AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #1 Skrevet 17. juli 2022 Hvordan går det an å skjule seg for å få søkt opp adresse? Det handler kun om levering av barn hos far, tenkte at jeg må søke opp hvor det er for det er første gang jeg skal kjøre dit. Så søker jeg på navnet hans og finner verken nummeret eller adressen. Søker jeg opp nummeret så kommer det ikke navn. Anonymkode: f40a2...cba
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #2 Skrevet 17. juli 2022 Har han nylig flyttet dit, så er det jo ikke sikkert han har meldt adresseforandring til mobilselskapet og folkeregisteret enda? Disse registerne vet jo ikke mer enn hva man velger å fortelle dem. Anonymkode: e7d31...eae
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #3 Skrevet 17. juli 2022 Jeg var lenge ikke oppført i telefonkatalogen etter at jeg byttet mobiloperatør. Da måtte jeg huke av på at jeg skulle stå i telefonkatalogen før det kom opp. Anonymkode: b1094...187 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #4 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har han nylig flyttet dit, så er det jo ikke sikkert han har meldt adresseforandring til mobilselskapet og folkeregisteret enda? Disse registerne vet jo ikke mer enn hva man velger å fortelle dem. Anonymkode: e7d31...eae Han meldte flytting for 8 mnd siden. Anonymkode: f40a2...cba
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #5 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg var lenge ikke oppført i telefonkatalogen etter at jeg byttet mobiloperatør. Da måtte jeg huke av på at jeg skulle stå i telefonkatalogen før det kom opp. Anonymkode: b1094...187 Hva med adresse? Meldt flytting for 8 mnd siden og kun fruen hans som står oppført der. Samtidig finner jeg ikke han noe sted. Anonymkode: f40a2...cba
applestories Skrevet 17. juli 2022 #6 Skrevet 17. juli 2022 Man kan reservere seg mot oppføring enten via telefonoperatøren, eller direkte via de ulike telefonkatalogene/nettsidene. 6 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #7 Skrevet 17. juli 2022 Det er så enkelt som at han har reservert kontaktinformasjon på opplysningstjenester. Jeg har selv verken offentliggjort adresse og telefonnummer. Anonymkode: 45b3b...6fa 4 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #8 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er så enkelt som at han har reservert kontaktinformasjon på opplysningstjenester. Jeg har selv verken offentliggjort adresse og telefonnummer. Anonymkode: 45b3b...6fa Hvorfor ønsker noen å gjøre det? Anonymkode: f40a2...cba
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #9 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor ønsker noen å gjøre det? Anonymkode: f40a2...cba For min del er det pga jobb, og at jeg ikke ønsker at personlig informasjon om meg skal ligge ute. Holder en lav profil i SoMe. Andre kan ha andre årsaker. Mange som jobber i yrker der de må verne seg selv, mennesker som lever på privat adresse osv. Du må nesten spørre barnefar, for å få et godt svar om hvorfor han har gjort det. Anonymkode: 45b3b...6fa 10
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #10 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvorfor ønsker noen å gjøre det? Anonymkode: f40a2...cba Pga jobb f.eks eller gale ekser. Hvis du har adressen far oppgir der du skal levere barnet så holder jo det. Du trenger ikke å SE på 1881 at navn, nr og adr er sammenkoblet. Anonymkode: 21ac4...463 5
applestories Skrevet 17. juli 2022 #11 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor ønsker noen å gjøre det? Anonymkode: f40a2...cba Jeg har ikke gjort det selv, men mange kollegaer gjorde det i min forrige jobb. Jeg bor i en liten bygd og enkelte synes det er helt greit å sende meldinger eller ringe privat utenfor jobbtid. Folk kjenner jo hverandre så det er nok lavere terskel for å ta en telefon til "dattera til Per" enn å søke opp et ukjent person på 1881. Hadde jeg bodd i en by så hadde det nok ikke vært like greit. Det har gått 2,5 år siden jeg byttet jobb, men jeg har løst litt problemer for folk på kveld og helg også etter det 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #12 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvorfor ønsker noen å gjøre det? Anonymkode: f40a2...cba For de som har behov for adressen får den direkte fra meg. Ingen har behov for å finne meg uten at jeg vet det. Har opplevd at folk har saumfart internett for å finne meg på andre sosiale medier, etter å ha funnet meg andre steder. To ganger så har folk fra tinder gjort det. Heldigvis så har jeg bittelitt nettvett og har ikke etternavnet mitt der. Men om jeg hadde hatt det, så kunne de lett ha funnet adresse og nummer. Hvis jeg ikke hadde reservert meg vell og merke. Anonymkode: fb3e7...d9e 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #13 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor ønsker noen å gjøre det? Anonymkode: f40a2...cba Folk har ulike grunner. De jeg vet om som har gjort det er for å beskytte seg fra bla voldelige familiemedlemmer, plagsomme exer o.l og dette er gjerne noe man ikke er keen på å fortelle hele verden, men det skjer oftere enn man tror. Anonymkode: ac8d4...d03 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #14 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Pga jobb f.eks eller gale ekser. Hvis du har adressen far oppgir der du skal levere barnet så holder jo det. Du trenger ikke å SE på 1881 at navn, nr og adr er sammenkoblet. Anonymkode: 21ac4...463 Jeg har ikke hatt adressen siden vi har møttes utenom hverandres hjem. Måtte finne veibeskrivelse, vet at han sjeldent svarer på meldinger i tide og da var det greit å kunne finne ut av det selv. Anonymkode: f40a2...cba
Maskinfører Skrevet 17. juli 2022 #15 Skrevet 17. juli 2022 Noen liker å være anonyme når man søker opp nummer etc irriterende
AllahBallah Skrevet 17. juli 2022 #16 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor ønsker noen å gjøre det? Anonymkode: f40a2...cba For å beskytte seg selv mot sånne som deg, tenker jeg.. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #17 Skrevet 17. juli 2022 Jeg er redd den bakrunnen hans med kokain var verre enn jeg har trodd nå. Hadde det ikke vært for en slik bakrunn så hadde jeg kanskje ikke tenkt noe over det. Anonymkode: f40a2...cba
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #18 Skrevet 17. juli 2022 AllahBallah skrev (Akkurat nå): For å beskytte seg selv mot sånne som deg, tenker jeg.. Mor som skal kjøre barnet sitt på ferie hos far? Far som svarer på meldinger 3 dager etter den er mottatt? Anonymkode: f40a2...cba
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #19 Skrevet 18. juli 2022 Maskinfører skrev (7 timer siden): Noen liker å være anonyme når man søker opp nummer etc irriterende Hvis du har nummeret kan du bruke Vipps for å finne navnet. Anonymkode: 11149...239 3
Maskinfører Skrevet 18. juli 2022 #20 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis du har nummeret kan du bruke Vipps for å finne navnet. Anonymkode: 11149...239 Man kan det ja brukte Facebook til sånt før men ei veninne jeg hadde før registrerte seg på gule sider så noen måneder etter var hun borte og så tilbake igjen sånn holdt det på sist jeg sjekka bodde hun i Hallingdal nå er det borte igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå