minienthe Skrevet 18. november 2005 #1 Skrevet 18. november 2005 prøvde meg IGJEN med FF, gikk helt fint inntil.... scrollefunksjonen på musa sluttet å virke hvis jeg gikk inn i et forum og trykket på "legg til svar etc". så fort innlegget var ferdigskrevet og lagt til virket scrollen igjen. jeg kunne IKKE redigere fotoalbumet jeg har på MSN spaces jeg har automatisk svar tjeneste på noen forum, dvs at nye innlegg i et emne blir sendt direkte til min mailboks som en link. i IE er det bare¨å trykke på linken og hele nettsiden popper opp med meg ferdig innlogget osv, dette klarte ikke FF. FF var generellt dårligere på å hente opp nettsider, ble hele tiden avbrutt fordi det tok så lang tid osv... prøvde i IE og der gikk det å det suste. nåja, ga opp FF for andre gang, tester vel opera etterhvert men ikke enda.
Gjest Gjesta Skrevet 18. november 2005 #2 Skrevet 18. november 2005 Jeg er Firefoxbruker. Jeg brukte Opera og IE parallelt et par år, men bruker nå bare FF der det er mulig. For det er nemlig ikke mulig over alt. scrollefunksjonen på musa sluttet å virke hvis jeg gikk inn i et forum og trykket på "legg til svar etc". så fort innlegget var ferdigskrevet og lagt til virket scrollen igjen. Dette har jeg aldri opplevd. Det er mulig det kan være oppsettet på det aktuelle forumet. Har du testa flere forum? i IE er det bare¨å trykke på linken og hele nettsiden popper opp med meg ferdig innlogget osv, dette klarte ikke FF Dette skal FF også fikse. Har du sjekka innstillingene for pålogging? FF var generellt dårligere på å hente opp nettsider, ble hele tiden avbrutt fordi det tok så lang tid osv... prøvde i IE og der gikk det å det suste. Dette har jeg også opplevd, men jeg har også opplevd det motsatte. jeg kunne IKKE redigere fotoalbumet jeg har på MSN spaces Det stemmer. MSN er et Microsoftprodukt, og Microsoft gjør alt de kan for å hindre at brukere med andre nettlesere får brukt tjenestene sine. (Mange andre web-utviklere er like nonchalante. "Bruker du ikke samme nettleser som oss, så kan du bare ha det så bra.") Du kommer til å oppleve det samme problemet i Opera. Noen slike problemer kan du komme unna ved å stille inn Opera/FF til å la seg identifisere som IE, men ikke alle. Synd, men sant.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 18. november 2005 #3 Skrevet 18. november 2005 prøvde meg IGJEN med FF, gikk helt fint inntil.... scrollefunksjonen på musa sluttet å virke hvis jeg gikk inn i et forum og trykket på "legg til svar etc". så fort innlegget var ferdigskrevet og lagt til virket scrollen igjen. jeg kunne IKKE redigere fotoalbumet jeg har på MSN spaces jeg har automatisk svar tjeneste på noen forum, dvs at nye innlegg i et emne blir sendt direkte til min mailboks som en link. i IE er det bare¨å trykke på linken og hele nettsiden popper opp med meg ferdig innlogget osv, dette klarte ikke FF. FF var generellt dårligere på å hente opp nettsider, ble hele tiden avbrutt fordi det tok så lang tid osv... prøvde i IE og der gikk det å det suste. nåja, ga opp FF for andre gang, tester vel opera etterhvert men ikke enda. ← En del problemer oppstår som Paige sier fordi det er Microsoft-sider, og de lager (naturlig nok ) sider som ikke støttes av annet enn deres egen nettleser. En del andre sider kan ha problemet fordi webdesigneren ikke har testet den nok i alle browsere, men i så fall kan du sende en epost til den som er ansvarlig, så skal det ordne seg raskt. Du sier også at du har problemer med at du ikke får popups opp når du har nye beskjeder på diverser forum? Da må du endre innstillingene på Firefox, for browseren blokker automatisk popups. Gå på Tools -> Options -> Web Features og fjern haken fra "Block popups". Ellers vil jeg nevne at jeg har brukt Netscape/Mozilla/Firefox siden 1998 og har aldri hatt noen problemer med denne browseren.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 18. november 2005 #4 Skrevet 18. november 2005 prøvde meg IGJEN med FF, gikk helt fint inntil.... scrollefunksjonen på musa sluttet å virke hvis jeg gikk inn i et forum og trykket på "legg til svar etc". så fort innlegget var ferdigskrevet og lagt til virket scrollen igjen. ← Det er fordi fokuset er i formen (skjemaet) du skriver. Klikk en gang utenfor skjemaet, og du burde få scrolle siden.
minienthe Skrevet 18. november 2005 Forfatter #5 Skrevet 18. november 2005 formulerte meg kanskje litt feil (sjekk klokkeslettet det var lagt inn ) fra outlook skal det ikke komme opp en popup men derimot en ny webside av den fullstendige typen, noe i likhet med hvis noen mailer dere en morsom link osv. FF var satt opp til å godta dette men brukte for lang tid til å laste ned siden så jeg fikk beskjeden "brukte for lang tid på operasjonen" osv. null problem i IE med dette. den scrollinga og aktive tekstruter... scrollen var totalt død selv om jeg klikket utenfor tekstvinduet, selve musen virket. fikk ikke lov å scrolle før jeg la til innlegget og siden oppdaterte seg. opplevde dette både her inne og på fire andre forums jeg bruker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå