AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #1 Skrevet 17. juli 2022 Har bestilt rom hos privat utleier i Frankrike. Nå idag kom det mail, med beskjed om å identifisere meg og få tilgang til rommet, ved å sende kopi av pass og bankkortet jeg brukte til å bestille. Men er det lurt å sende sånt på mail? Har ikke noe lyst. Anonymkode: d4d5c...4b1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #2 Skrevet 17. juli 2022 Ikke send kopi av noe, dette er opplysninger som kan misbrukes og det hele høres veldig suspekt ut. Anonymkode: ae521...cbd 7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #3 Skrevet 17. juli 2022 En privat utleier som vil ha kopi av pass og bankkortet. Det burde ringe noen kraftig alarmer ja. Dropp hele greia og spar deg selv for å bli svindlet. Anonymkode: bc5a1...277 6
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #4 Skrevet 17. juli 2022 Eh, det er mail du reagerer på? Ikke at du skal gi fra deg pass og bankkort? Jeeez! Anonymkode: 2be72...177
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #6 Skrevet 17. juli 2022 Dette viser du ved ankomst. Anonymkode: ba990...d8f
Tatja Skrevet 17. juli 2022 #8 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Eh, det er mail du reagerer på? Ikke at du skal gi fra deg pass og bankkort? Jeeez! Anonymkode: 2be72...177 Har du aldri vært på reise? Sånt viser man rutinemessig frem på hoteller, ved innsjekk. 1
Gekko Skrevet 19. juli 2022 #9 Skrevet 19. juli 2022 Mange land har som krav at man må vise pass for å sjekke inn på hotell og private leiligheter. Dette kan lett gjøres på et hotell med resepsjon og bemanning store deler av døgnet. Men mange som leier ut privat er ikke engang til stede i samme by når du skal sjekke inn. Kopi av pass er ikke en helt ulogisk forespørsel, selv om jeg ikke hadde likt å sende det på mail. Bankkortet kan lett misbrukes av noen med dårlige hensikter, så det ville jeg ikke sendt på mail - kun lagt inn info i en trygg betalingsløsning.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #10 Skrevet 19. juli 2022 Tatja skrev (På 17.7.2022 den 16.36): Har du aldri vært på reise? Sånt viser man rutinemessig frem på hoteller, ved innsjekk. man da trenger du selvfølgelig bare å vise frem dette, og dem ser at personen på fotografiet faktisk er den samme personen som skal sjekke inn der. Jeg ville aldri i verden bare sendt sånne ting til noen tilfeldige privatpersoner i andre land. Da ville jeg heller funnet meg noen helt andre steder å overnatte enn der. Anonymkode: cc760...0bc
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #11 Skrevet 19. juli 2022 Det er faktisk mange hoteller som krever tilsvarende identifikasjon. I hvert fall om du velger en rabattert avtale og må betale på forhånd for å få rabatten. Anonymkode: 07516...5bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå