Gå til innhold

Du som er en kvinne 40+. Har du blitt mer maskulin med alderen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du fått en mer maskulin stemme? Et mer markert hakeparti? Kraftigere kjeve? 

Eller er du fortsatt kvinnelig?

Anonymkode: 10130...91b

Videoannonse
Annonse
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Har på ingen måte blitt maskulin. 

Hvor har du det fra at kvinner over 40 blir mer maskuline? 

Skrevet

Haha nei, skal man bli det da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid vært maskulin.

Anonymkode: b5e32...094

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes kvinner blir mindre feminine med alderen, men sjelden mer maskuline.

Større midje er det som i størst grad gjør eldre damer lite feminine

Anonymkode: 29d74...2fa

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har jeg ikke. Jeg var ferdig med overgangsalderen som førtiåring så jeg forventer ikke noen voldsom hormonforandring fra nå av heller.

Anonymkode: 269f4...d0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At kvinner får dypere stemme med alder er jo et faktum.

Maskuliniteter vises best på godt trente kvinner som har bikket 40. De får ofte litt William Dafoe-ansikt.

Anonymkode: 63ecb...b6a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det har jeg ikke. Jeg var ferdig med overgangsalderen som førtiåring så jeg forventer ikke noen voldsom hormonforandring fra nå av heller.

Det er forskjell på 40-åringer. Går utifra at du har levd livet de siste 20 årene og har utdannelse, jobb, mann, barn, hus og hjem? 

Jeg er 41 år, skal begynne å studere, og drømmer om å møte enn mann og kanskje få et barn. Har heller aldri eid min egen leilighet, men har bodd hjemme hele tiden. 

Så har jeg god helse, ingen grå hår, ingen rynker og er slank og alle tror jeg er 25. Tror det handler om at jeg har levd veldig isolert de siste 20 årene. 

Anonymkode: b2bcd...43f

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er forskjell på 40-åringer. Går utifra at du har levd livet de siste 20 årene og har utdannelse, jobb, mann, barn, hus og hjem? 

Jeg er 41 år, skal begynne å studere, og drømmer om å møte enn mann og kanskje få et barn. Har heller aldri eid min egen leilighet, men har bodd hjemme hele tiden. 

Så har jeg god helse, ingen grå hår, ingen rynker og er slank og alle tror jeg er 25. Tror det handler om at jeg har levd veldig isolert de siste 20 årene. 

Hva har dette å gjøre med at personen du siterer var ferdig med overgangsalderen som førtiåring og ikke forventer hormonforandringer? Tror du overgangsalderen bryr seg om hvem du bor sammen med?

Anonymkode: 3de8b...fba

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg vil ikke si jeg har blitt mer maskulin, heller omvendt.

Anonymkode: abc2e...301

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva i himmelens navn har dine drømmer, grå hår og rynker med mine hormoner å gjøre?

Jeg kom i overgangsalderen fordi jeg fikk kreft og måtte opereres.

• Liker 4
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke mer maskulin, men mindre feminin. Er liksom blitt mer firkantet, samtidig som huden er slappere og litt økt hårvekst på hake og overleppe, tynnere hår og større ører og nese. 

Anonymkode: 348f7...e8e

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, litt mindre feminin men årene. Men ikke maskulin. Går med feminine klær, sminker meg litt. Men den fine kropps fasongen har jeg ikke lengre. Litt rundere i kantene😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke mer maskulin, men mindre tiltrekkende, ja. Hovedårsaken vil jeg si er mindre underhudsfett i ansiktet, det blir liksom spissere. Og nesa blir større hele livet. Og den var stor nok fra før. 

Anonymkode: 879e7...09b

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

At kvinner får dypere stemme med alder er jo et faktum.

Anonymkode: 63ecb...b6a

Hæh? Jeg er 47. Får til stadighet høre at jeg har en veldig lys stemme og mannen min sier jeg høres nesten ut som et barn til tider :laugh:  Jeg har hatt den stemmen hele livet. Orker ikke høre meg selv på opptak, da jeg synes jeg selv høres ut som et lite barn. 

Anonymkode: 4f494...c90

Gjest AprilRyan
Skrevet

Nei, og jeg synes ikke at det er særlig mange kvinner på 40+ som ser særlig maskuline ut. Man ser at de blir eldre, men ikke akkurat maskuline.

Om de gjør det så er det gjerne andre ting som spiller inn. Veldig kort hår når de ikke kler det, store og formløse klær, ingen sminke, kraftig kropp osv.

Skrevet

Heller mer feminin med alderen .. ikke over 40 enda men nærmer seg. Mer tid til meg selv nå enn i 20 årene og starten av 30. Så mye flinkere til å prioritere meg og velvære 🌸 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hva har dette å gjøre med at personen du siterer var ferdig med overgangsalderen som førtiåring og ikke forventer hormonforandringer? Tror du overgangsalderen bryr seg om hvem du bor sammen med?

Anonymkode: 3de8b...fba

Det er forskjell på 40-åringer. Noen har levd fulle liv med studie, jobb, samboer, barn, hus og hytte, og når de er 40 er barna store og de kan nyte godt av frøene de har sådd. 

Andre får ikke begynt på livet før de er 40.

Jeg har diagnoser, så derfor jeg kanskje skriver rart. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Etter at jeg begynte med crossfit og testo, så har jeg blitt mere mandig. Min clitoris er nå ca 6 cm når den er erigert. Og jeg har anlagt hockeysveis. Pleier å truserøske menn som er litt pinglete ute i offentligheten, slik at alle kan se hvor tøff jeg er. 

Anonymkode: a98d7...464

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes kvinner blir mindre feminine med alderen, men sjelden mer maskuline.

Større midje er det som i størst grad gjør eldre damer lite feminine

Anonymkode: 29d74...2fa

Fett på midjen er vel først og fremst noe kvinner har?

Hormonelle tilstander forsterker gjerne dette, altså; kvinnelige. 

Anonymkode: 8c449...996

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...