Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt kjent med en ny veninne og lurer på om dette vennskapet vil være bra.

Hun er opptatt av dyre ting, status, og penger. Bilder på Instagram er kun av henne med fine kjoler, drink, og bakrund av steder som er luksus. 

Jeg har ikke kjent henne så lenge, men hun er opptatt av eldre menn som har viktige jobber, der de tjener en god del penger. Piloter,advokater, eiere av store steder.

Når vi snakker sammen så er vi begge enig om at menn skal være snille, og det er veldig viktig. 

Jeg mener at de skal være snill og god, fordi jeg vil dele kjærligheten min med dem og trives i selskapet sammen. Men jeg føler at hun mener snill, som om de skal være dum/snill og gi henne alt hun vil ha. 

Hun er ifra ett østeuropeisk land, kom til Norge da hun var 18 år. Hun liker ikke snakke om tiden før hun kom til Norge. Men har fått vite at moren var alkis og kunne være hard mot barna. Hun har ikke noe kontakt med familien i dag.

Hun jobber veldig mye og vil tjene masse penger som hun kan, også liker hun å bruke mye penger på dyre drinker og går på utesteder der det er rike menn. Hun dater mange menn, og har det gøy med dem. De spanderer hotel osv på henne.

Jeg er mer en jordnær person som ønsker å forholde meg til ´en mann om gangen. Men jeg er ikke klar for å date nå, jeg trenger en lang pause fra menn etter ett langt forhold.

Men hun anbefaler meg å laste ned tinder og ha det gøy, men jeg er ikke klar.  Jeg er ikke avhengig av menn, jeg klarer meg uten.

Kan forkjellen mellom oss bli ett problem, eller kan dette være en bra veninne for meg selvom vi er litt forkjellig på disse tingene?

Jeg føler meg litt svak/snill ilag med henne og at hun er tøff/modig. Men generelt føler jeg meg egentlig tøff/modig. Men hun hopper i ting som jeg ikke hadde tørrd. Hvis jeg skal på date, da gruer jeg meg, men ikke henne.

Anonymkode: d96f2...844

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun kommer fra fattig land og har hatt vanskelige oppvekstkår. Hennes lykke er å finne en rik mann, og i Norge ønsker hun å være rik og omgås luksus. 
ikke vanskelig å forstå dette.. vær glad du slipper 

Anonymkode: 10546...1be

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tja... dere høres ut som rake motsetninger, men det kan jo funke det også 

Anonymkode: f38f2...3f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tja... dere høres ut som rake motsetninger, men det kan jo funke det også 

Anonymkode: f38f2...3f5

Ja, og det virker som hun er overasket over at jeg ikke har behovet for å ta bilder av meg selv og desperat gå på date. Jeg er rolig og tar ting etterhvert uten å stresse. Det virker som hun ikke forstår at det går ann.  Jeg blir litt stresset av det selv, for jeg føler energien. 

Er det en måte å få henne til å slappe av med det der? Ikke stresse sånn med rike menn osv? Kan hun ikke bare finne gleden i seg selv.

Jeg sa at det er mer verdifullt å skape venner enn kjæreste, fordi gutter kommer og går. Da ble hun helt stiv i ansiktet. Jeg håper ikke det var feil å si. Vet ikke hva hun følte.

Jeg vil heller ikke at hun skal mase mer om mannfolk til meg. Jeg skal være singel minst 1 år. Blir kvalm av å tenke på å gå inn i noe nytt forhold, og jeg vil heller ikke hore rundt med forkjellig menn. Jeg vil ha fri og være kun med veninner og gøy.

AnonymBruker
Skrevet

Det går an å være venner uten å kopiere hverandre eller være enige i alt. Jeg har en sånn venninne som "prøver ut" nye menn flere ganger i året. Noen ganger er det forfriskende og gøy å høre hvordan andre tenker og hva de er med på uten å prøve å få de til å forandre seg. Det går begge veier.

Anonymkode: 605d4...697

Skrevet

Tviler på det 

Skrevet

Dere høres jo unektelig ut som dere er forskjellige personligheter og har forskjellige interesser. Plager det deg at hun er opptatt av penger og status, eller synes du det er greit?

Når man er singel og i datingfasen er det jo naturlig å ha single venninner som også er i datingfasen. Det blir jo kjedelig for dere begge om hun skal snakke om datene sine og du ikke har noe å bidra med…

Skrevet

Det kan fungere fint hvis dere begge lar  den andre være som den er. Hvis du ikke klarer å la henne være seg selv og føler at du må gi henne råd om å bli mer lik deg selv blir det vanskelig.  Og motsatt - du må få være som du er. 

hva har dere til felles som dere liker å gjøre på da? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du forandre henne, ts? Det virker som om du ser ned på venninnen som har en slik livsstil. Hva med å bare akseptere henne som hun er og at dere er ulike? 

Anonymkode: 71016...822

Skrevet (endret)

Jeg synes det er litt forfriskende med venner som er motsetninger av meg, man kan jo lære noe av hverandre også. I verste fall lærer man å bli mer åpen og forståelsesfull for at mennesker er forskjellige.

Men du virker som du ser litt ned på henne TS, at du mener hun horer rundt og bare er opptatt av ting du synes er feil. Da går det ikke så bra. Du må respektere hennes livsvalg og at hun har sine grunner for å leve sånn, og det må gå andre veien fra henne også. Da funker det.

Men når du må lage en tråd på KG om hvor patetisk du synes hun er så er ikke det et bra grunnlag for vennskap.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sant det dere sier. Men det handler egentlig om at jeg føler at 'jeg må forandre meg, at jeg gjør galt i mine valg.

Hun har nevnt flere ganger at jeg også burde legge ut bilder av meg og at jeg må laste ned tinder. Jeg er lei av å si "Jeg er ikke klar, jeg trenger en pause fra menn".

Føler at hun ikke liker mitt valg. Hun blir bare "åh" i ansiktet. Ønsker heller "jeg skjønner"... 

Det føles som om det plager henne at jeg tenker anderledes. Jeg vil ikke gå på date, jeg sier at jeg kan flørte på byen om det føles riktig der og da, men ikke mer enn det.

Jeg vil heller fokusere på å gjøre kjekke aktiviteter enten alene, eller med venner. 

Hvorfor sletter du ikke Instagram når du ikke bruker det, stalker du? Spør hun. Da sier jeg "nei, jeg har bare en pause fra det, kommer til å bruke det senere"

Kan ikke hun bare kose seg med instagram bilder og date, og godta valget mitt om at jeg ikke vil ta selfie og hoppe ut i date verden?

Jeg har faktisk ikke vært singel lenge. Jeg er drittlei av mannfolk og forhold. Jeg trenger å puste og drive med mitt.

Kjekt at hun dater og det er gøy å høre, kjekt at hun har sin greie. Men la meg få ha min da? Jeg vil ikke at hun skal nevne noe om instagram eller date til meg mer(at jeg skal gjøre det samme)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...