersom jeg tar en p-pille pause nå, og får en bortefallsblødning: betyr dette at jeg ikke er gravid eller? Pleier å hoppe over pillefri uke på grunn av mensenrelaterte grunner, men pleier å ta pause noen ganger i året for det. Så altså: kan det fungere som en naturlig tidlig graviditetstest?

Trenger mest noen oppløftende ord om at dette bare er meg som overdramatiserer. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: eb5e6...dac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, bortfallsblødningen er ikke vanlig mensen og vil ikke vise om du er gravid eller ei. Det finnes også damer som er gravide og får mensen, så du kan ikke bruke det som indikator. Kan du ikke bare bruke kondom med den nye fyren de neste ukene? 

Anonymkode: 2c887...f99

AnonymBruker
Skrevet

Men ja, du overdramatiserer. Hvorfor skulle du plutselig være gravid? 

Anonymkode: 2c887...f99

AnonymBruker
Skrevet

Det er en eneste uke siden du hadde sex med en annen, så du kan ikke ha rukket å bli så veldig godt kjent med denne nye enda heller da? Kan du ikke bare gi dere litt bedre tid til å bli kjent, si et par uker til, før du ev blander sex inn i bildet? Det har aldri straffet seg å vente litt med sex, men det hender ofte at (iallfall jenter) angrer seg om de har sex for tidlig i et bekjentskap...

Venter du med sex til dere er bedre kjent, vil du også få tid til å teste deg for graviditet.  Pluss at du får en bedre "oversikt" over hvordan denne nye fyren egentlig er...  Det skader aldri.

Anonymkode: 81588...bb5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er en eneste uke siden du hadde sex med en annen, så du kan ikke ha rukket å bli så veldig godt kjent med denne nye enda heller da? Kan du ikke bare gi dere litt bedre tid til å bli kjent, si et par uker til, før du ev blander sex inn i bildet? Det har aldri straffet seg å vente litt med sex, men det hender ofte at (iallfall jenter) angrer seg om de har sex for tidlig i et bekjentskap...

Venter du med sex til dere er bedre kjent, vil du også få tid til å teste deg for graviditet.  Pluss at du får en bedre "oversikt" over hvordan denne nye fyren egentlig er...  Det skader aldri.

Anonymkode: 81588...bb5

Ja, er jo sant det. Har «kjent» han egentlig lenge før, så var egentlig veldig tilfeldig at det plutselig ble til et spontant oppmøte (typisk nok). Og etter det klikka plutselig kjemien, så han tok meg med på date kort tid etter. Så fysisk sett kan jeg selvfølgelig bli bedre kjent med han ja.

Anonymkode: eb5e6...dac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...